ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Έρχονται φορολογικά κίνητρα για την αγορά «καθαρών» IX
Σχέδιο με φοροελαφρύνσεις σε όσους χρησιμοποιούν αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας αλλά και απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων με ταυτόχρονα κίνητρα αγοράς νέων μελετάει το οικονομικό επιτελείου της κυβέρνησης.
Η κυβέρνηση προωθεί συγκεκριμένα την αντικατάσταση του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων πριμοδοτώντας όσους θέλουν να αποκτήσουν καινούργιο, αφού όπως αναφέρει ο αρμόδιος επί των Μεταφορών υπουργός Κώστας Καραμανλής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να προσαρμόσει τα τέλη κυκλοφορίας με τους ρύπους των αυτοκινήτων. Όσους αυξημένους ρυπους εκπέμπει ένα αυτοκίνητο τόσο αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα έχει.
Άλλωστε και ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ προανήγγειλε τη θέσπιση φορολογικών κινήτρων από το 2020.
«Θα δοθούν κίνητρα στον κόσμο να αγοράσει καθαρά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να αποσύρουμε από τους ελληνικούς δρόμους τα αυτοκίνητα που μολύνουν το περιβάλλον», τόνισε μεταξύ άλλων.
«Έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για “απόσυρση” με κίνητρα για τους πολίτες να αποσύρουν αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας και να πάρουν αυτοκίνητα καθαρά», εξήγησε ο κ. Βεσυρόπουλος.
Τα φορολογικά κίνητρα
Αναφερθείς στα κίνητρα αγοράς «καθαρού» αυτοκινήτου, ο κ. Βεσυρόπουλος είπε ότι θα περιλαμβάνει:
Μειωμένα τέλη ταξινόμησης
Μειωμένα τέλη κυκλοφορίας
Μειωμένος ή ακόμη και μηδενικός φόρος για εταιρική χρήση του νέου αυτοκινήτου
Το μέτρο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τη νέα χρονιά και όπως ανέφερε ο υφυπουργός, πρωταρχικός στόχος είναι η προστασία του περιβάλλοντος και ο προσανατολισμός σε καθαρά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτροκίνητα.
Οι προτάσεις
Το υπουργείο Μεταφορών, όπως αναφέρει «το Βήμα της Κυριακής» απέστειλε προτάσεις για τα κίνητρα, που περιλαμβάνουν μείωση της φορολογίας και επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Με τη σημείωση ότι ενώ στην Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι 4-5 χρόνια, στη χώρα μας ξεπερνά τα 12 έτη. Παράλληλα το υπουργείο Μεταφορών προτείνει κίνητρα για την εισαγωγή φτηνών και ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ολόκληρη η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλάζει με νομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή.
Το νέο μέτρο της αγοράς αυτοκινήτων με μειωμένους ρύπους δεν θα έχει καμία σχέση με τα παλαιότερα μέτρα προηγούμενων κυβερνήσεων που ακολουθούσαν τη μέθοδο της απόσυρσης, αφού η τωρινή κυβέρνηση, για να ενθαρρύνει τους πολίτες στην αγορά νέων οχημάτων, προβάλλει τη μείωση της φορολογίας και την επιδότηση από τα κοινοτικά κονδύλια, η οποία όμως θα πρέπει να συμφωνηθεί και με τους θεσμούς.
Η κυβέρνηση προωθεί συγκεκριμένα την αντικατάσταση του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων πριμοδοτώντας όσους θέλουν να αποκτήσουν καινούργιο, αφού όπως αναφέρει ο αρμόδιος επί των Μεταφορών υπουργός Κώστας Καραμανλής, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόκειται να προσαρμόσει τα τέλη κυκλοφορίας με τους ρύπους των αυτοκινήτων. Όσους αυξημένους ρυπους εκπέμπει ένα αυτοκίνητο τόσο αυξημένα τέλη κυκλοφορίας θα έχει.
Άλλωστε και ο υφυπουργός Οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ προανήγγειλε τη θέσπιση φορολογικών κινήτρων από το 2020.
«Θα δοθούν κίνητρα στον κόσμο να αγοράσει καθαρά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θέλουμε να αποσύρουμε από τους ελληνικούς δρόμους τα αυτοκίνητα που μολύνουν το περιβάλλον», τόνισε μεταξύ άλλων.
«Έχουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για “απόσυρση” με κίνητρα για τους πολίτες να αποσύρουν αυτοκίνητα παλιάς τεχνολογίας και να πάρουν αυτοκίνητα καθαρά», εξήγησε ο κ. Βεσυρόπουλος.
Τα φορολογικά κίνητρα
Αναφερθείς στα κίνητρα αγοράς «καθαρού» αυτοκινήτου, ο κ. Βεσυρόπουλος είπε ότι θα περιλαμβάνει:
Μειωμένα τέλη ταξινόμησης
Μειωμένα τέλη κυκλοφορίας
Μειωμένος ή ακόμη και μηδενικός φόρος για εταιρική χρήση του νέου αυτοκινήτου
Το μέτρο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τη νέα χρονιά και όπως ανέφερε ο υφυπουργός, πρωταρχικός στόχος είναι η προστασία του περιβάλλοντος και ο προσανατολισμός σε καθαρά αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας και κυρίως ηλεκτροκίνητα.
Οι προτάσεις
Το υπουργείο Μεταφορών, όπως αναφέρει «το Βήμα της Κυριακής» απέστειλε προτάσεις για τα κίνητρα, που περιλαμβάνουν μείωση της φορολογίας και επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Με τη σημείωση ότι ενώ στην Ευρώπη ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων είναι 4-5 χρόνια, στη χώρα μας ξεπερνά τα 12 έτη. Παράλληλα το υπουργείο Μεταφορών προτείνει κίνητρα για την εισαγωγή φτηνών και ποιοτικών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ολόκληρη η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλάζει με νομοσχέδιο που έρχεται προς ψήφιση στη Βουλή.
Το νέο μέτρο της αγοράς αυτοκινήτων με μειωμένους ρύπους δεν θα έχει καμία σχέση με τα παλαιότερα μέτρα προηγούμενων κυβερνήσεων που ακολουθούσαν τη μέθοδο της απόσυρσης, αφού η τωρινή κυβέρνηση, για να ενθαρρύνει τους πολίτες στην αγορά νέων οχημάτων, προβάλλει τη μείωση της φορολογίας και την επιδότηση από τα κοινοτικά κονδύλια, η οποία όμως θα πρέπει να συμφωνηθεί και με τους θεσμούς.