ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Cross check… για το νέο τουριστικό μοντέλο - Καταγράφονται οι πρώτες κρατήσεις
Τέλη Ιουνίου, Ιούλιο και Αύγουστο οι αφίξεις από Βουλγαρία, Ρουμανία, Ισραήλ - Με εκπαιδευμένο προσωπικό, εποπτικούς ελέγχους, συστηματική απολύμανση και αυστηρή αποτροπή συγχρωτισμού το ξεκίνημα λειτουργίας των πρώτων ξενοδοχείων
Μέσα Ιουνίου, και βρισκόµαστε ακόµη στο πρώτο κεφάλαιο της άγνωστης σεζόν για την ταξιδιωτική βιοµηχανία, που τέθηκε σε πλήρη ακινησία εξαιτίας της πανδηµίας του COVID-19. Η Σαντορίνη, ένα από τα νησιά-βιτρίνα της Ελλάδας, «παίρνει τα πάνω της» από αυτό το Σαββατοκύριακο, καθώς εγκαινιάζεται µε δυναµική προβολή στα διεθνή ΜΜΕ η έναρξη της ελληνικής φιλοξενίας, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του υπουργού Τουρισµού, Χάρη Θεοχάρη.
Με άλλα λόγια, το άνοιγµα της χώρας στους επισκέπτες από το εξωτερικό κατά τη φετινή τουριστική περίοδο, που όλοι όσοι ανήκουν επαγγελµατικά στον τουρισµό θα θυµούνται για όλη τους τη ζωή. Καθώς ποτέ ξανά δεν είχαν βρεθεί σε παρόµοιο αδιέξοδο, ούτε είχαν βιώσει την εµπειρία του νέου, υπό αυστηρούς πλέον κανόνες, τουριστικού µοντέλου.
Ακολουθεί ένα κρίσιµο δεκαπενθήµερο. ∆ιότι, όπως εκτιµούν οι περισσότεροι επιχειρηµατίες, θα επηρεάσει το οριστικό άνοιγµα των καταλυµάτων τον Ιούλιο. Σύµφωνα µε το ρεπορτάζ των «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ» αυτήν την ώρα, ελάχιστα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας είναι ανοιχτά, ενώ στις υπόλοιπες µονάδες που πρόκειται να λειτουργήσουν συνεχίζονται οι εντατικές προετοιµασίες και εκπαιδεύσεις του προσωπικού στην εφαρµογή των υγειονοµικών πρωτοκόλλων.
Οι εργαζόµενοι, από τη µια, θερµοµετρούνται σε καθηµερινή βάση και προσέχουν την ατοµική τους υγιεινή και, από την άλλη, µετεξελίσσονται σε επόπτες, καθώς είναι υποχρεωµένοι να ελέγχουν τις αποστάσεις µεταξύ των πελατών και να ενηµερώνουν τους υπευθύνους σε περίπτωση εµφάνισης κρούσµατος. Πρώτο µέληµα των διοικήσεων είναι η συστηµατική απολύµανση και η αποφυγή του συγχρωτισµού.
Στις πισίνες το κολύµπι επιτρέπεται ανά δύο άτοµα στα 20 τ.µ., ενώ απαγορεύονται η είσοδος στα δωµάτια σε µη διαµένοντες. Σε κάποια resorts δεν θα προσφέρονται υπηρεσίες spa και groom, δραστηριότητες κλειστής πισίνας και αίθουσες γυµναστηρίου.
Σε περίπτωση εµφάνισης κρούσµατος, οι ξενοδόχοι έχουν προνοήσει µε ένα σχέδιο δράσης σε συνεννόηση µε τον ειδικό γιατρό και δηλώνουν καθ’ όλα έτοιµοι. Οσο για την καθαριότητα των δωµατίων, οι καµαριέρες παρέχουν υπηρεσίες µέρα παρά µέρα, εκτός αν ζητηθεί από τον πελάτη να υπάρξει πιο αυξηµένη συχνότητα.
ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
«Στην Πιερία έχουν ήδη ανοίξει κάποια ξενοδοχεία, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα όµως. Αυτό που ελέγχουν συνεχώς οι επικεφαλής είναι να µην υπάρχει επαφή µεταξύ του προσωπικού και του πελάτη, ούτε και κοινή χρήση αντικειµένων», λέει σε επικοινωνία µε τα «Π» η Ευαγγελία Ξυπτερά, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Πιερίας.
«Φυσικά, τηρείται αυστηρός έλεγχος ως προς τις αποστάσεις και στο να µην έρχονται σε επαφή οι πελάτες µεταξύ τους. Από εκεί και πέρα, ως προς τα γεύµατα και την ψυχαγωγία, αποφασίζει ο κάθε ξενοδόχος αν θα είναι µεµονωµένα, αλά καρτ ή σε ιδιωτικό χώρο, ανάλογα µε τα χαρακτηριστικά της µονάδας που διοικεί, τηρώντας πάντα τους γενικούς κανόνες του πρωτοκόλλου».
