ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ευτύχης Βασιλάκης: Η Aegean θα ανταπεξέλθει στο έσχατο σενάριο καθήλωσης των αεροσκαφών
«Είμαστε στην αρχή της κρίσης με αβέβαιες τις όποιες προβλέψεις για το μέλλον», ανέφερε χθές ο πρόεδρος της aegean, Ευτύχης Βασιλάκης στο πλαίσιοτηλεδιάσκεψης.
O όμιλος έχει αποδειχθεί ανθεκτικός στις κρίσεις και ακόμη και στο έσχατο σενάριο της πλήρους καθήλωσης στο έδαφος των αεροσκαφών για παρατεταμένο διάστημα θα μπορέσει να ανταπεξέλθει τόνισε ο κ. Βασιλάκης. «Οι προμηθευτές μας γνωρίζουν ότι είμαστε μία εταιρεία που επέδειξε αντοχές σε πολύ δύσκολες συνθήκες κρίσης. Επιπλέον διαθέτουμε ικανή ρευστότητα ώστε να αντιμετωπίσουμε τον δραστικό περιορισμό του πτητικού μας προγράμματος, το οποίο μπορεί να μειωθεί ακόμη και στο 10% στις επόμενες δύο εβδομάδες» τόνισε.
Ο πρόεδρος του ομίλου υπογράμμισε ότι: «Αυτή την στιγμή, λόγω των περιορισμών που έχουν τεθεί κεντρικά από τα ευρωπαϊκά κράτη στις αερομεταφορές, είμαστε στο 45%- 50% επί του συνόλου του πτητικού προγράμματος και στο αμέσως προσεχές διάστημα το ποσοστό αυτό θα μειωθεί σταδιακά στο 20%. Ακόμη κι αν χρειαστεί να πάει στο 10%, με δραματική, όπως είναι εύλογο, μείωση και των εσόδων, η κατάσταση εκτιμάμε ότι θα είναι διαχειρίσιμη».
Σημειώνεται ότι με την μειώση των εσόδων θα υπάρξει και μείωση των εξόδων.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις αντιστοιχούν στα πέριξ των 500 εκατ. ευρώ (σ.σ. στο τέλος του 2019 ήταν στα 516,9 εκατ. ευρώ). Ως προς τα μηνιαία, πάγια κόστη (εργασιακό κόστος, έξοδα leasing κ.τ.λ.) αυτά αντιστοιχούν κοντά στα 32- 33 εκατ. ευρώ
Προτεραιότητες του ομίλου για αυτό το διάστημα είναι:
-Η αυξημένη υγιεινή και ασφάλεια για εργαζομένους και ταξιδιώτες.
-Ο σταδιακός περιορισμός του προγράμματος. Η Aegean προχωρά καθημερινά σε προσαρμογές στο δίκτυο δρομολογίων και στο πτητικό έργο, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες είτε για εμπορικούς λόγους ή λόγω περιορισμών που έχουν επιβληθεί από τις αρχές.
«Ο όμιλος έχει τους πόρους να ξεπεράσει τη δύσκολη συγκυρία, κατά την οποία σε όλο τον κόσμο και στην Ευρώπη ο κλάδος των αερομεταφορών υφίσταται τους μεγαλύτερους κραδασμούς κι αναμένονται πρωτοβουλίες στήριξης τόσο από τις ίδιες τις κυβερνήσεις όσο και από την Ε.Ε.», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.
Το ξεκίνημα του 2020
Μετά από ένα καλό 2019 και προ κορωνοϊού, το ξεκίνημα του 2020 επεφύλαξε θετικά μηνύματα για τον όμιλο.
Η εταιρία παρέλαβε τρία νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320 neo, που ήρθαν να προστεθούν στο πρώτο αεροσκάφος A320 neo που παραλήφθηκε τον Δεκέμβριο του 2019.
Μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2020 ο όμιλος αναμένει την παραλαβή επιπλέον τριών νέων παρόμοιων αεροσκαφών.
Τα νέα αεροσκάφη προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους επιβάτες και συμβάλουν στην εξοικονόμηση έως και 15% στην κατανάλωση καυσίμου, μείωση εκπομπών ρύπων και θορύβου, ενώ μπορούν να προσφέρουν ανάλογα με τον τύπο και προδιαγραφές, πρόσθετη εμβέλεια πτήσης.
Η διαμόρφωση της καμπίνας στα νέα αεροσκάφη προσφέρει τη δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητας σε θέσεις ανά αεροσκάφος, συμβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο στην περαιτέρω μείωση του μοναδιαίου κόστους. «Οι πρώτες σημαντικές ωφέλειες στο μοναδιαίο κόστος του ομίλου θα είναι ορατές κυρίως από το 2021 και έπειτα», αναφέρεται στην έκθεσή της, απευθυνόμενη προς τους μετόχους η διοίκηση του ομίλου.
