Ψηφίζουν Θεσσαλονίκη οι τουρίστες
Τι αγαπούν και τι τους απογoητεύει
Εμπιστεύεται τη Θεσσαλονίκη και ανανεώνει το ραντεβού του μαζί της, αποκομίζει θετικότερες εμπειρίες από αυτό που προσδοκά προτού ξεκινήσει το ταξίδι του και μένει ευχαριστημένος από τη διαμονή του στα ξενοδοχεία της πόλης. Αυτό είναι το μέσο προφίλ του Έλληνα ή ξένου τουρίστα που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τα αποτελέσματα της έρευνας προφίλ και ικανοποίησης τουριστών, καθώς και της απόδοσης ξενοδοχείων για το έτος 2016 που διενήργησε για έκτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία “GBR Consulting”.
Οπως σημειώνει η σχετική ανακοίνωση, η παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον Managing Consultant της GBR Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο ”Holiday Inn Thessaloniki”, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και την παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον δημοσιογράφοι και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης.
Στην εισαγωγή του ο Πρόεδρος της ΕΞΘ στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι επισκέπτες της πόλης (96%) επιθυμούν να ξανάρθουν στη Θεσσαλονίκη και το χαρακτήρισε ως «υπόβαθρο αισιοδοξίας» για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή. Τόνισε ότι οι προσπάθειες της ΕΞΘ αποδίδουν, παρά τις αντίξοες συνθήκες και σημείωσε ότι αυτές θα συνεχιστούν εντατικά προκειμένου να εδραιωθεί ο προορισμός στις διεθνείς αγορές.
Επιπλέον, το 97% των επισκεπτών συνολικά (αναψυχή, δουλειά ή συνέδριο) απάντησε ότι θα προτείνει τη Θεσσαλονίκη στο περιβάλλον του και σε άλλους, γεγονός που σημαίνει ότι ο προορισμός ξεχωρίζει για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Ωστόσο, ο κ. Θωμόπουλος σημείωσε ότι με βάση τις απαντήσεις στην έρευνα, υπάρχουν πτυχές του προορισμού (π.χ. καθαριότητα, ηχορύπανση, θέματα ασφάλειας, μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, πλατείες και πεζοδρόμια) που χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης.
«Ο ξενοδοχειακός κλάδος της Θεσσαλονίκης έχει παραμείνει σταθερός την τελευταία δεκαετία όσον αφορά τον αριθμό μονάδων. Ωστόσο, με την αύξηση της ζήτησης, η πληρότητα σημείωσε αύξηση φτάνοντας τα επίπεδα του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας. Αντίθετα δεν παρατηρήθηκε η αντίστοιχη τάση στη μέση τιμή δωματίου, που παρέμεινε χαμηλά», σημείωσε από την πλευρά του ο κ. ο κ. Merkenhof.
Ο Managing Consultant της GBR παρουσίασε συγκεκριμένα και αναλυτικά στοιχεία για τον προορισμό, επισημαίνοντας ότι «η Θεσσαλονίκη αποτελεί σημαντικό γεωγραφικό κόμβο και πόλο έλξης τουρισμού. Η Τουρκία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Σερβία & Μαυροβούνιο συμπεριλαμβάνονται στις 10 κύριες αλλοδαπές αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 23% των διανυκτερεύσεων αλλοδαπών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης».
Τέλος, ο κ. Θωμόπουλος επανέλαβε το αίτημα του κλάδου για μείωση της υπερφορολόγησης, ταυτόχρονα με την επιστροφή των συντελεστών ΦΠΑ σε ανταγωνιστικά επίπεδα και την αποφυγή επιβολής του φόρου διαμονής, ενώ, όπως σημείωσε, θα πρέπει θα παταχθεί οριστικά το φαινόμενο αθέμιτου ανταγωνισμού εξαιτίας της λειτουργίας ανεξέλεγκτου αριθμού κατοικιών που προσφέρονται παράνομα για τουριστική μίσθωση.