Οι απορίες είναι πάρα πολλές και κανείς δεν είναι σε θέση να απαντήσει. Ο κόσμος στους σταθμούς βρίσκεται σε αναβρασμό και δεν ξέρει τι πρέπει να κάνει. Υπάρχουν απορίες και οι υπάλληλοι δεν είναι σε θέση να απαντήσουν σε όλα.
Ο κ. Ανδρέας είπε στo parapolitika.gr «Εγώ έκανα αυτά που μου είπαν, έβγαλα την κάρτα προχτές αλλά στο λεωφορείο δεν λειτουργούσε, κοκκίνιζε η οθόνη. Και τώρα δεν ξέρω αν λειτουργεί. Και μου είπαν να πάω στο Σύνταγμα να κάνω αίτηση. Είναι πολύ μακριά το Σύνταγμα»

Μόνο ηλεκτρονικές κάρτες θα εκδίδει από σήμερα ο ΟΑΣΑ ενώ από τέλος Οκτωβρίου θα εκδίδονται και θα επικυρώνονται μόνο ηλεκτρονικά εισιτήρια. Με εντολή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη από σήμερα, Πέμπτη 5/10/17 καταργείται η έκδοση χάρτινων καρτών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Όποιος υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί την εκτέλεση των καθηκόντων και την πώληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών, θα παραπέμπεται στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης και, ταυτόχρονα, στη Δικαιοσύνη έπειτα από τις απειλές του υπουργού.

Η παρέμβαση του υπουργού Υποδομών ήλθε μετά τις απειλές του Σωματείου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ ότι θα αναστείλουν από αύριο Πέμπτη την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Το σωματείο των εργαζομένων από την πλευρά του κάνει λόγο για σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η οποία έχει ξεκινήσει πιλοτικά εδώ και μερικούς μήνες στη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ.

Ένα από τα βασικά προβλήματα τονίζουν οι εργαζόμενοι, είναι ότι δεν υπάρχει διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφορετικών συστημάτων που λειτουργούν (προσωποποιημένων καρτών, επικύρωσης εισιτηρίων, αυτόματων πωλητών, ελέγχου κ.α), με αποτέλεσμα να επικυρώνουν επιβάτες εισιτήρια και το σύστημα να τα βγάζει άκυρα. Συνέπεια τούτου είναι, οι διαπληκτισμοί και η ένταση.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ σήμερα η έκδοση των προσωποποιημένων καρτών (μηνιαίων, εξαμηνιαίων, ετήσιων) γίνονται από 15 σημεία πώλησης.

«Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι λειτουργικό» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο Γιάννης Σκουμπούρης διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ. Τόνισε ότι «οπουδήποτε έχουν εκδοθεί κάρτες λειτουργούν κανονικά ενώ είπε πως οι εργαζόμενοι το στηρίζουν» ενώ ανέφερε επίσης πως «το ηλεκτρονικό εισιτήριο λειτουργεί από τον Αύγουστο στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Ερωτηθείς για καταγγελίες ότι μερίδα εργαζομένων έχει εμπλακεί σε πλαστά εισιτήρια και αντιδρά στο νέο σύστημα απάντησε πως αυτό είναι αντικείμενο άλλου τομέα της πολιτείας και πρόστεσε πως έρευνα για πλαστά εισιτήρια έχει πάει στη Δικαιοσύνη.

«Εάν υπολογίσουμε ότι κάθε μήνα πωλούνται περίπου 500.000 κάρτες απεριορίστων διαδρομών φανταστείτε τι θα συμβεί αν μέσα σε λίγες μέρες ο κόσμος αυτός πρέπει να εξυπηρετηθεί από τα περιορισμένα αυτά σημεία πώλησης. Οι ουρές θα ξεκινούν από το Σύνταγμα και θα καταλήγουν στο Μοναστηράκι» αναφέρει ο κ. Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του πρώην ΗΣΑΠ και συνδικαλιστής που πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ.

Πρόκειται για 1 από τα 8 σωματεία εργαζομένων των μέσων σταθερής τροχιάς, το οποίο χθες ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην αναστολή έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων στην γραμμή 1 της ΣΤΑΣΥ, από Πειραιά έως Κηφισιά.

«Ανετοιμότητα υπάρχει και για το ηλεκτρονικό εισιτήριο»

Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, εισιτήρια υπάρχουν μόνο για το κόμιστρο από 4,5 ευρώ και πάνω. Για εισιτήρια με τιμή 1,40 και τα εκπτωτικά, προμήθειες δεν έχουν γίνει και εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περί του 4 μήνες για να είναι διαθέσιμα.

Πώς λειτουργεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Το αυτόματο ηλεκτρονικό κόμιστρο αποτελείται από το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και την απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card). Αντίστοιχα, έχει ξεκινήσει να διατίθεται στην αγορά και η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card), η οποία εκδίδεται σε ορισμένους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού και ειδικότερα, στους σταθμούς Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική (σταδιακά οι σταθμοί θα εμπλουτίζονται) και σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα).

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ. Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.
Αντίστοιχα, η προσωποποιημένη «έξυπνη» κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card), η οποία απευθύνεται στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ, θα υποκαταστήσει, μεταξύ άλλων, τις υφιστάμενες μηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ και τις ειδικές κατηγορίες.

Πώς εκδίδεται η κάρτα

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ, την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο και η εισαγωγή ενός 8ψήφιου κωδικού.

Μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, επιδίωξη του ΟΑΣΑ είναι η παροχή συνδυασμένων προσφορών κομίστρων σε επιβάτες, η δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική (μελλοντικά εξετάζεται η εφαρμογή «ζωνικού» συστήματος), η διευκόλυνση των επιβιβάσεων και μετεπιβιβάσεων και η αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής.

Στo ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην ηλεκτρονική απρόσωπη κάρτα, ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί προϊόντα, όπως:

Το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων (το 1 εισιτήριο είναι δωρεάν), το ημερήσιο εισιτήριο των 4,5 ευρώ, το πενθήμερο εισιτήριο των 9 ευρώ, το τουριστικό εισιτήριο των 3 ημερών για όλα τα μέσα (περιλαμβάνει 1 διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο) των 22 ευρώ, τα εισιτήρια προς το αεροδρόμιο, κτλ.

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ.

Δηλαδή, κάποιος δεν μπορεί να τα προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με 1,4 ευρώ που είναι η αξία του υπάρχοντος ενιαίου εισιτηρίου. Ωστόσο, μετά μπορεί να κάνει επαναφόρτιση με 1,4 ευρώ.

Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.