ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Το «πράσινο φως» της Επιτροπής Ανταγωνισμού πήρε η συμφωνία Public - Media Markt
Η νέα εταιρεία θα ξεπερνά τους 2.300 εργαζόμενους
H συμφωνία ανάμεσα στα Public και τη Media Markt, μέσω της οποίας δημιουργείται η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στην Ελλάδα, πήρε το «πράσινο φως» της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Έτσι, έρχεται και επισήμως η ευτυχής κατάληξη μιας υπόθεσης που είχε απασχολήσει για μήνες τον κλάδο, δίνοντας ταυτόχρονα τέλος στην αγωνία εκατοντάδων εργαζομένων της Media Markt με τις θέσεις εργασίας να παραμένουν.
Η συμφωνία μεταξύ της Public και της Media Markt –την οποία και ενέκρινε η Επιτροπή Ανταγωνισμού- προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος στο οποίο συμμετέχει κατά 75% o Όμιλος Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού και ιδιοκτήτης της Public και κατά 25% η MediaMarktSaturn, ιδιοκτήτρια της Media Markt. Η νέα εταιρεία θα διατηρήσει και τα δύο εμπορικά σήματα (Public και Media Markt), τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο, καθώς και το σύνολο των καταστημάτων, φυσικών αλλά και ηλεκτρονικών, αλλά και των εργαζομένων. Παράλληλα, θα έχει ενιαία διοίκηση, αξιοποιώντας την εμπειρία και τη γνώση των στελεχών τόσο της Public όσο και της Media Markt.
Με άλλα λόγια, η νέα εταιρεία δημιουργεί έναν «εθνικό πρωταθλητή» στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, με πολύ σημαντικά μεγέθη. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ για φέτος, ενώ στη «φαρέτρα» της θα διαθέτει 67 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και την Κύπρο, πολλά από τα οποία έχουν εμβαδόν χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Αντίστοιχα διαθέτει 4 ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο ενώ το προσωπικό της συνολικά ξεπερνά τους 2.300 εργαζόμενους.
Όσο για τη γκάμα των προϊόντων της, αυτή φτάνει το εντυπωσιακό νούμερο των 1.500.000 κωδικών ενώ από τα καταστήματα της εταιρείες περνούν κάθε χρόνο… 10 Ελλάδες, μια και η επισκεψιμότητα υπερβαίνει τους 100 εκατομμύρια επισκέπτες.
Η έγκριση που έλαβε το ντιλ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού μεταφράζεται σε σημαντικά οφέλη για τους καταναλωτές. Γιατί, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, η δημιουργία ενός τόσο μεγάλου και δυνατού «παίκτη» νομοτελειακά θα συνοδευθεί με μπαράζ προσφορών και μειώσεις τιμών σε χιλιάδες δημοφιλή προϊόντα. Ειδικά εν όψει της Black Friday, τόσο τα καταστήματα Public όσο και τα καταστήματα Media Markt αναμένεται να δώσουν τα πρώτα «δείγματα γραφής» για το τι σημαίνει η μεταξύ τους συνεργασίας. Έτσι, εκτιμάται ότι στα φυσικά αλλά και τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα οι καταναλωτές θα βρουν εντυπωσιακές προσφορές, χαμηλές τιμές καθώς και εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων.
Ταυτόχρονα, η είσοδος ενός τόσο ισχυρού «παίχτη» στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών είναι δεδομένο ότι θα φέρει αλλαγές στον κλάδο, ανατρέποντας το υπάρχον status quo. Η νέα εταιρεία εκτινάσσεται -ειδικά στις λευκές ηλεκτρικές συσκευές, μαζί με την είσοδο του Πλαισίου-, έρχεται για να ανατρέψει ένα ιδιότυπο μονοπώλιο το οποίο είχε δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Αυτό σημαίνει περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές, αλλά και περισσότερα κανάλια πώλησης για τους προμηθευτές, και άρα βελτιωμένες διαπραγματεύσεις και δυνατότητα να προωθήσουν στα ράφια ακόμα μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.
