ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Χατζηδάκης στα Παραπολιτικά: Τον Απρίλιο η απόφαση για τον κατώτατο μισθό - Θα δημιουργήσουμε έναν ΕΦΚΑ ευρωπαϊκών προδιαγραφών
«Θα στηρίξουμε τους εργαζομένους, ακριβώς γιατί έχουμε βάλει γερά θεμέλια στην ανάπτυξη»
«Θα στηρίξουμε τους εργαζομένους, ακριβώς γιατί έχουμε βάλει γερά θεμέλια στην ανάπτυξη», επισημαίνει στα «Π» ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης.
Ως προς τις εκκρεμείς κύριες συντάξεις αποκαλύπτει ότι ο αριθμός τους είναι πλέον 83.000 και βάζει ως στόχο να έχει τελειώσει το κράτος με την εκκρεμότητα αυτή μέχρι το τέλος Ιουνίου. Με αφορμή το τελευταίο άρθρο του Αλέξη Τσίπρα, ο κ.
Χατζηδάκης τον κατηγορεί ότι επενδύει στον διχασμό και τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «ασκεί τοξική και χολερική αντιπολίτευση».
Πριν από λίγους μήνες, η Τράπεζα της Ελλάδος, το ΙΟΒΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και άλλοι εξέφραζαν την αντίθεσή τους σε αύξηση του κατώτατου μισθού. Τι άλλαξε και προχωράτε τώρα σε δεύτερη αύξηση; Σε τι ποσοστό προσδοκάτε να «κλειδώσει» η αύξηση αυτή; Θα επιμείνετε, ακόμα και αν στον διάλογο που θα ξεκινήσει οι κοινωνικοί εταίροι εκφράσουν αντιρρήσεις;
Η οικονομία προερχόταν από ύφεση 9% το 2020. Τώρα είναι σαφές ότι η ανάπτυξη το 2021 -όταν κλειδώσουν τα στοιχεία- μπορεί να κινηθεί ακόμα και γύρω στο 8%.
Εχουμε, λοιπόν, μπει σε πολύ θετικότερο έδαφος οικονομικά. Και είμαστε αποφασισμένοι αυτή η πραγματικότητα να έχει θετική αντανάκλαση στους εργαζομένους.
Ιδιαίτερα όσους αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Τώρα, δεν μπορώ να σας πω το ακριβές ποσοστό της αύξησης. Διότι δεν είναι σωστό να προκαταλάβω τη νέα διαδικασία προσδιορισμού του κατώτατου μισθού, η οποία ξεκινά μέσα στον Ιανουάριο, καθώς την επισπεύσαμε με σχετική τροπολογία.
Στόχος μας είναι οι αποφάσεις για τον νέο κατώτατο μισθό να ληφθούν νωρίτερα από τα προβλεπόμενα, σύμφωνα και με τις πρόσφατες δεσμεύσεις του πρωθυπουργού. Δηλαδή, μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου. Θα στηρίξουμε τους εργαζομένους ακριβώς γιατί έχουμε βάλει γερά θεμέλια για την ανάπτυξη!
Με το νομοσχέδιο που ήταν μέχρι χθες σε δημόσια διαβούλευση, στον ΕΦΚΑ θα μπουν μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα ως γενικοί διευθυντές. Συνιστά αυτό μια αποτυχία για το Δημόσιο, που δεν κατόρθωσε να αναδείξει στελέχη ικανά να διοικήσουν τον οργανισμό; Πρέπει, κατά τη γνώμη σας, να επεκταθεί το μοντέλο αυτό και σε άλλους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης;
Με το νομοσχέδιο βάζουμε στόχο να δημιουργήσουμε έναν ΕΦΚΑ ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα είναι πιο αποτελεσματικός, πιο παραγωγικός και πιο φιλικός προς τους ασφαλισμένους!
