Ο υπουργός ψεύδεται». Αυτό καταγγέλλουν οι φιλόλογοι και συγκεκριµένα η Ενωση Φιλολόγων, για τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, ο οποίος τον τελευταίο καιρό δεν σταµατάει να ανοίγει… νέα µέτωπα. Η εκπαιδευτική µεταρρύθµιση του κ. Γαβρόγλου φαίνεται ότι βρίσκει πολλά εµπόδια και σίγουρα, ακολουθώντας την τακτική «ό,τι δεν λύνεται κόβεται», βρίσκεται συνεχώς σε αδιέξοδα.

Μετά τις αντιδράσεις για το κόψιµο των Λατινικών, ακολουθούν οι αντιδράσεις της Ενωσης Φιλολόγων, που καταγγέλλει τον υπουργό για όσα ισχυρίζεται ότι συζήτησε µε τους εκπαιδευτικούς. Σύµφωνα µε τον κ. Γαβρόγλου, η Ενωση Φιλολόγων πρότεινε, αντί σε τέσσερα µαθήµατα, τα παιδιά να δίνουν εξετάσεις σε έξι µαθήµατα και ότι πρέπει να µειωθεί ο αριθµός των φοιτητών στις φιλοσοφικές σχολές, ενώ παράλληλα θα πρέπει τα τµήµατα να ενοποιηθούν. Η απάντηση των φιλολόγων είναι ότι ο υπουργός… ψεύδεται.

«Με την ανακοίνωσή µας δεν κάναµε τίποτα παραπάνω από το να αποκαταστήσουµε την αλήθεια. Ο κ. Γαβρόγλου κάνει ψευδείς αναφορές επικαλούµενος την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων και µάλιστα σε κάποιες από αυτές χλευάζει τον κλάδο µας. Είχαµε κάνει και µια προηγούµενη προσπάθεια να του επιστήσουµε την προσοχή σχετικά µε τα όσα δηλώνει για την Πανελλήνια Ενωση, γιατί είναι προφανές ότι ο υπουργός έχει παρασυρθεί ή παραπληροφορηθεί σχετικά µε τη θέση και τις προτάσεις µας. Είχαµε στείλει µια σχετική επιστολή, µε την οποία ζητούσαµε, µεταξύ άλλων, να κάνει αναφορές σε πιο ήπιους τόνους, καθώς συχνά οι αναφορές του είναι απαξιωτικές. Κι αυτή προφανώς… παράπεσε», καταγγέλλει στα «Παραπολιτικά» η πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων, Αναστασία Καραγεωργίου.

Ακατάδεκτος

Παρά το γεγονός ότι ο κ. Γαβρόγλου ισχυρίστηκε σε πρόσφατες δηλώσεις του σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ότι έχει προτάσεις από τους φιλολόγους, τις οποίες χαρακτήρισε «ανατριχιαστικές», ωστόσο… δεν έχει συναντηθεί ποτέ µαζί τους. Παρ’ όλα αυτά, τους καταλογίζει… «συντεχνιασµό». Ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός: «Η ΠΕΦ αποκλειστικά ασχολείται µε το θέµα των Λατινικών. Αν δείτε δε τις προτάσεις που κάνει, είναι ανατριχιαστικές. Λέει, αντί τέσσερα µαθήµατα, τα παιδιά να δίνουν εξετάσεις σε έξι µαθήµατα, ότι πρέπει να µειωθεί ο αριθµός των φοιτητών στις Φιλοσοφικές και θα πρέπει τα τµήµατα να ενοποιηθούν. Αυτά δεν είναι εκτός τόπου και χρόνου; Αλλά µου κάνει εντύπωση ποιοι τα σκέφτονται αυτά. Τους καταλογίζω ακραίο συντεχνιασµό».

Η κ. Καραγεωργίου υπογραµµίζει τις προσπάθειες που έχει κάνει η Ενωση προκειµένου να έρθει σε επαφή µε τον κ. Γαβρόγλου και να τον ενηµερώσει σχετικά µε τις θέσεις της Ενωσης, προκειµένου, όπως αναφέρει, να σταµατήσει και η «παραπληροφόρηση» προς τον υπουργό. Ο ίδιος όµως παραµένει, όπως φαίνεται,… ακατάδεκτος.

«Ξεκαθαρίζουµε, λοιπόν, ότι ουδέποτε κάναµε στον υπουργό τις προτάσεις που ισχυρίζεται ότι έχει από εµάς. Ουδέποτε άλλωστε συζητήσαµε µαζί του, γιατί όποτε κι αν ζητήσαµε ραντεβού και συνάντηση µαζί του, και το έχουµε κάνει επανειληµµένα, δεν είχε χρόνο για εµάς».

Κύριο σηµείο, ωστόσο, της διαµαρτυρίας της Ενωσης Φιλολόγων, όπως υπογραµµίζει η πρόεδρός της στα «Παραπολιτικά», είναι η ανάγκη να σταµατήσει την «προσπάθεια υποβάθµισης των κλασικών γραµµάτων». Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «το κύριο αίτηµά µας δεν είναι µόνο να µην µας απαξιώνει ο υπουργός ως Ενωση, δεν είναι µόνο να γνωρίσει επιτέλους τις θέσεις µας και τις προτάσεις µας, όπως επιβάλλεται αναφορικά και µε το έργο του, προκειµένου να µην εµφανίζεται ότι ψεύδεται, αλλά θέλουµε να του επιστήσουµε κυρίως την προσοχή στην υποβάθµιση των κλασικών γραµµάτων, της ελληνικής γλώσσας µας, που είναι ο απόλυτος και µοναδικός µας πολιτιστικός θησαυρός». «Μειώνονται ώρες στην Ιστορία, στη Λογοτεχνία, υποβαθµίζονται τα Αρχαία Ελληνικά και άλλα σηµαντικά µαθήµατα που έχουν να κάνουν µε τη γλώσσα και δεν είναι µόνον ο κλάδος που πλήττεται, ο επαγγελµατικός, των φιλολόγων, είναι η ίδια η γνώση και η παιδεία» καταλήγει.

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 15/9/2018