Σε αρκετά ξενοδοχεία που διαθέτουν εξωτερικές εγκαταστάσεις, τα γεύµατα σερβίρονται αποκλειστικά υπαίθρια, ενώ σε άλλα προσφέρεται µπουφές family style και self service.
«Το τριήµερο του Αγίου Πνεύµατος ήταν η πρώτη πρόβα για την περιοχή της Εύβοιας, µε τους περισσότερους επισκέπτες να συγκεντρώνονται στην Κάρυστο. ∆εν έχουµε ακόµη πληρότητα. Οµως, δοκιµάσαµε τα πρωτόκολλα, είµαστε έτοιµοι, µε κάποιες λίγες λεπτοµέρειες να είναι σε εξέλιξη», λέει από την πλευρά του ο Μιλτιάδης Χέλµης, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ευβοίας και Σκύρου.
Την προσοχή του εστιάζει στον νέο τρόπο αυτόµατου check-in/out που έγινε από τα κινητά τηλέφωνα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισµός στην υποδοχή. «Στα δικά µας ξενοδοχεία έχουµε τοποθετήσει πλεξιγκλάς, όπως και στον χώρο του πρωινού. Ακόµα, έχουµε περιορίσει τα εδέσµατα που προσφέραµε και στραφήκαµε στη λύση ενός περισσότερο τυποποιηµένου µοντέλου, ώστε να µην υπάρχει το ρίσκο της επαφής», περιγράφει τονίζοντας και τις συχνές απολυµάνσεις, είτε µε ατµό είτε µε ειδικό υγρό. «Η ώρα check-in έχει πλέον αλλάξει και γίνεται µετά τις 15.00, ενώ το check-out έχει πάει µία ώρα νωρίτερα, δηλαδή στις 11 το πρωί, έτσι ώστε να υπάρχει χρόνος για απολύµανση».
EYNOHMENOI
Οι περιοχές που είναι προσβάσιµες οδικώς δείχνουν να είναι και οι πρώτες που θα καταγράψουν κινητικότητα.
«Αισιοδοξούµε η Πιερία να έχει πιο ζωηρή επισκεψιµότητα. Μην ξεχνάµε πως όλα έχουν ανατραπεί, οι άδειες εργασίας, τα σχολεία... Ολα εξαρτώνται από τη διάθεση και τα µέτρα που ισχύουν σε κάθε χώρα ως προς την καραντίνα αλλά και γενικότερα. Η εικόνα διαµορφώνεται µέρα µε τη µέρα. Για την ώρα, έχουµε κάποιες κρατήσεις προς το τέλος Ιουνίου. Περιµένουµε τους πρώτους επισκέπτες από τη Βουλγαρία και µετά τις 25 Ιουνίου αναµένουµε τουρίστες από τη Σερβία», λέει µε συγκρατηµένη αισιοδοξία η κ. Ξυπτερά.
Σε κρατήσεις που δεν έχουν ακυρωθεί από τον Ιούλιο και έπειτα ποντάρει και η Εύβοια. «Περιµένουµε επισκέπτες από τη Βουλγαρία, τη Ρουµανία και το Ισραήλ. Ξέρουµε ότι η χρονιά είναι χαµένη, όµως προσδοκούµε να µειωθεί η ζηµία», εύχεται ο κ. Χέλµης.
ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΤΗΣ MARKETING GREECE
Εκτός από το προνόμιο της οδικώς προσβάσιµης περιοχής, η Εύβοια έχει άλλον έναν λόγο να αισιοδοξεί για επισκεψιµότητα.
Είναι η τοποθεσία της οποίας η παραλία Μαρµάρι επελέγη για το σποτ της επίσηµης καµπάνιας του ελληνικού τουρισµού, που παρουσίασε την προηγούµενη εβδοµάδα ο πρωθυπουργός, παρουσία του υπουργού Τουρισµού αλλά και του επιτελείου της εταιρείας Marketing Greece, που ανέλαβε τη δράση.
«∆εν το ξέραµε ότι επελέγη η Εύβοια για την καµπάνια. ∆εν είχαµε ιδέα. Και ξαφνικά είδαµε την παραλία µας να γίνεται viral σε όλο το ∆ιαδίκτυο, όχι µόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς!», αναφέρει ενθουσιασµένος ο Μιλτιάδης Χέλµης, εξηγώντας πως το Μαρµάρι είναι έτσι ακριβώς, µε καµπύλες που αλλάζουν µορφή από τη µετατόπιση της άµµου.