Έτσι, έρχεται και επισήμως η ευτυχής κατάληξη μιας υπόθεσης που είχε απασχολήσει για μήνες τον κλάδο, δίνοντας ταυτόχρονα τέλος στην αγωνία εκατοντάδων εργαζομένων της Media Markt με τις θέσεις εργασίας να παραμένουν.
Η συμφωνία μεταξύ της Public και της Media Markt –την οποία και ενέκρινε η Επιτροπή Ανταγωνισμού- προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος στο οποίο συμμετέχει κατά 75% o Όμιλος Olympia, συμφερόντων Πάνου Γερμανού και ιδιοκτήτης της Public και κατά 25% η MediaMarktSaturn, ιδιοκτήτρια της Media Markt. Η νέα εταιρεία θα διατηρήσει και τα δύο εμπορικά σήματα (Public και Media Markt), τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο, καθώς και το σύνολο των καταστημάτων, φυσικών αλλά και ηλεκτρονικών, αλλά και των εργαζομένων. Παράλληλα, θα έχει ενιαία διοίκηση, αξιοποιώντας την εμπειρία και τη γνώση των στελεχών τόσο της Public όσο και της Media Markt.
Με άλλα λόγια, η νέα εταιρεία δημιουργεί έναν «εθνικό πρωταθλητή» στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, με πολύ σημαντικά μεγέθη. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της θα ξεπεράσει τα 450 εκατ. ευρώ για φέτος, ενώ στη «φαρέτρα» της θα διαθέτει 67 φυσικά καταστήματα στην Ελλάδα και την Κύπρο, πολλά από τα οποία έχουν εμβαδόν χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Αντίστοιχα διαθέτει 4 ηλεκτρονικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο ενώ το προσωπικό της συνολικά ξεπερνά τους 2.300 εργαζόμενους.
Όσο για τη γκάμα των προϊόντων της, αυτή φτάνει το εντυπωσιακό νούμερο των 1.500.000 κωδικών ενώ από τα καταστήματα της εταιρείες περνούν κάθε χρόνο… 10 Ελλάδες, μια και η επισκεψιμότητα υπερβαίνει τους 100 εκατομμύρια επισκέπτες.
Η έγκριση που έλαβε το ντιλ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού μεταφράζεται σε σημαντικά οφέλη για τους καταναλωτές. Γιατί, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, η δημιουργία ενός τόσο μεγάλου και δυνατού «παίκτη» νομοτελειακά θα συνοδευθεί με μπαράζ προσφορών και μειώσεις τιμών σε χιλιάδες δημοφιλή προϊόντα. Ειδικά εν όψει της Black Friday, τόσο τα καταστήματα Public όσο και τα καταστήματα Media Markt αναμένεται να δώσουν τα πρώτα «δείγματα γραφής» για το τι σημαίνει η μεταξύ τους συνεργασίας. Έτσι, εκτιμάται ότι στα φυσικά αλλά και τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα οι καταναλωτές θα βρουν εντυπωσιακές προσφορές, χαμηλές τιμές καθώς και εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων.
Ταυτόχρονα, η είσοδος ενός τόσο ισχυρού «παίχτη» στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών είναι δεδομένο ότι θα φέρει αλλαγές στον κλάδο, ανατρέποντας το υπάρχον status quo. Η νέα εταιρεία εκτινάσσεται -ειδικά στις λευκές ηλεκτρικές συσκευές, μαζί με την είσοδο του Πλαισίου-, έρχεται για να ανατρέψει ένα ιδιότυπο μονοπώλιο το οποίο είχε δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια. Αυτό σημαίνει περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές, αλλά και περισσότερα κανάλια πώλησης για τους προμηθευτές, και άρα βελτιωμένες διαπραγματεύσεις και δυνατότητα να προωθήσουν στα ράφια ακόμα μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων.