Τάξη στις πιάτσες των ταξί επιχειρεί να βάλει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού καθώς και την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση κεντρικών δρόμων της πόλης.

Μετά από αλλεπάλληλες επαφές και αιτήματα του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί “Ερμής”, Ο δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει να επεκτείνει, να μεταφέρει αλλά και να δημιουργήσει νέους χώρους στάθμευσης για τα ταξί.

Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες και οδηγούς ταξί, το τελευταίο διάστημα ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης στο συγκεκριμένο επαγγελματικό κλάδο, παρατηρείται το φαινόμενο να δημιουργούνται “ουρές” στο κέντρο της πόλης, ενώ αρκετοί αυτοκινητιστές αναγκάζονται να παρκάρουν παράνομα σε δρόμους όπως η Τσιμισκή και η Εγνατία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κυκλοφοριακά προβλήματα.

“Θέλουμε εύρυθμη λειτουργία του ιστορικού κέντρου της πόλης. Να υπάρχει ευταξία από όλα τα μέσα μεταφοράς”, δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ – ΜΠΕ “Πρακτορείο 104,9 fm”, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Εργων, Ανακύκλωσης και Περιβάλλοντος του δήμου Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς.

«Είδαμε με πολλή προσοχή τα αιτήματα του σωματείου “Ερμής”, κάναμε πολλές συσκέψεις και προσπαθούμε να βελτιστοποιήσουμε την κατάσταση σε σχέση με τις υπάρχουσες, καταργούμενες ή νέες πιάτσες. Έχουμε κάνει ανασχεδιασμό για όλες τις πιάτσες των ταξί. Θα γίνει ειδική διαγράμμιση, ενώ η δημοτική αστυνομία θα ελέγχει όλες τις παραβάσεις» είπε ο κ.Παππάς.

Συμπλήρωσε δε ότι ο δήμος θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση της πιάτσας στη Χαριλάου και στη δημιουργία νέας πιάτσας στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στην οδό Γιαννιτσών. «Σε όλη την πόλη γίνονται παρεμβάσεις, βεβαίως και στο κέντρο. Περιμένουμε και από τους ιδιοκτήτες ταξί, μόλις υλοποιηθούν αυτά τα μέτρα να δείξουν ευσυνειδησία ώστε να πάψουμε να βλέπουμε αυτές τις “ουρές φίδια”» σημείωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.

Από την πλευρά του, μιλώντας στο “Πρακτορείο 104,9 fm” ο εκπρόσωπος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης “Ερμής”, Δημήτρης Καρατάκης, υπογράμμισε πως “οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί ταξί έχουν πληγεί από την κρίση. Η εικόνα να καθόμαστε μισή ώρα ή και τρία τέταρτα σε μια πιάτσα δεν μας αρέσει”.

“Προτείνουμε κάποιες από τις πιάτσες στο κέντρο της πόλης, οι οποίες μας είχαν δοθεί αλλά δεν τις χρησιμοποίησαν οι συνάδελφοι γιατί δεν είχαν ζήτηση, να τις επιστρέψουμε, δηλαδή να μην υπάρχει σχετική πινακίδα για πιάτσα ταξί, ώστε να σταθμεύουν ΙΧ. Επίσης για τις περισσότερες από αυτές τις πιάτσες ζητάμε να τις αλλάξουμε θέσεις προκειμένου να μην εμποδίζουμε αλλά και οι συνάδελφοι οδηγοί ταξί να σταθμεύουν νόμιμα”, πρόσθεσε ο κ.Καρατάκης.

Το θέμα με τις πιάτσες των ταξί και τις αλλαγές που σχεδιάζει η Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων θα συζητηθεί την προσεχή Δευτέρα στην τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται πως έως το τέλος του 2010, στα διοικητικά όρια του κεντρικού δήμου, λειτουργούσαν 20 χώροι στάθμευσης ταξί, με συνολικό αριθμό 80 θέσεων.

Από το 2011 έως και το 2013 χωροθετήθηκαν συνολικά 32 νέες πιάτσες, οι οποίες μαζί με τις 20 ήδη υφιστάμενες και τις επεκτάσεις, έχουν συνολική δυναμικότητα εξυπηρέτησης 307 οχημάτων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