«Είναι µια εκπληκτική παραλία και, επειδή είναι µη οργανωµένη, έχει παρθένα οµορφιά, µε ονειρεµένα, γαλαζοπράσινα νερά. Εµείς είχαµε κάνει παλιά ένα διαφηµιστικό βίντεο µε την Εύβοια και η Marketing Greece είχε κάνει ένα γύρισµα πλάνων. Σε εκείνα τα πλάνα υπήρχε και η συγκεκριµένη λήψη. Είναι πολύ θετικό για εµάς».
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020
Με άλλα λόγια, το άνοιγµα της χώρας στους επισκέπτες από το εξωτερικό κατά τη φετινή τουριστική περίοδο, που όλοι όσοι ανήκουν επαγγελµατικά στον τουρισµό θα θυµούνται για όλη τους τη ζωή. Καθώς ποτέ ξανά δεν είχαν βρεθεί σε παρόµοιο αδιέξοδο, ούτε είχαν βιώσει την εµπειρία του νέου, υπό αυστηρούς πλέον κανόνες, τουριστικού µοντέλου.
Ακολουθεί ένα κρίσιµο δεκαπενθήµερο. ∆ιότι, όπως εκτιµούν οι περισσότεροι επιχειρηµατίες, θα επηρεάσει το οριστικό άνοιγµα των καταλυµάτων τον Ιούλιο. Σύµφωνα µε το ρεπορτάζ των «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ» αυτήν την ώρα, ελάχιστα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας είναι ανοιχτά, ενώ στις υπόλοιπες µονάδες που πρόκειται να λειτουργήσουν συνεχίζονται οι εντατικές προετοιµασίες και εκπαιδεύσεις του προσωπικού στην εφαρµογή των υγειονοµικών πρωτοκόλλων.
Οι εργαζόµενοι, από τη µια, θερµοµετρούνται σε καθηµερινή βάση και προσέχουν την ατοµική τους υγιεινή και, από την άλλη, µετεξελίσσονται σε επόπτες, καθώς είναι υποχρεωµένοι να ελέγχουν τις αποστάσεις µεταξύ των πελατών και να ενηµερώνουν τους υπευθύνους σε περίπτωση εµφάνισης κρούσµατος. Πρώτο µέληµα των διοικήσεων είναι η συστηµατική απολύµανση και η αποφυγή του συγχρωτισµού.
Στις πισίνες το κολύµπι επιτρέπεται ανά δύο άτοµα στα 20 τ.µ., ενώ απαγορεύονται η είσοδος στα δωµάτια σε µη διαµένοντες. Σε κάποια resorts δεν θα προσφέρονται υπηρεσίες spa και groom, δραστηριότητες κλειστής πισίνας και αίθουσες γυµναστηρίου.
Σε περίπτωση εµφάνισης κρούσµατος, οι ξενοδόχοι έχουν προνοήσει µε ένα σχέδιο δράσης σε συνεννόηση µε τον ειδικό γιατρό και δηλώνουν καθ’ όλα έτοιµοι. Οσο για την καθαριότητα των δωµατίων, οι καµαριέρες παρέχουν υπηρεσίες µέρα παρά µέρα, εκτός αν ζητηθεί από τον πελάτη να υπάρξει πιο αυξηµένη συχνότητα.
ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
«Στην Πιερία έχουν ήδη ανοίξει κάποια ξενοδοχεία, χωρίς ιδιαίτερη κινητικότητα όµως. Αυτό που ελέγχουν συνεχώς οι επικεφαλής είναι να µην υπάρχει επαφή µεταξύ του προσωπικού και του πελάτη, ούτε και κοινή χρήση αντικειµένων», λέει σε επικοινωνία µε τα «Π» η Ευαγγελία Ξυπτερά, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Πιερίας.
«Φυσικά, τηρείται αυστηρός έλεγχος ως προς τις αποστάσεις και στο να µην έρχονται σε επαφή οι πελάτες µεταξύ τους. Από εκεί και πέρα, ως προς τα γεύµατα και την ψυχαγωγία, αποφασίζει ο κάθε ξενοδόχος αν θα είναι µεµονωµένα, αλά καρτ ή σε ιδιωτικό χώρο, ανάλογα µε τα χαρακτηριστικά της µονάδας που διοικεί, τηρώντας πάντα τους γενικούς κανόνες του πρωτοκόλλου».
Σε αρκετά ξενοδοχεία που διαθέτουν εξωτερικές εγκαταστάσεις, τα γεύµατα σερβίρονται αποκλειστικά υπαίθρια, ενώ σε άλλα προσφέρεται µπουφές family style και self service.
