ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Νέο πλήγμα για την τουρκική οικονομία: Η Ηonda εγκαταλείπει το εργοστάσιό της
Νέα «βουτιά» για την λίρα
Το ένα πλήγμα μετά το άλλο μετράει η τουρκική οικονομία με τη λίρα να έχει πέσει σε νέα βάθη, μετά την απόλυση του Κεντρικού Τραπεζίτη της χώρας από τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Honda ανακοίνωσε πως σταματά να κατασκευάζει μέρη των οχημάτων της στην Τουρκία και περιορίζεται πλέον μόνο στο εμπόριο.
Ο ιαπωνικός «γίγαντας» θα μεταφέρει την ιδιοκτησία του εργοστασίου της στο Γκέμπζε της Τουρκίας στη HABAŞ community. Η Ηonda θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της στη γειτονική χώρα μόνο στο εμπόριο μέσω του κεντρικού της γραφείου στην Κωνσταντινούπολη.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε προαναγγείλει το τέλος των κατασκευαστικών της δραστηριοτήτων στην Τουρκία ήδη από το 2019. Τότε, η εταιρεία είχε επικαλεστεί «τις εξελίξεις στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την ανάγκη να εξασφαλιστεί η παραγωγική της ικανότητα», καθώς και την ολοκλήρωση της παραγωγής του μοντέλου της Civic Sedan.
Προσωρινή διακοπή παραγωγής και σε άλλο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Τουρκία
Παράλληλα, μια από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές αυτοκινήτων στην Τουρκία, η Tofaş – μια κοινοπραξία της τουρκικής Koç Holding και της ιταλικής Fiat Chrysler – αναγκάστηκε να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή της λόγω της παγκόσμιας έλλειψης σε τσιπ.
Τα εργοστάσιά της έχουν παύσει την παραγωγή για δύο εβδομάδες, από τις 19 Μαρτίου έως τις 5 Απριλίου.
Σίγουρα πρόκειται για ένα πλήγμα στην τουρκική οικονομία, καθώς η Tofaş είναι η έβδομη μεγαλύτερη βιομηχανική εταιρεία της γειτονικής μας χώρας.
Και η τουρκογαλλική κοινοποραξία Oyak Renault είχε διακόψει την παραγωγή της από τις 15 έως τις 22 Μαρτίου.
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την ξέφρενη πορεία της τουρκικής λίρας
Παράλληλα, στην Τουρκία συνεχίζεται η υποτίμηση της λίρας η οποία έκανε νέα «βουτιά» κατά 1%, με το δολάριο να έχει περάσει πλέον στις 8 λίρες Τουρκίας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Βloomberg, οι τράπεζες πλέον… σκίζουν τις προβλέψεις τους για την τουρκική λίρα και κάνουν μόνο εικασίες.
Ορισμένοι χρησιμοποιούν τις κρίσεις του παρελθόντος ως οδηγό ενώ άλλοι αναζητούν στοιχεία σχετικά με το πώς η Κεντρική Τράπεζα υποστηρίζει το νόμισμα και μελετούν τις συμβάσεις ανταλλαγής.
H δυσκολία έγκειται στο γεγονός πως παρόλο που ο νέος επικεφαλής Σαχάπ Κάβιογλου έχει δεσμευτεί για την σταθερότητα των τιμών οι αναλυτές λένε πως είναι πιθανό να ακολουθήσει τις επιθυμίες του Ερντογάν και να μειώσει τα επιτόκια.
Οι απότομες αλλαγές στην πολιτική και ο κίνδυνος αναταραχών σημαίνουν πως οι προβλέψεις είναι σε μεγάλο βαθμό εικασίες. Αν υπάρχει ένα πράγμα στο οποίο συμφωνούν οι αναλυτές είναι ότι η λίρα κινείται χαμηλότερα: Societe Generale, Commerzbank και Rabobank όλες βλέπουν το νόμισμα να πέφτει περίπου 20%.
Η Commerzbank αναφέρει ότι η πρόβλεψη για την λίρα στο τέλος του έτους για 10 ανά δολάριο είναι καθαρά «συμβολική”. Είναι απλώς μια επισήμανση για την αδυναμία της λίρας, δήλωσε ο Ulrich Leuchmann επικεφαλής της νομισματικής στρατηγικής στην Φρανκφούρτη.
Ο Phoenix Kalen, διευθυντής στρατηγικής αναδυόμενων αγορών της SocGen προβλέπει ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η λίρα θα συνεχίζει να πέφτει τους επόμενους μήνες, αναγκάζοντας τελικά τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρέμβουν με μια «επιθετική» πολιτική μετά από μια πτώση μεταξύ 20% και 40%. Βλέπει τη λίρα να υποχωρεί περίπου 18% στα 9,7 ανά δολάριο στο τέλος του δεύτερου τριμήνου.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Honda ανακοίνωσε πως σταματά να κατασκευάζει μέρη των οχημάτων της στην Τουρκία και περιορίζεται πλέον μόνο στο εμπόριο.