Διότι, μην ξεχνάτε, μόνος του ο ΕΦΚΑ έχει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου Δημοσίου. Και η όποια πρόοδος έχουμε μέχρι τώρα με τις συντάξεις και το «1555» δεν αρκεί. Γι’ αυτό και πάμε σε μέτρα κοινής λογικής, που λαμβάνουν υπόψη το βαθύτατο πρόβλημα του ΕΦΚΑ. Αυτό σημαίνει: Επιβράβευση με πιο δίκαια μπόνους των παραγωγικών υπαλλήλων. Μηχανισμοί ελέγχου και κυρώσεων για όσους δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Πειθαρχικά συμβούλια χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών. Ενα γρηγορότερο σύστημα προμηθειών. Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Σημαίνει, επίσης, ότι θα χρησιμοποιήσουμε υψηλής ποιότητας ανώτερα διοικητικά στελέχη, τόσο από το Δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, με κατάλληλα μισθολογικά κίνητρα. Αλλωστε, τον ασφαλισμένο δεν τον νοιάζει τελικά από πού προέρχεται το ανώτερο διοικητικό στέλεχος.
Να εξυπηρετηθεί τον ενδιαφέρει. Ενώ τα φιλοσοφικής φύσεως ερωτήματα για την ανάμειξη του ιδιωτικού τομέα απαντήθηκαν στην πράξη στην περίπτωση της ΔΕΗ, όπου έμπειρα στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα κατάφεραν πολύ σύντομα όχι μόνο να σώσουν τη ΔΕΗ από την κατάρρευση, αλλά να της δώσουν προοπτική.
Συμπληρώσατε πλέον έναν χρόνο ως υπουργός Εργασίας και έχετε πάρει μια σειρά από πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκκρεμών συντάξεων. Πόσο έχουν αποδώσει τα μέτρα αυτά; Πόσες είναι σήμερα οι εκκρεμείς συντάξεις και περίπου πόσες προστίθενται κάθε μήνα;
Οταν ανέλαβα ως υπουργός Εργασίας, πολλοί δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε το «βουνό» των εκκρεμών συντάξεων. Ωστόσο, με μια πολυεπίπεδη προσπάθεια τον τελευταίο χρόνο (απλοποίηση της απονομής συντάξεων με τον Ν. 4798/2021, ειδική ομάδα για τις διαδοχικές συντάξεις, 3.000 καινούργιοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στον ΕΦΚΑ, ηλεκτρονικός «πύργος ελέγχου» στον ΕΦΚΑ, πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές), πιάσαμε το 2021 ρεκόρ στην έκδοση κύριων συντάξεων, με 225.000 απονομές. Αριθμός πολύ μεγαλύτερος από τις 130.000 αποφάσεις το 2019 και από τις 161.000 το 2020.
Λόγω της θεαματικής αυτής βελτίωσης, οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις έχουν μειωθεί κατά 50.000 τους τελευταίους 12 µήνες: Από τις 133.000, στις 83.000. Συνεχίζοντας έτσι, θα µπορέσουµε να γκρεµίσουµε το «βουνό» των εκκρεµών κύριων συντάξεων µέχρι το τέλος Ιουνίου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται ότι Νέα ∆ηµοκρατία σηµαίνει επισφάλεια και ανεργία, ειδικά για τους νέους. Τι απαντάτε;
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως γνωστόν, θεωρεί ότι έχει το µονοπώλιο της κοινωνικής ευαισθησίας. Εµείς, πάλι, δεν διεκδικούµε κάποιο τέτοιο µονοπώλιο. Αλλά δεν το χαρίζουµε και σε κανέναν.
Ας δούµε λοιπόν στην πράξη ποια κυβέρνηση είναι πιο φιλεργατική: Είναι πιο φιλεργατική µια κυβέρνηση, όπως του ΣΥΡΙΖΑ, που παρέδωσε την ανεργία στο 17,3% ή µια, όπως η δική µας, που τη ρίχνει στο 13,3%; Είναι πιο φιλεργατικός ο ΣΥΡΙΖΑ, που κράτησε ψηλά τη φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζοµένους, ή η Νέα ∆ηµοκρατία, που τις µειώνει;
Είναι πιο φιλεργατικός ο ΣΥΡΙΖΑ, που έβγαλε 40.000 θέσεις σε 4 χρόνια για προγράµµατα για τους ανέργους, ή εµείς, που βγάλαµε 50.000 θέσεις σε µόνο 18 µήνες; Και δεν είναι µόνο αυτά. Εφαρµόζουµε το «πρώτο ένσηµο» για την απόκτηση εργασιακής εµπειρίας από 35.000 νέους.
