ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
CLIA στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ»: Μετά τις 20 Αυγούστου τα πρώτα δρομολόγια κρουαζιέρας
Γιατί δεν θα δούμε κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια τις πρώτες ημέρες του επίσημου restart - Τι δηλώνει η εκπρόσωπος της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας σχετικά με την ασφάλεια υγείας των επιβατών - Ερχονται υψηλά πρόστιμα
Το δικό του αγώνα κόντρα στην κρίση της πανδημίας του COVID-19 ετοιμάζεται να ξεκινήσει την 1η ημέρα του Αυγούστου ο κλάδος της κρουαζιέρας.
Ημερομηνία που συζητιόταν εδώ και αρκετό καιρό και που πριν από λίγα εικοσιτετράωρα επιβεβαίωσε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης με ενημερωτική του επιστολή προς τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και τρεις από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου με δραστηριότητα στην Ελλάδα (MSC Cruises, Costa, TUI Cruises) που ήταν σε διαρκή και άμεση επαφή με την Ελληνική Κυβέρνηση.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ» υπάρχουν εταιρείες που - όπως συνέβη με πολλούς επιχειρηματίες στον ξενοδοχειακό κλάδο - έχουν λάβει την οριστική απόφαση να μην λειτουργήσουν τη φετινή χρονιά «σώζοντας καύσιμα» για το 2021.
Πέραν τούτου, το άνοιγμα της κρουαζιέρας αποτελεί ένα αισιόδοξο βήμα, τόσο για τον θαλάσσιο τουρισμό όσο, και για τον κλάδο της φιλοξενίας, καθώς πολλοί από τους ξενοδόχους που επαναλειτούργησαν τις μονάδες τους ελπίζουν σε μια τόνωση της κινητικότητας χάρη στο επικείμενο restart.
Θα πρέπει ωστόσο να ξεκαθαριστεί τι σημαίνει πρακτικά «άνοιγμα της κρουαζιέρας την 1η Αυγούστου», και να δοθεί η σωστή διάσταση των γεγονότων, μιας και στην ουσία... κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν πρόκειται να πλησιάσει τις επόμενες ημέρες στα ελληνικά λιμάνια.
ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ RESTART
Η κυριολεκτική επανεκκίνηση της κρουαζιέρας αναμένεται να ξεκινήσει μετά τις 20 Αυγούστου 2020.
Και αυτό διότι οι εταιρείες του χώρου χρειάζονται κάποιες εβδομάδες ώστε να προχωρήσουν στις απαραίτητες προετοιμασίες για να πουλήσουν τα πακέτα διακοπών, καθώς, όπως είναι προφανές, μετά το χτύπημα του COVID-19, μιλάμε πλέον μόνο για νέες κρατήσεις και με καινούρια δεδομένα αλλά και με το ποιες αγορές είναι ανοιχτές την τρέχουσα περίοδο.
«Ως CLIA, εκτιμούμε ιδιαίτερα το γεγονός ότι η Ελλάδα πρωτοστάτησε στο άνοιγμα της Κρουαζιέρας» σχολίασε σε επικοινωνία με τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο εξηγώντας πως τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση ως χώρα προορισμού στην αγορά κρουαζιέρας της Αν. Μεσογείου μετά την Ισπανία και την Ιταλία. «Τώρα, η χώρα μας έρχεται πρώτη στην επανέναρξη», συμπλήρωσε, αφήνοντας ελπίδες για ένα ουσιαστικό επικερδές αποτέλεσμα και όχι μόνο μια αφορμή καλής διαφήμισης.
Καθησυχαστική είναι ως προς την καθυστέρηση της επανεκκίνησης στην πράξη λέγοντας πως οι εταιρείες το προσεχές διάστημα θα στελεχώσουν τα κρουαζιερόπλοια στην περιοχή έτσι ώστε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια το συντομότερο.
«Με τα τωρινά δεδομένα αναμένουμε τα πρώτα δρομολόγια στην Ελλάδα μετα τις 20 Αυγούστου. Πιστεύω οτι θα υπάρξει κάποια κινητικότητα στο υπόλοιπο της χρονιάς», ξεκαθάρισε η κ. Δεληγιάννη.
Ως προς το πως διαμορφώνεται η ζήτηση, αναμένεται να υπάρχει ένα πρώτο κρίσιμο συμπέρασμα τις πρώτες δέκα-δεκαπέντε ημέρες από την ημέρα που θα αρχίσουν να καταγράφονται πωλήσεις ταξιδιωτικών πακέτων από τις εταιρείες.
ΤΙ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ
Αυτη την ώρα πραγματοποιούνται κρουαζιέρες στην Γερμανία και τη Σκανδιναβία στα Νορβηγικά Φιορδ χωρίς να πραγματοποιούνται στάσεις.
