Ενιαία, διακλαδική σχολή ελικοπτέρων στις Ένοπλες Δυνάμεις
Αναβαθμίζεται η Σχολή Αεροπορίας Στρατού
Αναβαθμίζεται κατακόρυφα η ιστορική Σχολή Αεροπορίας Στρατού (ΣΑΣ), που εδρεύει πλέον, εδώ και δύο χρόνια, στην αεροπορική βάση της Αεροπορίας Στρατού στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, με την απόκτηση από μέρους της διακλαδικού χαρακτήρος και την πραγματοποίηση σε αυτήν της αρχικής πτητικής εκπαιδεύσεως του συνόλου των υποψηφίων πιλότων ελικοπτέρων, αρχικώς και των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, και ακολούθως των συναδέλφων τους πιλότων των πτητικών μέσων (ελικοπτέρων) των Σωμάτων Ασφαλείας!
Όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Ελευθερία του Τύπου», η απόφαση αυτή αναμένεται να υλοποιηθεί «συντόμως και μόλις το επιτρέψουν οι επιχειρησιακές συνθήκες», συμφώνως με ανώτατη στρατιωτική πηγή.
Η απόφαση αυτή δεν αποτελεί κάτι νέο για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, αφού υπάρχουν πολλά παρόμοια παραδείγματα, όπως η Σχολή Αλεξιπτωτιστών του ΣΞ, όπου εκπαιδεύονται όλα τα στελέχη των ΕΔ και των ΣΑ στην απόκτηση πτυχίων αλεξιπτωτιστών στατικού ιμάντος και ελευθέρας πτώσεως, η Σχολή Υποβρυχίων Καταστροφών του ΠΝ, από την οποία αποφοιτούν όσοι περατώσουν επιτυχώς το επίπονο και απαιτητικό εξάμηνης διάρκειας Σχολείο Υποβρύχιου Καταστροφέως του ΠΝ, του ΣΞ και του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, αλλά ακόμα παλαιότερα και η ίδια η ΣΑΣ, στην οποία εκπαιδεύονταν και έπαιρναν πτυχίο και πτέρυγες χειριστού ελικοπτέρων τόσο οι ελικοπτεράδες του ΣΞ, όσο και του ΠΝ κ.λ.π.
Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι που δρομολόγησαν τη λήψη της προαναφερθείσας αποφάσεως σε διακλαδικό επίπεδο.
Ο πρώτος, επιχειρησιακός, αφορά την ενιαία αρχική πτητική εκπαίδευση όλων των υποψηφίων, όλων των Κλάδων, που δεν είναι κάτι ξεχωριστό ούτε απαιτεί ιδιαιτερότητες. Αυτά έπονται, όταν ο κάθε νέος πιλότος ελικοπτέρων επιστρέψει στον οικείο Κλάδο που ανήκει και ξεκινήσει την επιχειρησιακή πτητική εκπαίδευση στον τύπο ελικοπτέρου που έχει τοποθετηθεί και θα υπηρετήσει στη συνέχεια.
Ο δεύτερος, οικονομικός, καθώς με την ενιαία αρχική πτητική εκπαίδευση επιτυγχάνονται τρομερές οικονομίες μεγέθους, τόσο σε εκπαιδευτικά πτητικά μέσα και βοηθήματα, όσο και σε προσωπικό (έμπειροι εκπαιδευτές), που τώρα υπηρετεί στις τρεις σχολές και θα «απορροφηθεί» σε άλλες μονάδες ελικοπτέρων ενισχύοντας απευθείας το επιχειρησιακό τους έργο.
Ο τρίτος, εξοπλιστικός, σχετίζεται με το ότι και οι τρεις Κλάδοι των ΕΔ χρειάζονται επειγόντως ένα ελαφρύ ελικόπτερο αρχικής πτητικής εκπαιδεύσεως για την εκπαίδευση των υποψήφιων πιλότων τους. Η Αεροπορία Στρατού χρησιμοποιεί το παρωχημένο NH-300C, η Διοίκηση Ελικοπτέρων Ναυτικού το Allouette III, που τώρα διαθέτει πλέον μόνο ένα, ενώ στην ΠΑ είναι κάπως καλύτερη η κατάσταση, καθώς η αρχική εκπαίδευση πραγματοποιείται επί των AB-205 της ιστορικής 358 Μοίρας Ερεύνης Διασώσεως (358 ΜΕΔ).
Έχει προγραμματιστεί (προφανώς έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού και την προαναφερθείσα διακλαδικότητα της Σχολής), όπως η ΣΑΣ παραλάβει για εκπαιδευτικούς σκοπούς 10 από τα αναμενόμενα 70 μεταχειρισμένα ελικόπτερα «επιθετικής αναγνωρίσεως» OH-58D Kiowa Warrior, των οποίων η απόκτηση έχει δρομολογηθεί από τα αποθέματα του αμερικανικού στρατού, στο πλαίσιο ενός γενικότερου «πακέτου», όπου εκτός των ελικοπτέρων θα περιλαμβάνει δύο εξομοιωτές πτήσεως, δύο εξομοιωτές για την εκπαίδευση των τεχνικών, εγχειρίδια, εκπαίδευση, ανταλλακτικά και αντιαρματικά βλήματα Hellfire για όσα ελικόπτερα ενταχθούν σε επιχειρησιακά τάγματα της Αεροπορίας Στρατού, που «ανεβάζει» το συνολικό κονδύλι για την απόκτηση και αξιοποίηση των προαναφερθέντων ελικοπτέρων στα 130-140 εκατ.ευρώ.
Έτσι με τα ελικόπτερα αυτά θα εκπαιδεύονται όλοι οι υποψήφιοι νέοι πιλότοι ελικοπτέρων στη ΣΑΣ, αντί να πρέπει να αγοραστούν τρεις τύποι εκπαιδευτικών ελικοπτέρων για την αρχική πτητική εκπαίδευση των υποψήφιων νέων πιλότων ελικοπτέρων Στρατού, Ναυτικού Αεροπορίας.
Λ.Σ.Μ.