Τρέχουµε το πρόγραµµα κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών για 50.000 προσλήψεις στον ιδιωτικό τοµέα. Ο ΟΑΕ∆ σχεδιάζει το 2022 προγράµµατα απασχόλησης των ανέργων -µε πόρους του Ταµείου Ανάκαµψης και του ΕΣΠΑ- για 86.000 θέσεις! Με έµφαση στους νέους, στις γυναίκες, στους µακροχρόνια ανέργους.
Ενώ ξεκινάει σύντοµα το µεγαλύτερο πρόγραµµα κατάρτισης και επανακατάρτισης εργαζοµένων και ανέργων που έγινε ποτέ στην Ελλάδα, µε έµφαση στις ψηφιακές δεξιότητες. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, µπορεί να πολιτεύεται µε ψεύδη και µεγάλα λόγια. Εµείς, όµως, προχωρούµε µε µετρήσιµο έργο.
Οι επόµενες εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, θα διεξαχθούν µε τον εκλογικό νόµο της απλής αναλογικής, που καθιστά δύσκολη την αυτοδυναµία για το πρώτο κόµµα. Θα αναζητήσετε συνεργασίες σε αυτή την περίπτωση; Είναι µονόδροµος οι επαναληπτικές εκλογές ή ακόµα και η τρίτη κάλπη;
Απάντησε ξεκάθαρα σε πρόσφατη συνέντευξή του ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Είµαστε υπέρ των σταθερών κυβερνήσεων που εξασφαλίζει το σύστηµα της ενισχυµένης αναλογικής. Οχι γιατί είµαστε κατά των συνεργασιών. Αλλωστε, και η ίδια η κυβέρνηση της Νέας ∆ηµοκρατίας έχει τέτοια στοιχεία, καθώς απαρτίζεται και από µη «παραδοσιακούς» Νεοδηµοκράτες.
Ωστόσο η πραγµατικότητα είναι ότι, στην Ελλάδα, λόγω της γενικότερης πολιτικής κουλτούρας, οι µονοκοµµατικές κυβερνήσεις αποδεικνύονται πολύ καλύτερες από τις κυβερνήσεις συνεργασίας. Αυτό µας δείχνει και η εµπειρία της περασµένης δεκαετίας, µε τις κυβερνήσεις συνεργασίας κατά τη διάρκεια της κρίσης και των µνηµονίων. Θυµάστε τις έριδες και το κλίµα πολιτικής αστάθειας.
Στο τελευταίο του άρθρο, ο Αλέξης Τσίπρας κατηγορεί την κυβέρνηση για «αντιδηµοκρατική κανονικότητα» και «πολιτική ανηθικότητα», ενώ κάνει λόγο για «καθεστώς Μητσοτάκη». Οι κατηγορίες που διατυπώνει είναι βαριές. Πώς απαντάτε;
Για άλλη µία φορά στην πολιτική του καριέρα ο κ. Τσίπρας επενδύει στον διχασµό. Και άλλη µία φορά ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί τοξική και χολερική αντιπολίτευση. Μόνο που το 2022 δεν είναι 2015. Και από τότε µεσολάβησαν οι εκλογές του 2019, στις οποίες οι Ελληνες είπαν «όχι» στον λαϊκισµό και στις ακρότητες.
Οσο το νωρίτερο το καταλάβουν στον ΣΥΡΙΖΑ, τόσο το καλύτερο για τους ίδιους. Ακόµα, όµως, και αν δεν το καταλάβουν, εµείς δεν πρόκειται να πέσουµε σε αυτή την κακότεχνη παγίδα της πόλωσης. Θα αφήσουµε τη ∆ικαιοσύνη να κάνει απερίσπαστη τη δουλειά της, διότι -εµείς τουλάχιστον- σεβόµαστε την ανεξαρτησία της.
Και θα συνεχίσουµε να έχουµε την προσοχή µας στραµµένη στη δουλειά που έχουµε να κάνουµε: Να δώσουµε στη χώρα και στους πολίτες της σιγουριά και προοπτική. Από τη µία πλευρά είναι η σιγουριά και η σταθερότητα. Και από την άλλη πλευρά είναι η εµπάθεια και οι πρακτικές που καταδικάστηκαν πρόσφατα από τους Ελληνες πολίτες και καταδικάζονται σε όλες τις δηµοσκοπήσεις.