Η κρουαζιέρα στην Ιταλία αναμένεται να επανεκκινήσει μέσα στον Αύγουστο, ενώ θολό παραμένει το τοπίο στην Ισπανία όπου η κακή επιδημιολογική κατάσταση έχει οδηγήσει σε κορύφωση θνησιμότητας σε εθνικό επίπεδο, επιβραδύνοντας την επανεκκίνηση πολλών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
ΥΨΗΛΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Καθώς υπάρχει αύξηση των κρουσμάτων σε διεθνές επίπεδο αλλά και στο ελληνικό έδαφος η CLIA ξεκαθαρίζει πως οι εταιρείες ακολουθούν τα πιο αυστηρά πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση του κλάδου, τόσο για τους επιβάτες και τα πληρώματα, όσο και για τις τοπικές κοινωνίες.
Πέρα από τους νέους κανονισμούς, η διασφάλιση της υγείας ενισχύεται και από τα αυστηρά πρόστιμα που θα επιβάλλονται. Ενδεικτικά αναφέρουμε το ποσό των 300 ευρώ για παράβαση των κανονισμών από τους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος και το ποσό των 5.000 ευρώ για την εταιρεία και τον πλοιοκτήτη.
Θυμίζουμε εδώ, πως το πρωτόκολλο όσον αφορά στο άνοιγμα των λιμένων αναμένεται να υιοθετηθεί σήμερα Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020, από την Εθνική Επιτροπή Δημόσιας Υγείας, με το οποίο και ολοκληρώνεται το νομικό πλαίσιο για την Ελλάδα.
CLIA ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΧΑΡΗ ΘΕΟΧΑΡΗ
«Ευχαριστούμε την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και στελέχη της Ελληνικής Κυβέρνησης για την άμεση ανταπόκριση στην υιοθέτηση των εθνικών πρωτοκόλλων που αφορούν την ασφαλή επανεκκίνηση της κρουαζιέρας από την 1η Αυγούστου.
Η επιστολή του κ. Υπουργού έτυχε θερμής υποδοχής από τις εταιρείες-μέλη της CLIA. Η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός προορισμός για τον τομέα της κρουαζιέρας και τα μέλη μας είναι ευγνώμονα που έχουν την ευκαιρία να εντάξουν τους ελληνικούς προορισμούς στα δρομολόγια που σχεδιάζουν. Οι προσπάθειες των συναρμόδιων Υπουργείων αποδεικνύουν ότι αναγνωρίζεται η αξία της κρουαζιέρας για την εθνική οικονομία και είμαστε αισιόδοξοι ότι η βιομηχανία μας θα συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη τους επόμενους μήνες».
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com
Ημερομηνία που συζητιόταν εδώ και αρκετό καιρό και που πριν από λίγα εικοσιτετράωρα επιβεβαίωσε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης με ενημερωτική του επιστολή προς τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και τρεις από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου με δραστηριότητα στην Ελλάδα (MSC Cruises, Costa, TUI Cruises) που ήταν σε διαρκή και άμεση επαφή με την Ελληνική Κυβέρνηση.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΩΝ» υπάρχουν εταιρείες που - όπως συνέβη με πολλούς επιχειρηματίες στον ξενοδοχειακό κλάδο - έχουν λάβει την οριστική απόφαση να μην λειτουργήσουν τη φετινή χρονιά «σώζοντας καύσιμα» για το 2021.
Πέραν τούτου, το άνοιγμα της κρουαζιέρας αποτελεί ένα αισιόδοξο βήμα, τόσο για τον θαλάσσιο τουρισμό όσο, και για τον κλάδο της φιλοξενίας, καθώς πολλοί από τους ξενοδόχους που επαναλειτούργησαν τις μονάδες τους ελπίζουν σε μια τόνωση της κινητικότητας χάρη στο επικείμενο restart.
Θα πρέπει ωστόσο να ξεκαθαριστεί τι σημαίνει πρακτικά «άνοιγμα της κρουαζιέρας την 1η Αυγούστου», και να δοθεί η σωστή διάσταση των γεγονότων, μιας και στην ουσία... κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν πρόκειται να πλησιάσει τις επόμενες ημέρες στα ελληνικά λιμάνια.
ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ RESTART
Η κυριολεκτική επανεκκίνηση της κρουαζιέρας αναμένεται να ξεκινήσει μετά τις 20 Αυγούστου 2020.
Και αυτό διότι οι εταιρείες του χώρου χρειάζονται κάποιες εβδομάδες ώστε να προχωρήσουν στις απαραίτητες προετοιμασίες για να πουλήσουν τα πακέτα διακοπών, καθώς, όπως είναι προφανές, μετά το χτύπημα του COVID-19, μιλάμε πλέον μόνο για νέες κρατήσεις και με καινούρια δεδομένα αλλά και με το ποιες αγορές είναι ανοιχτές την τρέχουσα περίοδο.
