ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ιερείς κατά Γιώργου Καπουτζίδη και της καμπάνιας για το γάμο ομοφυλοφίλων - Επιστολή στον Μητσοτάκη
Οι επτά ιερείς κάνουν λόγο για «σεξουαλική παρέκκλιση» και αναφέρουν χαρακτηριστικά «τρίτο φύλο δεν υπάρχει».
Αντιδράσεις προκαλεί η νέα καμπάνια
υπέρ του γάμου των ομοφυλόφιλων, σε σενάριο του Γιώργου Καπουτζίδη.
Η καμπάνια με τίτλο «Πες το Ναι» που μιλά για την αγάπη και το δικαίωμα όλων των ανθρώπων στην ευτυχία προκάλεσε το μένος εφτά ιερέων, οι οποίοι με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό αντιδρούν στο πάγιο αίτημα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας για την ισότιμη πρόσβαση στον γάμο και την τεκνοθεσία.
Το σενάριο για το βίντεο της καμπάνιας είναι του Γιώργου Καπουτζίδη και δείχνει ομόφυλα ζευγάρια σε τέσσερις διαφορετικές εποχές (1952, 1974, 2004, 2022) ενώ ακούγεται η φράση «ήμασταν πάντα εδώ».
Αναλυτικά η επιστολή των ιερέων:
«Θέλουμε να πληροφορήσουμε τούς ἀδελφούς μας χριστιανούς. Νά καταθέσουμε τή μαρτυρία τῆς Ἐκκλησίας. Νά ὑπομνήσουμε μέ πατρική ἀγάπη πρός ὅλους τό θέλημα τοῦ ζῶντος καί ἀληθινοῦ Θεοῦ.
Ἡ ἱστορία εἶναι ἀρκετά παλιά. Ἰσχνές μειοψηφίες καλά ὀργανωμένες μέ γερές προσβάσεις στά Μ.Μ.Ε., ἔντυπα καί ἠλεκτρονικά, πιέζουν ἐδῶ καί χρόνια κυβερνήσεις καί κόμματα γιά νομοθετική ἀναγνώριση τῆς σεξουαλικῆς τους παρέκκλισης.
Οἱ Χριστιανοί – ἀκόμη κι ἐκεῖνοι πού διατηροῦν χαλαρή σχέση μέ τήν Ἐκκλησία – γνωρίζουμε ὅτι ὁ Θεός δημιούργησε δύο φύλα, τόν ἄνδρα καί τή γυναίκα. Τρίτο φύλο δέν ὑπάρχει.
Κατά τή φυσική τάξη πού ἐγκαθίδρυσε ὁ Θεός, ὁ ἄνδρας ἕλκεται ἀπό τή γυναίκα καί ἡ γυναίκα ἀπό τόν ἄνδρα. Ἡ ἕλξη αὐτή ἀνοίγει τόν δρόμο τοῦ γάμου πού στή χριστιανική Ἐκκλησία θεωρεῖται «μυστήριον μέγα», μυστήριο ἀγάπης, πηγή καί λίκνο τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καί ὁδός πού ὁδηγεῖ στή χριστιανική τελειότητα συζύγους καί παιδιά.
Ἡ Ἐκκλησία εὐλογεῖ αὐτή τήν ἔγγαμη σχέση καί θεωρεῖ τήν οἰκογένεια, πού ὁ χριστιανικός γάμος ἐγκαινιάζει, μικρή «κατ᾽ οἶκον» ἐκκλησία.
Εἶναι πολύ φυσικό, λοιπόν, ἐκτός ἀπό τόν εὐλογημένο χριστιανικό γάμο ἡ Ἐκκλησία νά μήν ἀποδέχεται κανενός εἴδους ἄλλο γάμο γιά τά μέλη της, τούς χριστιανούς.
Εἰδικότερα γιά τό φαινόμενο τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἡ «θέση» της ἀπό τήν ἵδρυσή της μέχρι σήμερα εἶναι κάτι περισσότερο ἀπό ξεκάθαρη: Ἡ ὁμοφυλοφιλία δέν εἶναι θεμιτή σεξουαλική ἐπιλογή, ἀλλά παρέκκλιση καί διαστροφή τῆς φύσεως.