Ως προς τις εκκρεμείς κύριες συντάξεις αποκαλύπτει ότι ο αριθμός τους είναι πλέον 83.000 και βάζει ως στόχο να έχει τελειώσει το κράτος με την εκκρεμότητα αυτή μέχρι το τέλος Ιουνίου. Με αφορμή το τελευταίο άρθρο του Αλέξη Τσίπρα, ο κ.
Χατζηδάκης τον κατηγορεί ότι επενδύει στον διχασμό και τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «ασκεί τοξική και χολερική αντιπολίτευση».
Πριν από λίγους μήνες, η Τράπεζα της Ελλάδος, το ΙΟΒΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και άλλοι εξέφραζαν την αντίθεσή τους σε αύξηση του κατώτατου μισθού. Τι άλλαξε και προχωράτε τώρα σε δεύτερη αύξηση; Σε τι ποσοστό προσδοκάτε να «κλειδώσει» η αύξηση αυτή; Θα επιμείνετε, ακόμα και αν στον διάλογο που θα ξεκινήσει οι κοινωνικοί εταίροι εκφράσουν αντιρρήσεις;
Η οικονομία προερχόταν από ύφεση 9% το 2020. Τώρα είναι σαφές ότι η ανάπτυξη το 2021 -όταν κλειδώσουν τα στοιχεία- μπορεί να κινηθεί ακόμα και γύρω στο 8%.
Εχουμε, λοιπόν, μπει σε πολύ θετικότερο έδαφος οικονομικά. Και είμαστε αποφασισμένοι αυτή η πραγματικότητα να έχει θετική αντανάκλαση στους εργαζομένους.
Ιδιαίτερα όσους αμείβονται με τον κατώτατο μισθό. Τώρα, δεν μπορώ να σας πω το ακριβές ποσοστό της αύξησης. Διότι δεν είναι σωστό να προκαταλάβω τη νέα διαδικασία προσδιορισμού του κατώτατου μισθού, η οποία ξεκινά μέσα στον Ιανουάριο, καθώς την επισπεύσαμε με σχετική τροπολογία.
Στόχος μας είναι οι αποφάσεις για τον νέο κατώτατο μισθό να ληφθούν νωρίτερα από τα προβλεπόμενα, σύμφωνα και με τις πρόσφατες δεσμεύσεις του πρωθυπουργού. Δηλαδή, μέσα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου. Θα στηρίξουμε τους εργαζομένους ακριβώς γιατί έχουμε βάλει γερά θεμέλια για την ανάπτυξη!
Με το νομοσχέδιο που ήταν μέχρι χθες σε δημόσια διαβούλευση, στον ΕΦΚΑ θα μπουν μάνατζερ από τον ιδιωτικό τομέα ως γενικοί διευθυντές. Συνιστά αυτό μια αποτυχία για το Δημόσιο, που δεν κατόρθωσε να αναδείξει στελέχη ικανά να διοικήσουν τον οργανισμό; Πρέπει, κατά τη γνώμη σας, να επεκταθεί το μοντέλο αυτό και σε άλλους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης;
Με το νομοσχέδιο βάζουμε στόχο να δημιουργήσουμε έναν ΕΦΚΑ ευρωπαϊκών προδιαγραφών, που θα είναι πιο αποτελεσματικός, πιο παραγωγικός και πιο φιλικός προς τους ασφαλισμένους!
Διότι, μην ξεχνάτε, μόνος του ο ΕΦΚΑ έχει το 48% των παραπόνων του ευρύτερου Δημοσίου. Και η όποια πρόοδος έχουμε μέχρι τώρα με τις συντάξεις και το «1555» δεν αρκεί. Γι’ αυτό και πάμε σε μέτρα κοινής λογικής, που λαμβάνουν υπόψη το βαθύτατο πρόβλημα του ΕΦΚΑ. Αυτό σημαίνει: Επιβράβευση με πιο δίκαια μπόνους των παραγωγικών υπαλλήλων. Μηχανισμοί ελέγχου και κυρώσεων για όσους δεν κάνουν σωστά τη δουλειά τους.
