Ξενοδόχος κόβει πρόστιμα στους υπαλλήλους σε περίπτωση παραπόνων
Οι υπάλληλοι του ξενοδοχείου στην Κω καλούνται να πληρώσουν 30 ευρώ κάθε φορά που ένας πελάτης κάνει παράπονα.
Η προκλητική απόφαση ενός ξενοδόχου στην Κω να υποβάλει «τσουχτερά» πρόστιμα στους υπαλλήλους του, σε περίπτωση που κάποιος πελάτης έκανε παράπονα για το «σέρβις» τους, έφερε την αντίδραση του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Σερβιτόρων του νησιού.
Ο εν λόγω ξενοδόχος τούς έβαζε να υπογράψουν σύμβαση, στην οποία αναφέρει ότι θα τους κόβει 30 ευρώ κάθε φορά που γίνεται ένα παράπονο από πελάτη, ενώ όσοι καθυστερούν να φτάσουν στη δουλειά τους θα πληρώνουν πρόστιμο 10 ευρώ. Παράλληλα, τους αναγκάζει σε σωματικό έλεγχο πριν φύγουν από τη δουλειά τους, για να σιγουρευτεί ότι δεν θα έχουν πάρει κάτι που ανήκει στο ξενοδοχείο.
Σε δηλώσεις της, η πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων και Σερβιτόρων της Κω Ιωάννα Λάμπρου ανέφερε ότι το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, καθώς δημιουργούνται νέα δεδομένα στον εργατικό και ξενοδοχοϋπαλληλικό κόσμο του νησιού, με συνέπειες που είναι πραγματικά απρόβλεπτες. Η ίδια σημείωσε ότι υπάρχει ο κίνδυνος να προσέρχεται μία καμαριέρα στην εργασία της και μετά από ένα εξοντωτικό ωράριο να κινδυνεύει όχι μόνο να χάσει το μεροκάματό της αλλά και να χρωστά κι από πάνω στον εργοδότη.
«Νέα, ολοκαίνουργη και πολυδιαφημισμένη τουριστική ξενοδοχειακή μονάδα στην Κω, στο πλαίσιο νέων και παλιών αντεργατικών μέτρων, πιέζει τους εργαζόμενους να υπογράψουν απαράδεκτη και άθλια ατομική σύμβαση. Πέρα από τους μισθολογικούς όρους πείνας της σύμβασης, η επιχείρηση προχωράει ακόμα ένα βήμα και προσθέτει όρους τιμωρίας και χρηματικών προστίμων σε εργαζόμενους που τυχόν παραβούν τους κανόνες», ανέφερε χαρακτηριστικά. Το σωματείο θα προχωρήσει στην Επιθεώρηση Εργασίας.