Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών μπροστά στις αλλαγές του υπουργείου Παιδείας στη μοριοδότηση των προσόντων όσων θα προσληφθούν μέσα στην επόμενη τριετία που ψηφίστηκαν στη Βουλή την Πέμπτη. Το εν λόγω νομοσχέδιο έφθασε στη Βουλή εν μέσω οξύτατων αντιδράσεων των εκπαιδευτικών, ενώ, την ώρα που τα μέλη του ελληνικού Κοινοβουλίου συζητούσαν το σχετικό νομοσχέδιο, έξω οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί διαδήλωναν απέναντι στα ΜΑΤ και ανάμεσα στα χημικά με τα οποία απαντούσαν τα τελευταία.

«Αυτό το νομοσχέδιο έρχεται απουσία οποιασδήποτε μορφής διαλόγου», αναφέρει στα «Παραπολιτικά» ο οργανωτικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Θανάσης Γκούμας. «Οταν ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μας παρουσίασε έντεχνα και με πανηγυρισμούς το νέο σύστημα διορισμών, εμείς αμέσως το αγκαλιάσαμε. Ωστόσο, γρήγορα καταλάβαμε πως δεν πρόκειται για διορισμούς, αλλά για υποβάθμιση του πτυχίου, ενώ οι υποσχέσεις του υπουργού έκρυβαν την πρόθεσή του να πουλήσει ελπίδες σε εκπαιδευτικούς που σήμερα είναι όμηροι».

Το σύστημα που προωθεί ο υπουργός Παιδείας μοριοδοτεί το μεταπτυχιακό, το διδακτορικό, τις ξένες γλώσσες, την πληροφορική όσο και την προϋπηρεσία, στην οποία, μάλιστα, βάζει και ανώτατο όριο, κάτι που δεν υπήρχε ποτέ στο παρελθόν. «Με αυτόν τον τρόπο κάποιος που τα 20 τελευταία χρόνια έτρεχε από νησί σε νησί και από πόλη σε πόλη προκειμένου να μαζέψει μόρια όχι μόνο δεν θα έχει καμία ελπίδα, αλλά σε λίγο δεν θα μπορεί ούτε καν να διεκδικήσει τη θέση», αναφέρει ο κ. Γκούμας. Ενας εκπαιδευτικός που ολοκλήρωσε τις σπουδές του το 2001 και ήταν 22 ετών, σήμερα, 18 χρόνια μετά, έχει μια ανεκτίμητη εμπειρία στις σχολικές αίθουσες, είναι μόλις 40 ετών, αλλά χάνει τις ελπίδες του να διοριστεί. Μια τέτοια περίπτωση μπορεί να μην έχει μεταπτυχιακό ή δεύτερη ξένη γλώσσα, τόσα χρόνια όμως αποτελούσε τη ραχοκοκαλιά των σχολείων της χώρας. Τόσα χρόνια ήταν ικανοί και τώρα όχι;», αναρωτιέται.

Μάλιστα, φαίνεται πως ο νέος, πλέον, νόμος δημιουργεί περισσότερα προβλήματα, αφού, όπως αναφέρει ο κ. Γκούμας «θα διχάσει τον κλάδο μας. Ο εκπαιδευτικός κόσμος θα χωριστεί στα δύο, σύμφωνα με τα συμφέροντά του, και όλο αυτό ξεκινά από την ηγεσία του υπουργείου».

Προϋπηρεσία

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ΟΛΜΕ, που είναι αντίθετη γιατί «το πλέον αξιοκρατικό στοιχείο στην εκπαίδευση είναι η προϋπηρεσία», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στα «Π» ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, Θεόδωρος Μαλαγάρης, και συμπληρώνει πως «η προϋπηρεσία είναι αναντικατάστατη, αφού ο εκπαιδευτικός που έχει εμπειρία αποκτά τριβή με τους μαθητές και, φυσικά, αποδεικνύεται στην πράξη εάν είναι ικανός να φέρει τον τίτλο του εκπαιδευτικού ή όχι». «Είναι σαν τον γιατρό που έχει συμπληρώσει, π.χ., 2.000 ώρες σε μια εφημερία ενός δημόσιου νοσοκομείου. Με λίγα λόγια, μπορεί να συγκριθεί η γνώση που έχει αποκτήσει μετά από κάτι τέτοιο;», τονίζει και επισημαίνει πως το βασικότερο είναι να καταργηθούν οι 120 μήνες ως όριο προϋπηρεσίας. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος της ομοσπονδίας, «το αρχικό πλάνο του υπουργείου ήταν η προϋπηρεσία να σταματά στους 84 ή 86 μήνες και, κατά συνέπεια, αυτός να είναι και ο ανώτατος αριθμός μορίων που θα μπορεί να λάβει, όμως, έπειτα από πιέσεις, έφθασε στους 120 μήνες». Το δεύτερο κριτήριο είναι το πτυχίο, όχι όμως να μοριοδοτείται ο βαθμός του πτυχίου, αλλά ο χρόνος απόκτησής του. Οσο για τους υπόλοιπους τίτλους που θα μοριοδοτεί από εδώ και πέρα το υπουργείο, ο κ. Μαλαγάρης σημειώνει πως σε πολλές περιπτώσεις είναι άσχετοι με το κομμάτι της εκπαίδευσης, αλλά, παρ’ όλα αυτά, μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο.

Βέβαια, ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ δεν σχολιάζει μόνο την κυβέρνηση, αφού, όπως αναφέρει στα «Π», «με φοβίζουν και τα λεγόμενα του προέδρου της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκου Μητσοτάκη, σε πρόσφατη συνέντευξή του, πως δεν δεσμεύεται ότι θα γίνουν οι 15.000 διορισμοί στην Παιδεία σε περίπτωση που έρθει στην εξουσία».

Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 19/1/2019