Εἶναι κατά τόν λόγο τοῦ ἀποστόλου Παύλου βαρύ, θανάσιμο σαρκικό ἁμάρτημα τό ὁποῖο, ἄν ὁ ἄνθρωπος πού τό διαπράττει δέν μετανοήσει, τόν ἀποκλείει ἀπό τή βασιλεία τοῦ Θεοῦ.
Ἡ Ἐκκλησία εἶναι μητέρα. Μακροθυμεῖ, ἀνέχεται καί προσεύχεται γιά τήν ἐπιστροφή στούς κόλπους της καί στήν εὐλογημένη κατά Χριστόν ζωή κάθε παιδιοῦ της πού ἀπομακρύνθηκε ἀπ᾽ αὐτήν.
Σέ καμιά περίπτωση ὅμως δέν ἀποδέχεται καί δέν συμβιβάζεται μέ τήν ἁμαρτία. Σέ καμιά περίπτωση δέν συναινεῖ ἡ ἐκτροπή ἀπό τούς νόμους τῆς φύσης πού ὅρισε ὁ Θεός νά γίνει «ἐλεύθερη ἐπιλογή» καί «δικαίωμα» τοῦ ἀνθρώπου.
Σέ καμιά περίπτωση δέν συμφωνεῖ νά τίθεται σέ ἰσότιμη λίγο-πολύ θέση ὁ χριστιανικός γάμος ἀνδρός καί γυναικός καί ἡ «ἐλεύθερη συμβίωση» εἴτε ἑτεροφύλων εἴτε ὁμοφυλοφίλων· ἡ εὐλογημένη χριστιανική οἰκογένεια καί κάθε λογῆς «ἐναλλακτικές μορφές» οἰκογένειας, εἰσαγόμενα ὑποπροϊόντα ἀποχριστιανισμένων κοινωνιῶν.
π. Γεώργιος Μπόκας
π. Δημ. Γεωργούλιας
π. Λ. Ρασσίνης
π. Γε. Ράπτης,
π. Τιμόθεος Γεράρδος
π. Πλα. Αραβογιάνης
π. Ξεν. Γεωργιάδης»
Η καμπάνια με τίτλο «Πες το Ναι» που μιλά για την αγάπη και το δικαίωμα όλων των ανθρώπων στην ευτυχία προκάλεσε το μένος εφτά ιερέων, οι οποίοι με επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό αντιδρούν στο πάγιο αίτημα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας για την ισότιμη πρόσβαση στον γάμο και την τεκνοθεσία.
«Πες το Ναι»
Η καμπάνια είναι μια πανελλήνια καμπάνια για την ισότητα στον γάμο με συλλογή υπογραφών που πραγματοποιεί το περιοδικό Antivirus (avmag.gr).Το σενάριο για το βίντεο της καμπάνιας είναι του Γιώργου Καπουτζίδη και δείχνει ομόφυλα ζευγάρια σε τέσσερις διαφορετικές εποχές (1952, 1974, 2004, 2022) ενώ ακούγεται η φράση «ήμασταν πάντα εδώ».
Η επιστολή των επτά ιερέων στον Μητσοτάκη
Οι επτά ιερείς κάνουν λόγο για «σεξουαλική παρέκκλιση» και αναφέρουν χαρακτηριστικά «τρίτο φύλο δεν υπάρχει».Αναλυτικά η επιστολή των ιερέων:
«Θέλουμε να πληροφορήσουμε τούς ἀδελφούς μας χριστιανούς. Νά καταθέσουμε τή μαρτυρία τῆς Ἐκκλησίας. Νά ὑπομνήσουμε μέ πατρική ἀγάπη πρός ὅλους τό θέλημα τοῦ ζῶντος καί ἀληθινοῦ Θεοῦ.
