Αντικειμενικό αλλά όχι δίκαιο το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων
Τι δείχνει πρόσφατη έρευνα σε εκπαιδευτικούς
Οι πανελλαδικές εξετάσεις θεωρούνται μάλλον αντικειμενικές, αλλά όχι δίκαιες, και ως σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας πρέπει να αλλάξει!
Αυτό πιστεύουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί της χώρας, που κλήθηκαν σε πρόσφατη έρευνα να κρίνουν το εκπαιδευτικό σύστημα που υπηρετούν.
Οπως προκύπτει από την έρευνα ότι οι εκπαιδευτικοί σε ένα τεράστιο ποσοστό που φτάνει το 87% δεν νοιώθουν καμία εμπιστοσύνη για το Κράτος, ενώ εκφράζουν τεράστια απογοήτευση για το μέλλον τους και την έξοδο από την οικονομική κρίση. Ένα 78% του δείγματος ακόμη, είναι δυσαρεστημένο με την λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
Η πανελλαδική έρευνα, ξεκίνησε στις 8 Μαρτίου και ολοκληρώθηκε στις 2 Μαΐου του 2017, από την εταιρεία Global Link, ενώ θα παρουσιαστεί στην διάρκεια διοργάνωσης για την απονομή βραβείων στο χώρο της εκπαίδευσης (Education Business Awards 2017 ) ποτ θα γίνει αύριο Παρασκευή το απόγευμα στον ΠολυχώροΑθηναΐς.
Η έρευνα έγινε σε ένα δείγμα περίπου 1.000 εκπαιδευτικών δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων πανελλαδικά. Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της:
- Οι εκπαιδευτικοί κρίνουν τις πανελλαδικές εξετάσεις ως αντικειμενικές σε ένα ποσοστό 64% του δείγματος (ένα 36% θεωρεί ότι δεν είναι ούτε αντικειμενικές), αλλά όχι δίκαιες. Ένα μεγάλο ποσοστό που φτάνει το 60% των εκπαιδευτικών της χώρας απαντούν ότι οι εξετάσεις αυτές δεν είναι δίκαιες (ένα 40% εδώ στον αντίποδα των παραπάνω, τις κρίνει δίκαιες).
- Η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι το σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια πρέπει να αλλάξει (82%). Οι απόψεις τους μοιράζονται μεταξύ επιλογής από τα ίδια τα πανεπιστήμια (54%)και συνεργασίας κράτους και πανεπιστημίων (41%).
- Η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος πιστεύει ότι πρέπει να εφαρμοστεί πρόγραμμα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών (76%). Μόνο οι μισοί όμως θέλουν αυτή να συνδεθεί με προαγωγή και μισθολογική εξέλιξη (45%).
- Στην αξιολόγηση «πιστεύει» περισσότερο η τριτοβάθμια (80%) και η ιδιωτική εκπαίδευση (80%).
- Τα κύρια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης σήμερα κατά τους εκπαιδευτικούς της είναι: Σοβαρά προβλήματα υποδομών: (92%), Ελλιπής οργάνωση τάξεων: (80%),Χάσιμο διδακτικών ωρών: (78%). Εδώ επισημαίνεται και η ανάγκη μείωσης της διδακτέας και εξεταστέας ύλης στα σχολεία, καθώς πολλά κεφάλια της δεν διδάσκονται ποτέ στα παιδιά.
- Τα προγράμματα καινοτομίας και αριστείας στα σχολεία κατά ένα 73% του δείγματος έχουν αποτέλεσμα και είναι απαραίτητα, αν και ένα 34% δηλώνει ότι τα συμπεράσματα τους δεν αξιοποιούνται ποτέ!
- Η κύρια αξία της μόρφωσης είναι η δημιουργία ώριμων και υπεύθυνων πολιτών για ένα 51% του δείγματος.
- Τα σημαντικότερα αγαθά για την κοινωνία είναι: Παιδεία (85%), Δημοκρατία (71%), Ειρήνη (68%)
- Τα κυριότερα προβλήματα των νέων σήμερα κατά τους εκπαιδευτικούς είναι: Ανεργία (41%), Έλλειψη στόχων (23%), Παιδεία (11%).
- Οι κυβερνήσεις ασχολούνται λίγο (66%) ή καθόλου (32%) με τα προβλήματά των νέων και της εκπαίδευσης
- Υπάρχει παντελής έλλειψη εμπιστοσύνης στο Κράτος (87%) και σε μικρότερο βαθμό στη δικαιοσύνη (53%). Η μεγάλη πλειοψηφία του δείγματος, και κυρίως όσοι υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις στο χώρο της εκπαίδευσης (88%) ή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (88%), θεωρούν ότι η Ελλάδα πάει σε λάθος κατεύθυνση [78%]…
- Καταγράφεται μεγάλη δυσαρέσκεια (78%) με τη λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
- Υπάρχει μεγάλη απαισιοδοξία για την έξοδο από την κρίση (76%). Κρίνεται ότι για την οικονομική ανάπτυξη απαιτούνται κυρίως: Η επιστροφή της χώρας στην παραγωγή, Η αύξηση των κοιτίδων καινοτομίας και έρευνας, Η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
- Ωστόσο, παρά την απαισιοδοξία και δυσαρέσκεια, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της χώρας θέλει να παραμείνει και να εργαστεί στην Ελλάδα (77%).