ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Αντώνης Στελλιάτος: Αφήστε το yachting να φέρει έσοδα στην Ελλάδα
Η παράλογη απαξίωση του yachting, η υψηλότερη συνεισφορά στο ΑΕΠ σε σχέση με την κρουαζιέρα, το «σίριαλ» του καμποτάζ και οι εκτιμήσεις λίγο πριν την κρίσιμη επανεκκίνηση του θαλάσσιου τουρισμού
Ήρθε, ίσως, ο καιρός, που θα γίνει κατανοητό από όλους, θεσμικούς και μη, πως το ελληνικό yachting είναι ένας ζωντανός επιχειρηματικός κλάδος που έχει τα εχέγγυα να ανεβάσει σε υψηλότερο επίπεδο το brand του ελληνικού τουρισμού.
Όμως, ανεξήγητοι λόγοι, κρυφά συμφέροντα και προφάσεις περί καμποτάζ, το αφήνουν να επιπλέει διακοσμητικά στις προβλήτες, συχνά συνδεόμενο με μια ευτελή επίδειξη lifestyle.
Οι δραματικές απώλειες του 2020 από την πανδημία COVID-19, δεν αφήνουν άλλο περιθώριο παράτασης στην ελληνική κυβέρνηση, καθώς θα πρέπει να επικεντρωθεί σε νέες στρατηγικές πάνω στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, όπως άλλωστε και ανακοίνωσε το υπουργείο Τουρισμού.
Αυτό, ασφαλώς και δεν αρκεί με την οπτικοακουστική καμπάνια που ετοιμάζει αυτές τις μέρες ο ΕΟΤ ειδικά για το yachting.
Εκείνο που χρειάζεται τώρα, ενόψει του ανοίγματος στα μέσα Μαΐου, είναι το κατά πόσο αυτή τη φορά, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης σε συνεργασία με τους ομολόγους του στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και με το υπουργείο Οικονομικών, θα εργαστεί στο να κάνει τη μεγάλη ανατροπή.
Να γυρίσει δηλαδή την πανδημία σε μια ευκαιρία κερδοφορίας για τη βαριά βιομηχανία του ελληνικού τουρισμού: το yachting.
Το powergame.gr επισκέφθηκε τη Μαρίνα Ζέας και τον Αντώνη Στελλιάτο, πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), ο οποίος εκπροσωπεί τους επαγγελματίες στο ελληνικό yachting, αντιμέτωπους από τη μια με μία – παράλογα – μακροχρόνια απαξίωση του κλάδου, και από την άλλη με την χαριστική βολή της COVID-19.
«Είτε μιλάμε για μεγάλο cruiser, είτε για ένα ιστιοπλοϊκό, η πραγματικότητα είναι ότι οι ιδιοκτήτες των σκαφών βρίσκονται σήμερα σε πάρα πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση» αναφέρει, λέγοντας πως πολλά σκάφη τίθενται το τελευταίο διάστημα προς πώληση, φαινόμενο που είδαμε πρόσφατα και στον χώρο της κρουαζιέρας.
Το ερώτημα λοιπόν που απασχολεί, είναι το που βρίσκεται αυτή τη στιγμή το ελληνικό yachting σε σχέση με την επανεκκίνηση και ποιες είναι οι απαραίτητες κινήσεις για ένα ασφαλές, πάνω από όλα, άνοιγμα.
«Θεωρώ ότι, αν ο κλάδος επανεκκινήσει σωστά, θα καταφέρουμε να έχουμε δραστηριότητα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο», απαντά ο κ. Στελλιάτος, επισημαίνοντας ως τελευταία λύση την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου- έναν παράγοντα στον οποίο έχουν ποντάρει και οι Έλληνες ξενοδόχοι.
«Είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρξει ένας συντονισμός γύρω από το ποιες πτήσεις ανοίγουν και κάτω από ποιους όρους» πρόσθεσε αναφερόμενος στις πρόσφατες ανακοινώσεις για το άνοιγμα από ΗΠΑ, Ισραήλ, Αγγλία, Σερβία, ΗΑΕ, κ.α., με την προϋπόθεση του εμβολίου και των τεστ PCR.
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ
Όμως, ανεξήγητοι λόγοι, κρυφά συμφέροντα και προφάσεις περί καμποτάζ, το αφήνουν να επιπλέει διακοσμητικά στις προβλήτες, συχνά συνδεόμενο με μια ευτελή επίδειξη lifestyle.
Οι δραματικές απώλειες του 2020 από την πανδημία COVID-19, δεν αφήνουν άλλο περιθώριο παράτασης στην ελληνική κυβέρνηση, καθώς θα πρέπει να επικεντρωθεί σε νέες στρατηγικές πάνω στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, όπως άλλωστε και ανακοίνωσε το υπουργείο Τουρισμού.
Αυτό, ασφαλώς και δεν αρκεί με την οπτικοακουστική καμπάνια που ετοιμάζει αυτές τις μέρες ο ΕΟΤ ειδικά για το yachting.
Εκείνο που χρειάζεται τώρα, ενόψει του ανοίγματος στα μέσα Μαΐου, είναι το κατά πόσο αυτή τη φορά, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης σε συνεργασία με τους ομολόγους του στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αλλά και με το υπουργείο Οικονομικών, θα εργαστεί στο να κάνει τη μεγάλη ανατροπή.
Να γυρίσει δηλαδή την πανδημία σε μια ευκαιρία κερδοφορίας για τη βαριά βιομηχανία του ελληνικού τουρισμού: το yachting.
Το powergame.gr επισκέφθηκε τη Μαρίνα Ζέας και τον Αντώνη Στελλιάτο, πρόεδρο της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), ο οποίος εκπροσωπεί τους επαγγελματίες στο ελληνικό yachting, αντιμέτωπους από τη μια με μία – παράλογα – μακροχρόνια απαξίωση του κλάδου, και από την άλλη με την χαριστική βολή της COVID-19.
Οι ιδιοκτήτες σκαφών σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση
«Είτε μιλάμε για μεγάλο cruiser, είτε για ένα ιστιοπλοϊκό, η πραγματικότητα είναι ότι οι ιδιοκτήτες των σκαφών βρίσκονται σήμερα σε πάρα πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση» αναφέρει, λέγοντας πως πολλά σκάφη τίθενται το τελευταίο διάστημα προς πώληση, φαινόμενο που είδαμε πρόσφατα και στον χώρο της κρουαζιέρας.
Το ερώτημα λοιπόν που απασχολεί, είναι το που βρίσκεται αυτή τη στιγμή το ελληνικό yachting σε σχέση με την επανεκκίνηση και ποιες είναι οι απαραίτητες κινήσεις για ένα ασφαλές, πάνω από όλα, άνοιγμα.
«Θεωρώ ότι, αν ο κλάδος επανεκκινήσει σωστά, θα καταφέρουμε να έχουμε δραστηριότητα τον Ιούλιο και τον Αύγουστο», απαντά ο κ. Στελλιάτος, επισημαίνοντας ως τελευταία λύση την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου- έναν παράγοντα στον οποίο έχουν ποντάρει και οι Έλληνες ξενοδόχοι.
«Είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρξει ένας συντονισμός γύρω από το ποιες πτήσεις ανοίγουν και κάτω από ποιους όρους» πρόσθεσε αναφερόμενος στις πρόσφατες ανακοινώσεις για το άνοιγμα από ΗΠΑ, Ισραήλ, Αγγλία, Σερβία, ΗΑΕ, κ.α., με την προϋπόθεση του εμβολίου και των τεστ PCR.
Διαβάστε τη συνέχεια εδώ