∆εν έχουµε ακόµη πληρότητα
«Το τριήµερο του Αγίου Πνεύµατος ήταν η πρώτη πρόβα για την περιοχή της Εύβοιας, µε τους περισσότερους επισκέπτες να συγκεντρώνονται στην Κάρυστο. ∆εν έχουµε ακόµη πληρότητα. Οµως, δοκιµάσαµε τα πρωτόκολλα, είµαστε έτοιµοι, µε κάποιες λίγες λεπτοµέρειες να είναι σε εξέλιξη», λέει από την πλευρά του ο Μιλτιάδης Χέλµης, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Ευβοίας και Σκύρου.
Την προσοχή του εστιάζει στον νέο τρόπο αυτόµατου check-in/out που έγινε από τα κινητά τηλέφωνα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισµός στην υποδοχή. «Στα δικά µας ξενοδοχεία έχουµε τοποθετήσει πλεξιγκλάς, όπως και στον χώρο του πρωινού. Ακόµα, έχουµε περιορίσει τα εδέσµατα που προσφέραµε και στραφήκαµε στη λύση ενός περισσότερο τυποποιηµένου µοντέλου, ώστε να µην υπάρχει το ρίσκο της επαφής», περιγράφει τονίζοντας και τις συχνές απολυµάνσεις, είτε µε ατµό είτε µε ειδικό υγρό. «Η ώρα check-in έχει πλέον αλλάξει και γίνεται µετά τις 15.00, ενώ το check-out έχει πάει µία ώρα νωρίτερα, δηλαδή στις 11 το πρωί, έτσι ώστε να υπάρχει χρόνος για απολύµανση».
EYNOHMENOI
Οι περιοχές που είναι προσβάσιµες οδικώς δείχνουν να είναι και οι πρώτες που θα καταγράψουν κινητικότητα.
Περιµένουµε τους πρώτους επισκέπτες από: Βουλγαρία Ρουμανία, Σερβία, Ισραήλ
«Αισιοδοξούµε η Πιερία να έχει πιο ζωηρή επισκεψιµότητα. Μην ξεχνάµε πως όλα έχουν ανατραπεί, οι άδειες εργασίας, τα σχολεία... Ολα εξαρτώνται από τη διάθεση και τα µέτρα που ισχύουν σε κάθε χώρα ως προς την καραντίνα αλλά και γενικότερα. Η εικόνα διαµορφώνεται µέρα µε τη µέρα. Για την ώρα, έχουµε κάποιες κρατήσεις προς το τέλος Ιουνίου. Περιµένουµε τους πρώτους επισκέπτες από τη Βουλγαρία και µετά τις 25 Ιουνίου αναµένουµε τουρίστες από τη Σερβία», λέει µε συγκρατηµένη αισιοδοξία η κ. Ξυπτερά.
Σε κρατήσεις που δεν έχουν ακυρωθεί από τον Ιούλιο και έπειτα ποντάρει και η Εύβοια. «Περιµένουµε επισκέπτες από τη Βουλγαρία, τη Ρουµανία και το Ισραήλ. Ξέρουµε ότι η χρονιά είναι χαµένη, όµως προσδοκούµε να µειωθεί η ζηµία», εύχεται ο κ. Χέλµης.
ΤΟ ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΥΒΟΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΤΗΣ MARKETING GREECE
Εκτός από το προνόμιο της οδικώς προσβάσιµης περιοχής, η Εύβοια έχει άλλον έναν λόγο να αισιοδοξεί για επισκεψιµότητα.
Είναι η τοποθεσία της οποίας η παραλία Μαρµάρι επελέγη για το σποτ της επίσηµης καµπάνιας του ελληνικού τουρισµού, που παρουσίασε την προηγούµενη εβδοµάδα ο πρωθυπουργός, παρουσία του υπουργού Τουρισµού αλλά και του επιτελείου της εταιρείας Marketing Greece, που ανέλαβε τη δράση.
«∆εν το ξέραµε ότι επελέγη η Εύβοια για την καµπάνια. ∆εν είχαµε ιδέα. Και ξαφνικά είδαµε την παραλία µας να γίνεται viral σε όλο το ∆ιαδίκτυο, όχι µόνο στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς!», αναφέρει ενθουσιασµένος ο Μιλτιάδης Χέλµης, εξηγώντας πως το Μαρµάρι είναι έτσι ακριβώς, µε καµπύλες που αλλάζουν µορφή από τη µετατόπιση της άµµου.
«Είναι µια εκπληκτική παραλία και, επειδή είναι µη οργανωµένη, έχει παρθένα οµορφιά, µε ονειρεµένα, γαλαζοπράσινα νερά. Εµείς είχαµε κάνει παλιά ένα διαφηµιστικό βίντεο µε την Εύβοια και η Marketing Greece είχε κάνει ένα γύρισµα πλάνων. Σε εκείνα τα πλάνα υπήρχε και η συγκεκριµένη λήψη. Είναι πολύ θετικό για εµάς».
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 13 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020