Σημειώνεται ότι τους δύο πρώτους μήνες του 2020 σημειώθηκαν ρυθμοί ανάπτυξης για τον όμιλο.
Ωστόσο από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2020, η ραγδαία εξάπλωση του COVID-19 στην Ευρώπη και κυρίως στην Ιταλία, άρχισε να δημιουργεί σημαντικά αρνητικές συνθήκες, με τις πρώτες επιπτώσεις να διαφαίνονται στην πτώση της πληρότητας των πτήσεων και του αριθμού των νέων κρατήσεων.
«Επειδή δε η κατάσταση εξελίσσεται ραγδαία, η οποιαδήποτε εκτίμηση σε ότι αφορά τις εμπορικές και οικονομικές επιπτώσεις του COVID-19 για την τρέχουσα χρονιά, επί του παρόντος, δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί με ακρίβεια, διαφαίνεται όμως να είναι σημαντικές.
Ο Όμιλος έχει ήδη δημιουργήσει στέρεες βάσεις οργάνωσης και δομής ούτως ώστε να ανταπεξέρχεται στις προκλήσεις ενώ παράλληλα η υγιής διάρθρωση του ισολογισμού του και τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα που διαθέτει αποτελούν επιπλέον παράγοντες θωράκισης εν μέσω ενός εξαιρετικά δύσκολου και αβέβαιου περιβάλλοντος. Η διαμόρφωση και εφαρμογή σε ευρωπαϊκό αλλά και εθνικό επίπεδο πολιτικών που θα μετριάσουν – ειδικά για τον κλάδο των αερομεταφορών – τις επιπτώσεις αυτής της πρωτοφανούς κρίσης, τόσο κατά την διάρκειά της όσο και μετά, για την αποτελεσματικότερη ανάκαμψη, κρίνεται ως εξαιρετικά σημαντική», αναφέρει η διοίκηση στο μήνυμά της προς τους μετόχους.
Πηγή: newmoney.gr
ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΑΪΟ
Πόσο διαρκεί η επώαση του ιού και πότε εμφανίζονται τα πρώτα συμπτώματα
Πώς γίνεται η διάγνωση και πώς μεταδίδεται;
Πού πρέπει να καλέσετε εάν παρουσιάσετε συμπτώματα
Τι κάνουμε αν ένα μέλος της οικογένειας εμφανίσει συμπτώματα
O όμιλος έχει αποδειχθεί ανθεκτικός στις κρίσεις και ακόμη και στο έσχατο σενάριο της πλήρους καθήλωσης στο έδαφος των αεροσκαφών για παρατεταμένο διάστημα θα μπορέσει να ανταπεξέλθει τόνισε ο κ. Βασιλάκης. «Οι προμηθευτές μας γνωρίζουν ότι είμαστε μία εταιρεία που επέδειξε αντοχές σε πολύ δύσκολες συνθήκες κρίσης. Επιπλέον διαθέτουμε ικανή ρευστότητα ώστε να αντιμετωπίσουμε τον δραστικό περιορισμό του πτητικού μας προγράμματος, το οποίο μπορεί να μειωθεί ακόμη και στο 10% στις επόμενες δύο εβδομάδες» τόνισε.
Ο πρόεδρος του ομίλου υπογράμμισε ότι: «Αυτή την στιγμή, λόγω των περιορισμών που έχουν τεθεί κεντρικά από τα ευρωπαϊκά κράτη στις αερομεταφορές, είμαστε στο 45%- 50% επί του συνόλου του πτητικού προγράμματος και στο αμέσως προσεχές διάστημα το ποσοστό αυτό θα μειωθεί σταδιακά στο 20%. Ακόμη κι αν χρειαστεί να πάει στο 10%, με δραματική, όπως είναι εύλογο, μείωση και των εσόδων, η κατάσταση εκτιμάμε ότι θα είναι διαχειρίσιμη».
Σημειώνεται ότι με την μειώση των εσόδων θα υπάρξει και μείωση των εξόδων.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις αντιστοιχούν στα πέριξ των 500 εκατ. ευρώ (σ.σ. στο τέλος του 2019 ήταν στα 516,9 εκατ. ευρώ). Ως προς τα μηνιαία, πάγια κόστη (εργασιακό κόστος, έξοδα leasing κ.τ.λ.) αυτά αντιστοιχούν κοντά στα 32- 33 εκατ. ευρώ
Προτεραιότητες του ομίλου για αυτό το διάστημα είναι:
-Η αυξημένη υγιεινή και ασφάλεια για εργαζομένους και ταξιδιώτες.