«Ως CLIA, εκτιμούμε ιδιαίτερα το γεγονός ότι η Ελλάδα πρωτοστάτησε στο άνοιγμα της Κρουαζιέρας» σχολίασε σε επικοινωνία με τα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο εξηγώντας πως τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση ως χώρα προορισμού στην αγορά κρουαζιέρας της Αν. Μεσογείου μετά την Ισπανία και την Ιταλία. «Τώρα, η χώρα μας έρχεται πρώτη στην επανέναρξη», συμπλήρωσε, αφήνοντας ελπίδες για ένα ουσιαστικό επικερδές αποτέλεσμα και όχι μόνο μια αφορμή καλής διαφήμισης.
Καθησυχαστική είναι ως προς την καθυστέρηση της επανεκκίνησης στην πράξη λέγοντας πως οι εταιρείες το προσεχές διάστημα θα στελεχώσουν τα κρουαζιερόπλοια στην περιοχή έτσι ώστε να ξεκινήσουν τα δρομολόγια το συντομότερο.
Πιστεύω οτι θα υπάρξει κάποια κινητικότητα
«Με τα τωρινά δεδομένα αναμένουμε τα πρώτα δρομολόγια στην Ελλάδα μετα τις 20 Αυγούστου. Πιστεύω οτι θα υπάρξει κάποια κινητικότητα στο υπόλοιπο της χρονιάς», ξεκαθάρισε η κ. Δεληγιάννη.
Ως προς το πως διαμορφώνεται η ζήτηση, αναμένεται να υπάρχει ένα πρώτο κρίσιμο συμπέρασμα τις πρώτες δέκα-δεκαπέντε ημέρες από την ημέρα που θα αρχίσουν να καταγράφονται πωλήσεις ταξιδιωτικών πακέτων από τις εταιρείες.
ΤΙ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ
Αυτη την ώρα πραγματοποιούνται κρουαζιέρες στην Γερμανία και τη Σκανδιναβία στα Νορβηγικά Φιορδ χωρίς να πραγματοποιούνται στάσεις.
Η κρουαζιέρα στην Ιταλία αναμένεται να επανεκκινήσει μέσα στον Αύγουστο, ενώ θολό παραμένει το τοπίο στην Ισπανία όπου η κακή επιδημιολογική κατάσταση έχει οδηγήσει σε κορύφωση θνησιμότητας σε εθνικό επίπεδο, επιβραδύνοντας την επανεκκίνηση πολλών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
ΥΨΗΛΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Καθώς υπάρχει αύξηση των κρουσμάτων σε διεθνές επίπεδο αλλά και στο ελληνικό έδαφος η CLIA ξεκαθαρίζει πως οι εταιρείες ακολουθούν τα πιο αυστηρά πρωτόκολλα για την επανεκκίνηση του κλάδου, τόσο για τους επιβάτες και τα πληρώματα, όσο και για τις τοπικές κοινωνίες.
Πέρα από τους νέους κανονισμούς, η διασφάλιση της υγείας ενισχύεται και από τα αυστηρά πρόστιμα που θα επιβάλλονται. Ενδεικτικά αναφέρουμε το ποσό των 300 ευρώ για παράβαση των κανονισμών από τους επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος και το ποσό των 5.000 ευρώ για την εταιρεία και τον πλοιοκτήτη.
Θυμίζουμε εδώ, πως το πρωτόκολλο όσον αφορά στο άνοιγμα των λιμένων αναμένεται να υιοθετηθεί σήμερα Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020, από την Εθνική Επιτροπή Δημόσιας Υγείας, με το οποίο και ολοκληρώνεται το νομικό πλαίσιο για την Ελλάδα.
CLIA ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΧΑΡΗ ΘΕΟΧΑΡΗ
Η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός προορισμός για τον τομέα της κρουαζιέραςΜε αφορμή την ενημερωτική επιστολή που απέστειλε ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης στην CLIA, σχετικά με το άνοιγμα της Ελλάδας στην κρουαζιέρα από την 1η Αυγούστου, η Μαρία Δεληγιάννη δήλωσε:
«Ευχαριστούμε την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία και στελέχη της Ελληνικής Κυβέρνησης για την άμεση ανταπόκριση στην υιοθέτηση των εθνικών πρωτοκόλλων που αφορούν την ασφαλή επανεκκίνηση της κρουαζιέρας από την 1η Αυγούστου.
Η επιστολή του κ. Υπουργού έτυχε θερμής υποδοχής από τις εταιρείες-μέλη της CLIA. Η Ελλάδα είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός προορισμός για τον τομέα της κρουαζιέρας και τα μέλη μας είναι ευγνώμονα που έχουν την ευκαιρία να εντάξουν τους ελληνικούς προορισμούς στα δρομολόγια που σχεδιάζουν. Οι προσπάθειες των συναρμόδιων Υπουργείων αποδεικνύουν ότι αναγνωρίζεται η αξία της κρουαζιέρας για την εθνική οικονομία και είμαστε αισιόδοξοι ότι η βιομηχανία μας θα συμβάλει στην οικονομική ανάκαμψη τους επόμενους μήνες».
ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com