Σε δύο κορυφαία μέτωπα στρέφονται η προσοχή της κυβέρνησης και η στρατηγική του Μεγάρου Μαξίμου το διάστημα που θα ακολουθήσει την έναρξη της διαδικασίας εμβολιασμού για τον COVID-19. Ο πρώτος στόχος αφορά τον αριθμό των πολιτών που θα κάνουν το εμβόλιο και ο δεύτερος την καλλιέργεια κλίματος αυτοπεποίθησης για το πέρασμα από την ύφεση σε μια περίοδο με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και ανάταξης της πραγματικής οικονομίας.

Για το θέμα του εμβολίου, όπως προανήγγειλε τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, το αμέσως επόμενο διάστημα και αφού η χώρα προμηθευτεί τις πρώτες δόσεις, θα ξεκινήσει από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τα social media μια δυναμική εκστρατεία, προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες για την ανάγκη άμεσου εμβολιασμού τους (αφού βεβαίως προηγηθούν οι υγειονομικοί και στη συνέχεια οι ευπαθείς ομάδες) και να πειστούν ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας.

«Οι βασικές παράμετροι που θα προβληθούν είναι πριν και πέρα από όλα η προστασία της ατομικής και της δημόσιας υγείας, αλλά και πώς το εμβόλιο είναι ο μοναδικός δρόμος για να κερδίσουμε πίσω τη ζωή μας. Φυσικά, μεταξύ των κεντρικών μηνυμάτων θα είναι και η αξιοπιστία του εμβολίου από επιστημονικής πλευράς, καθώς προβληματίζει ιδιαίτερα το υψηλό ποσοστό των πολιτών που δηλώνουν έντονο σκεπτικισμό όσον αφορά την προοπτική εμβολιασμού των ίδιων και των οικογενειών τους», διαμηνύουν στελέχη της κυβέρνησης που ήδη έχουν επιφορτιστεί με την προετοιμασία της καμπάνιας.

Κεντρικό ρόλο σε αυτήν θα έχει, όπως γίνεται αντιληπτό, τόσο ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο οποίος θα απευθύνεται στους Ελληνες όποτε αυτό κρίνεται απαραίτητο, επιστρατεύοντας τον γνωστό προσωπικό τόνο, όσο και οι αρμόδιοι υπουργοί και υφυπουργοί. Για τον σκοπό αυτόν, μάλιστα, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν τα «Π», προγραμματίζονται συμβολικές επισκέψεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υγείας, Βασίλη Κικίλια, και πιθανώς και άλλων κορυφαίων κυβερνητικών στελεχών στα σημεία εμβολιασμού σε ολόκληρη την ελληνική περιοφέρεια, ιδιαίτερα στις περιοχές όπου εκείνη την περίοδο θα παρατηρείται υψηλό ιικό φορτίο.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

Περίοπτη θέση, βεβαίως, στην κυβερνητική ρητορική και στην πολιτική επιχειρηματολογία του πρωθυπουργού θα έχουν, όπως γίνεται αντιληπτό, οι ενέργειες για την ανακούφιση των κοινωνικών ομάδων που επλήγησαν περισσότερο, στο πλαίσιο και της αξιοποίησης των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Ηδη από την είσοδο του 2021 και μετά θα ανακοινωθούν σχετικές λεπτομέρειες, ιδιαίτερα βεβαίως για τους κλάδους εκείνους που μοιραία θα επαναλειτουργήσουν μεταγενέστερα.

Ενδεικτικότερο παράδειγμα η εστίαση, το άνοιγμα της οποίας δεν βρίσκεται καν στα ραντάρ της κυβέρνησης και των λοιμωξιολόγων, ενώ και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες διαμηνύουν ξεκάθαρα πως δεν έχει κανένα νόημα να επανέλθουν για λίγες μόνο ημέρες και να κλείσουν μετά την Πρωτοχρονιά. Δεν είναι τυχαίο ότι ειδικά για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις υφίστανται σκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Ανάπτυξης να προωθηθεί ένα πολύπλευρο σχέδιο, ένα άτυπο ΕΣΠΑ, που θα ενισχύσει το εγχείρημα της ολικής επαναφοράς τους. Μπροστάρης στην επικοινωνία με τους εκπροσώπους των αντίστοιχων φορέων θα είναι και πάλι ο πρωθυπουργός, ο οποίος όλο αυτό το διάστημα πραγματοποιεί σειρά τηλεδιασκέψεων με επαγγελματίες, εργαζομένους και επιχειρηματίες όλων των δραστηριοτήτων, προκειμένου να τους παρουσιάσει τα πλάνα της κυβέρνησης, αλλά και να ακούσει τις προτάσεις και τις ανησυχίες τους. Για τον λόγο αυτόν, πέραν των πληροφοριών που θα παρέχουν ο Κυριάκος Μητσοτάκης και οι αρμόδιοι υπουργοί και υφυπουργοί, θα δημιουργηθεί, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, ένας μηχανισμός ενημέρωσης μέσω ειδικής εκστρατείας, που θα «τρέχει» με την επιμέλεια των αρμόδιων κρατικών δομών.

Ωστόσο, ο χρόνος των νέων εξαγγελιών και της υλοποίησής τους παραμένει άγνωστος, αφού θα εξαρτηθεί από την πορεία των διεργασιών για το Ταμείο στους κόλπους της Ευρώπης, από τα δεδομένα της πανδημίας τους ερχόμενους δύο μήνες, καθώς και από μια σειρά υγειονομικούς παράγοντες. Εξάλλου, στο Μαξίμου θεωρούν απόλυτα επιτυχή και τα βασικά μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί και τον αντίκτυπό τους στην κοινωνία και, ως εκ τούτου, ξεκαθαρίζουν ότι τα επόμενα βήματα θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά, αφού η αναπτυξιακή προοπτική της χώρας για το δεύτερο εξάμηνο του 2021 δεν θα πρέπει να υποθηκευτεί για κανέναν λόγο.


Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 05 Δεκεμβρίου