-Ο σταδιακός περιορισμός του προγράμματος. Η Aegean προχωρά καθημερινά σε προσαρμογές στο δίκτυο δρομολογίων και στο πτητικό έργο, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες είτε για εμπορικούς λόγους ή λόγω περιορισμών που έχουν επιβληθεί από τις αρχές.
«Ο όμιλος έχει τους πόρους να ξεπεράσει τη δύσκολη συγκυρία, κατά την οποία σε όλο τον κόσμο και στην Ευρώπη ο κλάδος των αερομεταφορών υφίσταται τους μεγαλύτερους κραδασμούς κι αναμένονται πρωτοβουλίες στήριξης τόσο από τις ίδιες τις κυβερνήσεις όσο και από την Ε.Ε.», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης.
Το ξεκίνημα του 2020
Μετά από ένα καλό 2019 και προ κορωνοϊού, το ξεκίνημα του 2020 επεφύλαξε θετικά μηνύματα για τον όμιλο.
Η εταιρία παρέλαβε τρία νέα αεροσκάφη της οικογένειας Α320 neo, που ήρθαν να προστεθούν στο πρώτο αεροσκάφος A320 neo που παραλήφθηκε τον Δεκέμβριο του 2019.
Μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2020 ο όμιλος αναμένει την παραλαβή επιπλέον τριών νέων παρόμοιων αεροσκαφών.
Τα νέα αεροσκάφη προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους επιβάτες και συμβάλουν στην εξοικονόμηση έως και 15% στην κατανάλωση καυσίμου, μείωση εκπομπών ρύπων και θορύβου, ενώ μπορούν να προσφέρουν ανάλογα με τον τύπο και προδιαγραφές, πρόσθετη εμβέλεια πτήσης.
Η διαμόρφωση της καμπίνας στα νέα αεροσκάφη προσφέρει τη δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητας σε θέσεις ανά αεροσκάφος, συμβάλλοντας κατά αυτόν τον τρόπο στην περαιτέρω μείωση του μοναδιαίου κόστους. «Οι πρώτες σημαντικές ωφέλειες στο μοναδιαίο κόστος του ομίλου θα είναι ορατές κυρίως από το 2021 και έπειτα», αναφέρεται στην έκθεσή της, απευθυνόμενη προς τους μετόχους η διοίκηση του ομίλου.
Σημειώνεται ότι τους δύο πρώτους μήνες του 2020 σημειώθηκαν ρυθμοί ανάπτυξης για τον όμιλο.
Ωστόσο από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου 2020, η ραγδαία εξάπλωση του COVID-19 στην Ευρώπη και κυρίως στην Ιταλία, άρχισε να δημιουργεί σημαντικά αρνητικές συνθήκες, με τις πρώτες επιπτώσεις να διαφαίνονται στην πτώση της πληρότητας των πτήσεων και του αριθμού των νέων κρατήσεων.
«Επειδή δε η κατάσταση εξελίσσεται ραγδαία, η οποιαδήποτε εκτίμηση σε ότι αφορά τις εμπορικές και οικονομικές επιπτώσεις του COVID-19 για την τρέχουσα χρονιά, επί του παρόντος, δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί με ακρίβεια, διαφαίνεται όμως να είναι σημαντικές.
Ο Όμιλος έχει ήδη δημιουργήσει στέρεες βάσεις οργάνωσης και δομής ούτως ώστε να ανταπεξέρχεται στις προκλήσεις ενώ παράλληλα η υγιής διάρθρωση του ισολογισμού του και τα υψηλά ταμειακά διαθέσιμα που διαθέτει αποτελούν επιπλέον παράγοντες θωράκισης εν μέσω ενός εξαιρετικά δύσκολου και αβέβαιου περιβάλλοντος. Η διαμόρφωση και εφαρμογή σε ευρωπαϊκό αλλά και εθνικό επίπεδο πολιτικών που θα μετριάσουν – ειδικά για τον κλάδο των αερομεταφορών – τις επιπτώσεις αυτής της πρωτοφανούς κρίσης, τόσο κατά την διάρκειά της όσο και μετά, για την αποτελεσματικότερη ανάκαμψη, κρίνεται ως εξαιρετικά σημαντική», αναφέρει η διοίκηση στο μήνυμά της προς τους μετόχους.
Πηγή: newmoney.gr
ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΑΪΟ
Πόσο διαρκεί η επώαση του ιού και πότε εμφανίζονται τα πρώτα συμπτώματα
Πώς γίνεται η διάγνωση και πώς μεταδίδεται;
Πού πρέπει να καλέσετε εάν παρουσιάσετε συμπτώματα
Τι κάνουμε αν ένα μέλος της οικογένειας εμφανίσει συμπτώματα