Ἡ ἱστορία εἶναι ἀρκετά παλιά. Ἰσχνές μειοψηφίες καλά ὀργανωμένες μέ γερές προσβάσεις στά Μ.Μ.Ε., ἔντυπα καί ἠλεκτρονικά, πιέζουν ἐδῶ καί χρόνια κυβερνήσεις καί κόμματα γιά νομοθετική ἀναγνώριση τῆς σεξουαλικῆς τους παρέκκλισης.
Οἱ Χριστιανοί – ἀκόμη κι ἐκεῖνοι πού διατηροῦν χαλαρή σχέση μέ τήν Ἐκκλησία – γνωρίζουμε ὅτι ὁ Θεός δημιούργησε δύο φύλα, τόν ἄνδρα καί τή γυναίκα. Τρίτο φύλο δέν ὑπάρχει.
Κατά τή φυσική τάξη πού ἐγκαθίδρυσε ὁ Θεός, ὁ ἄνδρας ἕλκεται ἀπό τή γυναίκα καί ἡ γυναίκα ἀπό τόν ἄνδρα. Ἡ ἕλξη αὐτή ἀνοίγει τόν δρόμο τοῦ γάμου πού στή χριστιανική Ἐκκλησία θεωρεῖται «μυστήριον μέγα», μυστήριο ἀγάπης, πηγή καί λίκνο τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς καί ὁδός πού ὁδηγεῖ στή χριστιανική τελειότητα συζύγους καί παιδιά.
Ἡ Ἐκκλησία εὐλογεῖ αὐτή τήν ἔγγαμη σχέση καί θεωρεῖ τήν οἰκογένεια, πού ὁ χριστιανικός γάμος ἐγκαινιάζει, μικρή «κατ᾽ οἶκον» ἐκκλησία.
Εἶναι πολύ φυσικό, λοιπόν, ἐκτός ἀπό τόν εὐλογημένο χριστιανικό γάμο ἡ Ἐκκλησία νά μήν ἀποδέχεται κανενός εἴδους ἄλλο γάμο γιά τά μέλη της, τούς χριστιανούς.
Εἰδικότερα γιά τό φαινόμενο τῆς ὁμοφυλοφιλίας ἡ «θέση» της ἀπό τήν ἵδρυσή της μέχρι σήμερα εἶναι κάτι περισσότερο ἀπό ξεκάθαρη: Ἡ ὁμοφυλοφιλία δέν εἶναι θεμιτή σεξουαλική ἐπιλογή, ἀλλά παρέκκλιση καί διαστροφή τῆς φύσεως.
Ἡ Ἐκκλησία εἶναι μητέρα. Μακροθυμεῖ, ἀνέχεται καί προσεύχεται γιά τήν ἐπιστροφή στούς κόλπους της καί στήν εὐλογημένη κατά Χριστόν ζωή κάθε παιδιοῦ της πού ἀπομακρύνθηκε ἀπ᾽ αὐτήν.
Σέ καμιά περίπτωση ὅμως δέν ἀποδέχεται καί δέν συμβιβάζεται μέ τήν ἁμαρτία. Σέ καμιά περίπτωση δέν συναινεῖ ἡ ἐκτροπή ἀπό τούς νόμους τῆς φύσης πού ὅρισε ὁ Θεός νά γίνει «ἐλεύθερη ἐπιλογή» καί «δικαίωμα» τοῦ ἀνθρώπου.
Σέ καμιά περίπτωση δέν συμφωνεῖ νά τίθεται σέ ἰσότιμη λίγο-πολύ θέση ὁ χριστιανικός γάμος ἀνδρός καί γυναικός καί ἡ «ἐλεύθερη συμβίωση» εἴτε ἑτεροφύλων εἴτε ὁμοφυλοφίλων· ἡ εὐλογημένη χριστιανική οἰκογένεια καί κάθε λογῆς «ἐναλλακτικές μορφές» οἰκογένειας, εἰσαγόμενα ὑποπροϊόντα ἀποχριστιανισμένων κοινωνιῶν.
π. Γεώργιος Μπόκας
π. Δημ. Γεωργούλιας
π. Λ. Ρασσίνης
π. Γε. Ράπτης,
π. Τιμόθεος Γεράρδος
π. Πλα. Αραβογιάνης
π. Ξεν. Γεωργιάδης»