Ο ιαπωνικός «γίγαντας» θα μεταφέρει την ιδιοκτησία του εργοστασίου της στο Γκέμπζε της Τουρκίας στη HABAŞ community. Η Ηonda θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της στη γειτονική χώρα μόνο στο εμπόριο μέσω του κεντρικού της γραφείου στην Κωνσταντινούπολη.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε προαναγγείλει το τέλος των κατασκευαστικών της δραστηριοτήτων στην Τουρκία ήδη από το 2019. Τότε, η εταιρεία είχε επικαλεστεί «τις εξελίξεις στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την ανάγκη να εξασφαλιστεί η παραγωγική της ικανότητα», καθώς και την ολοκλήρωση της παραγωγής του μοντέλου της Civic Sedan.
Προσωρινή διακοπή παραγωγής και σε άλλο εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Τουρκία
Παράλληλα, μια από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές αυτοκινήτων στην Τουρκία, η Tofaş – μια κοινοπραξία της τουρκικής Koç Holding και της ιταλικής Fiat Chrysler – αναγκάστηκε να σταματήσει προσωρινά την παραγωγή της λόγω της παγκόσμιας έλλειψης σε τσιπ.
Τα εργοστάσιά της έχουν παύσει την παραγωγή για δύο εβδομάδες, από τις 19 Μαρτίου έως τις 5 Απριλίου.
Σίγουρα πρόκειται για ένα πλήγμα στην τουρκική οικονομία, καθώς η Tofaş είναι η έβδομη μεγαλύτερη βιομηχανική εταιρεία της γειτονικής μας χώρας.
Και η τουρκογαλλική κοινοποραξία Oyak Renault είχε διακόψει την παραγωγή της από τις 15 έως τις 22 Μαρτίου.
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την ξέφρενη πορεία της τουρκικής λίρας
Παράλληλα, στην Τουρκία συνεχίζεται η υποτίμηση της λίρας η οποία έκανε νέα «βουτιά» κατά 1%, με το δολάριο να έχει περάσει πλέον στις 8 λίρες Τουρκίας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Βloomberg, οι τράπεζες πλέον… σκίζουν τις προβλέψεις τους για την τουρκική λίρα και κάνουν μόνο εικασίες.
Ορισμένοι χρησιμοποιούν τις κρίσεις του παρελθόντος ως οδηγό ενώ άλλοι αναζητούν στοιχεία σχετικά με το πώς η Κεντρική Τράπεζα υποστηρίζει το νόμισμα και μελετούν τις συμβάσεις ανταλλαγής.
H δυσκολία έγκειται στο γεγονός πως παρόλο που ο νέος επικεφαλής Σαχάπ Κάβιογλου έχει δεσμευτεί για την σταθερότητα των τιμών οι αναλυτές λένε πως είναι πιθανό να ακολουθήσει τις επιθυμίες του Ερντογάν και να μειώσει τα επιτόκια.
Οι απότομες αλλαγές στην πολιτική και ο κίνδυνος αναταραχών σημαίνουν πως οι προβλέψεις είναι σε μεγάλο βαθμό εικασίες. Αν υπάρχει ένα πράγμα στο οποίο συμφωνούν οι αναλυτές είναι ότι η λίρα κινείται χαμηλότερα: Societe Generale, Commerzbank και Rabobank όλες βλέπουν το νόμισμα να πέφτει περίπου 20%.
Η Commerzbank αναφέρει ότι η πρόβλεψη για την λίρα στο τέλος του έτους για 10 ανά δολάριο είναι καθαρά «συμβολική”. Είναι απλώς μια επισήμανση για την αδυναμία της λίρας, δήλωσε ο Ulrich Leuchmann επικεφαλής της νομισματικής στρατηγικής στην Φρανκφούρτη.
Ο Phoenix Kalen, διευθυντής στρατηγικής αναδυόμενων αγορών της SocGen προβλέπει ένα σενάριο σύμφωνα με το οποίο η λίρα θα συνεχίζει να πέφτει τους επόμενους μήνες, αναγκάζοντας τελικά τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρέμβουν με μια «επιθετική» πολιτική μετά από μια πτώση μεταξύ 20% και 40%. Βλέπει τη λίρα να υποχωρεί περίπου 18% στα 9,7 ανά δολάριο στο τέλος του δεύτερου τριμήνου.