Πειθαρχικά συμβούλια χωρίς τη συμμετοχή συνδικαλιστών. Ενα γρηγορότερο σύστημα προμηθειών. Αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του. Σημαίνει, επίσης, ότι θα χρησιμοποιήσουμε υψηλής ποιότητας ανώτερα διοικητικά στελέχη, τόσο από το Δημόσιο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, με κατάλληλα μισθολογικά κίνητρα. Αλλωστε, τον ασφαλισμένο δεν τον νοιάζει τελικά από πού προέρχεται το ανώτερο διοικητικό στέλεχος.
Να εξυπηρετηθεί τον ενδιαφέρει. Ενώ τα φιλοσοφικής φύσεως ερωτήματα για την ανάμειξη του ιδιωτικού τομέα απαντήθηκαν στην πράξη στην περίπτωση της ΔΕΗ, όπου έμπειρα στελέχη από τον ιδιωτικό τομέα κατάφεραν πολύ σύντομα όχι μόνο να σώσουν τη ΔΕΗ από την κατάρρευση, αλλά να της δώσουν προοπτική.
Συμπληρώσατε πλέον έναν χρόνο ως υπουργός Εργασίας και έχετε πάρει μια σειρά από πρωτοβουλίες για τη μείωση των εκκρεμών συντάξεων. Πόσο έχουν αποδώσει τα μέτρα αυτά; Πόσες είναι σήμερα οι εκκρεμείς συντάξεις και περίπου πόσες προστίθενται κάθε μήνα;
Οταν ανέλαβα ως υπουργός Εργασίας, πολλοί δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε το «βουνό» των εκκρεμών συντάξεων. Ωστόσο, με μια πολυεπίπεδη προσπάθεια τον τελευταίο χρόνο (απλοποίηση της απονομής συντάξεων με τον Ν. 4798/2021, ειδική ομάδα για τις διαδοχικές συντάξεις, 3.000 καινούργιοι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στον ΕΦΚΑ, ηλεκτρονικός «πύργος ελέγχου» στον ΕΦΚΑ, πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές), πιάσαμε το 2021 ρεκόρ στην έκδοση κύριων συντάξεων, με 225.000 απονομές. Αριθμός πολύ μεγαλύτερος από τις 130.000 αποφάσεις το 2019 και από τις 161.000 το 2020.
Λόγω της θεαματικής αυτής βελτίωσης, οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις έχουν μειωθεί κατά 50.000 τους τελευταίους 12 µήνες: Από τις 133.000, στις 83.000. Συνεχίζοντας έτσι, θα µπορέσουµε να γκρεµίσουµε το «βουνό» των εκκρεµών κύριων συντάξεων µέχρι το τέλος Ιουνίου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ισχυρίζεται ότι Νέα ∆ηµοκρατία σηµαίνει επισφάλεια και ανεργία, ειδικά για τους νέους. Τι απαντάτε;
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως γνωστόν, θεωρεί ότι έχει το µονοπώλιο της κοινωνικής ευαισθησίας. Εµείς, πάλι, δεν διεκδικούµε κάποιο τέτοιο µονοπώλιο. Αλλά δεν το χαρίζουµε και σε κανέναν.
Ας δούµε λοιπόν στην πράξη ποια κυβέρνηση είναι πιο φιλεργατική: Είναι πιο φιλεργατική µια κυβέρνηση, όπως του ΣΥΡΙΖΑ, που παρέδωσε την ανεργία στο 17,3% ή µια, όπως η δική µας, που τη ρίχνει στο 13,3%; Είναι πιο φιλεργατικός ο ΣΥΡΙΖΑ, που κράτησε ψηλά τη φορολογία και τις ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζοµένους, ή η Νέα ∆ηµοκρατία, που τις µειώνει;
Είναι πιο φιλεργατικός ο ΣΥΡΙΖΑ, που έβγαλε 40.000 θέσεις σε 4 χρόνια για προγράµµατα για τους ανέργους, ή εµείς, που βγάλαµε 50.000 θέσεις σε µόνο 18 µήνες; Και δεν είναι µόνο αυτά. Εφαρµόζουµε το «πρώτο ένσηµο» για την απόκτηση εργασιακής εµπειρίας από 35.000 νέους.
