Για τα τυχόν λάθη και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην πτώση του μονοκινητήριου αεροσκάφους που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή του Μάλεμε , παρασέρνοντας στον θάνατο δύο επιβαίνοντες, 61 και 66 ετών, μίλησε στην ΕΡΤ και στην εκπομπή «Συνδέσεις», με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και τη Χριστίνα Βίδου, ο Παντελής Φραγκούλης, εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων.


"Τα αεροπλάνα αυτά πετούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας"

«Ήταν ένας λάθος σχεδιασμός. Τα αεροπλάνα αυτά πετούν μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν το αεροπλάνο έφτασε στα Χανιά, ήταν ήδη νύχτα. Συνεπώς, είναι ένας κακός σχεδιασμός αυτής της πτήσης», ανέφερε αρχικά ο κ. Φραγκούλης.

*Διαβάστε εδώ: Συγκλονίζει ο δύτης που απεγκλώβισε τους δύο νεκρούς επιβάτες του αεροσκάφους στα Χανιά: "Η καμπίνα ήταν τόσο συμπιεσμένη, που δεν μπορούσε να βγει κάποιος"

«Αυτά τα αεροπλάνα είναι ελαφρά. Ο χειριστής τους πρέπει να έχει άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων. Και βασικό είναι όταν πετούν πάνω από θάλασσα και οι δύο χειριστές πρέπει να φορούν σε όλη τη διάρκεια της πτήσης ατομικό σωσίβιο», επισήμανε.

Μιλώντας για τη μοιραία πτήση που στοίχισε τη ζωή στους δύο επιβαίνοντες, ο Παντελής Φραγκούλης τόνισε ότι δεν γνωρίζει εάν όλα αυτά τα μέτρα τηρήθηκαν, προκειμένου αυτή η πτήση να τερματιστεί ασφαλώς.

Για το πώς πήρε ο πιλότος άδεια να πετάξει ενώ δεν έπρεπε, ο κ. Φραγκούλης επισήμανε ότι όλα τα αεροσκάφη υποβάλλουν σχέδιο πτήσεως και η ευθύνη ανήκει στους χειριστές που έχουν άδεια χειριστού υπερελαφρών αεροπλάνων.


"Λάθος ο χειρισμός του χειριστή"

«Ήταν λάθος ο χειρισμός από τον χειριστή και από τον συνεπιβάτη να φύγουν και να μην καθορίσουν την ώρα προσγείωσης», υπογράμμισε, αναφερόμενος για την πτήση των 2,5 ωρών με προορισμό στα Χανιά.

«Δεν ξέρω εάν αυτός ο χειριστής είχε εμπειρία να πετάξει και νύχτα. Δεν πετούν αυτά τα αεροπλάνα. Απαγορεύεται», είπε, προσθέτοντας ότι το μονοκινητήριο αεροπλάνο με το οποίο πετούσαν οι δύο άνδρες δεν είχε φώτα προσγείωσης.

Ερωτηθείς για το τι συνέβη και κατέπεσε στη θάλασσα, αφού είχε περάσει νωρίτερα πάνω από το αεροδρόμιο του Μάλεμε, ενώ τον περίμεναν εκεί και δικοί του άνθρωποι, υποστήριξε ότι απ' όσα έχουν γίνει γνωστά φαίνεται μια προχειρότητα στο σχέδιο πτήσης.

«Όλοι οι χειριστές οι οποίοι ασχολούνται με την ιδιωτική πτήση, με τη χαρά της πτήσης, να λαμβάνουν πιο σοβαρά την πτήση όταν κρίνεται η ζωή τους και η ζωή των άλλων», ανέφερε ο κ. Φραγκούλης.

«Αυτά τα αεροπλάνα δεν έχουν όργανα για να πετάνε νύχτα. Έτσι, με μία στροφή που έκανε για να βρει το αεροδρόμιο του Μάλεμε, μέσα από τη θάλασσα, το πιο πιθανό είναι να μην είχε κάποιο σημείο αναφοράς γι’ αυτό και το αεροπλάνο βρέθηκε και ανάποδα μες στη θάλασσα», υποστήριξε ο κ. Φραγκούλης.