Τρέχουµε το πρόγραµµα κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών για 50.000 προσλήψεις στον ιδιωτικό τοµέα. Ο ΟΑΕ∆ σχεδιάζει το 2022 προγράµµατα απασχόλησης των ανέργων -µε πόρους του Ταµείου Ανάκαµψης και του ΕΣΠΑ- για 86.000 θέσεις! Με έµφαση στους νέους, στις γυναίκες, στους µακροχρόνια ανέργους.
Ενώ ξεκινάει σύντοµα το µεγαλύτερο πρόγραµµα κατάρτισης και επανακατάρτισης εργαζοµένων και ανέργων που έγινε ποτέ στην Ελλάδα, µε έµφαση στις ψηφιακές δεξιότητες. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, µπορεί να πολιτεύεται µε ψεύδη και µεγάλα λόγια. Εµείς, όµως, προχωρούµε µε µετρήσιµο έργο.
Οι επόµενες εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, θα διεξαχθούν µε τον εκλογικό νόµο της απλής αναλογικής, που καθιστά δύσκολη την αυτοδυναµία για το πρώτο κόµµα. Θα αναζητήσετε συνεργασίες σε αυτή την περίπτωση; Είναι µονόδροµος οι επαναληπτικές εκλογές ή ακόµα και η τρίτη κάλπη;
Απάντησε ξεκάθαρα σε πρόσφατη συνέντευξή του ο ίδιος ο πρωθυπουργός. Είµαστε υπέρ των σταθερών κυβερνήσεων που εξασφαλίζει το σύστηµα της ενισχυµένης αναλογικής. Οχι γιατί είµαστε κατά των συνεργασιών. Αλλωστε, και η ίδια η κυβέρνηση της Νέας ∆ηµοκρατίας έχει τέτοια στοιχεία, καθώς απαρτίζεται και από µη «παραδοσιακούς» Νεοδηµοκράτες.
Ωστόσο η πραγµατικότητα είναι ότι, στην Ελλάδα, λόγω της γενικότερης πολιτικής κουλτούρας, οι µονοκοµµατικές κυβερνήσεις αποδεικνύονται πολύ καλύτερες από τις κυβερνήσεις συνεργασίας. Αυτό µας δείχνει και η εµπειρία της περασµένης δεκαετίας, µε τις κυβερνήσεις συνεργασίας κατά τη διάρκεια της κρίσης και των µνηµονίων. Θυµάστε τις έριδες και το κλίµα πολιτικής αστάθειας.
Στο τελευταίο του άρθρο, ο Αλέξης Τσίπρας κατηγορεί την κυβέρνηση για «αντιδηµοκρατική κανονικότητα» και «πολιτική ανηθικότητα», ενώ κάνει λόγο για «καθεστώς Μητσοτάκη». Οι κατηγορίες που διατυπώνει είναι βαριές. Πώς απαντάτε;
Για άλλη µία φορά στην πολιτική του καριέρα ο κ. Τσίπρας επενδύει στον διχασµό. Και άλλη µία φορά ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί τοξική και χολερική αντιπολίτευση. Μόνο που το 2022 δεν είναι 2015. Και από τότε µεσολάβησαν οι εκλογές του 2019, στις οποίες οι Ελληνες είπαν «όχι» στον λαϊκισµό και στις ακρότητες.
Οσο το νωρίτερο το καταλάβουν στον ΣΥΡΙΖΑ, τόσο το καλύτερο για τους ίδιους. Ακόµα, όµως, και αν δεν το καταλάβουν, εµείς δεν πρόκειται να πέσουµε σε αυτή την κακότεχνη παγίδα της πόλωσης. Θα αφήσουµε τη ∆ικαιοσύνη να κάνει απερίσπαστη τη δουλειά της, διότι -εµείς τουλάχιστον- σεβόµαστε την ανεξαρτησία της.
Και θα συνεχίσουµε να έχουµε την προσοχή µας στραµµένη στη δουλειά που έχουµε να κάνουµε: Να δώσουµε στη χώρα και στους πολίτες της σιγουριά και προοπτική. Από τη µία πλευρά είναι η σιγουριά και η σταθερότητα. Και από την άλλη πλευρά είναι η εµπάθεια και οι πρακτικές που καταδικάστηκαν πρόσφατα από τους Ελληνες πολίτες και καταδικάζονται σε όλες τις δηµοσκοπήσεις.