ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πρόεδρος Βενζινοπωλών: Μικρή πτώση στις τιμές των καυσίμων παρατηρεί από σήμερα - Τι είπε για το πακέτο στήριξης των καταναλωτών
«Κι εμείς βιώνουμε έναν πόλεμο», τόνισε
Μικρή πτώση στις τιμές των καυσίμων
παρατηρεί από σήμερα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, Μιχάλης Κιούσης.
«Θεωρώ ότι από σήμερα θα δούμε μια μικρή πτώση στη βενζίνη της τάξης των 2 λεπτών και μια μεγαλύτερη πτώση στα πετρέλαια της τάξης των 6 λεπτών. Αυτήν η τιμή που βγήκε χθες στα διυλιστήρια, ισχύει από σήμερα», επισήμανε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.
«Όποιος συνάδελφος αγοράσει σήμερα θα πουλάει φθηνότερα και επειδή είναι υπερβολικά ψηλή η τιμή, δυσανάλογη με την αγοραστική δύναμη σχεδόν όλων των Ελλήνων, ας ελπίσουμε ότι θα συνεχιστεί η αποκλιμάκωση των τιμών γιατί είναι καλό για όλους μας», πρόσθεσε.
«Κι εμείς βιώνουμε έναν πόλεμο», τόνισε ο κ. Κιούσης, κάνοντας μια πρόχειρη εκτίμηση ότι υπάρχει πτώση 20% στις πωλήσεις, με ένα 35%-40% αύξηση του κεφαλαίου το οποίο δεν υπάρχει.
«Από πού να αντληθεί όταν ένα βυτίο σήμερα κάνει 40.000 ευρώ, τις επόμενες δυο μέρες 48.000 και μετά από 2 ημέρες 57.000; Πού να βρεθούν αυτά τα χρήματα; Πρέπει τα αρμόδια υπουργεία να σκύψουν πάνω από αυτό το πρόβλημα», διερωτήθηκε ο κ. Κιούσης.
Σχετικά με την στήριξη των καταναλωτών που αναμένεται να ανακοινωθεί αύριο για την αγορά καυσίμων, ο πρόεδρος των βενζινοπωλών, εκτιμά ότι θα λειτουργήσει αντίστοιχα με την επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης, «δηλαδή παίρνοντας την απόδειξη ο καταναλωτής θα την βάζει σε μια πλατφόρμα και θα πιστώνονται τα χρήματα που δικαιούται, μόνο έτσι μπορεί να γίνει».
Ωστόσο, ο κ. Κιούσης μίλησε για τα πολύ αυξημένα έσοδα του υπουργείου Οικονομικών από τον ΦΠΑ, που σημαίνει, όπως είπε πως έπρεπε να γίνει μια οριζόντια μείωση των τιμών τουλάχιστον μόνο από τον ΦΠΑ.
«Αντί αυτού η κυβέρνηση αποφάσισε ότι θα δώσει στα πιο ευάλωτα νοικοκυριά αυτή την επιστροφή, περιμένουμε να δούμε πώς θα δοθεί» συμπλήρωσε.
«Τα ιστορικά υψηλά τα βιώνουμε τις τελευταίες 20 ημέρες από την έναρξη του πολέμου. Μας βρήκε σε πολύ υψηλά επίπεδα λόγω της ενεργειακής κρίσης αυτή η τιμή, τους τελευταίους 14 μήνες, από τον προηγούμενο Ιανουάριο έχουμε πολύ υψηλές τιμές.
Βρήκε ο πόλεμος την Ελλάδα στο 1,89 μέση τιμή πανελλαδικά στην αμόλυβδη και είχαμε μια αύξηση τις τελευταίες 20 ημέρες, 26 λεπτά το λίτρο στην βενζίνη και 46-47 λεπτά το λίτρο στα πετρέλαια. Ποτέ δεν έχει γίνει αύξηση ή μείωση της τιμής από τα χρηματιστήρια που διαπραγματεύονται το αργό. Η τιμή εκκίνησης για όλη την ελληνική επικράτεια είναι από τα διυλιστήρια.
Οι τιμές καθημερινά από τα διυλιστήρια ανακοινώνονται μέσα από την ιστοσελίδα του Υπ. Ανάπτυξης. Χθες είδαμε στα διυλιστήρια μια μικρή πτώση στη βενζίνη που θα ξεκινήσει στις αγορές από σήμερα και μια μεγαλύτερη πτώση στα πετρέλαια η οποία επίσης θα περάσει σήμερα.
Αν ο καθένας βενζινοπώλης εκτός από την τιμή εκκίνησης αυξήσει μόνος του την τιμή, αυτομάτως θα βγει εκτός αγοράς. Μπορεί να πέφτει η τιμή και κάποιος συνάδελφος να κοστολογήσει ότι πρέπει να την ανεβάσει, δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος, είναι ελεύθερη η αγορά των καυσίμων από το 1992. Η τιμή εκκίνησης είτε στην άνοδο είτε στην κάθοδο είτε στην σταθερότητα, είναι από τα διυλιστήρια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κιούσης.
«Θεωρώ ότι από σήμερα θα δούμε μια μικρή πτώση στη βενζίνη της τάξης των 2 λεπτών και μια μεγαλύτερη πτώση στα πετρέλαια της τάξης των 6 λεπτών. Αυτήν η τιμή που βγήκε χθες στα διυλιστήρια, ισχύει από σήμερα», επισήμανε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.
«Όποιος συνάδελφος αγοράσει σήμερα θα πουλάει φθηνότερα και επειδή είναι υπερβολικά ψηλή η τιμή, δυσανάλογη με την αγοραστική δύναμη σχεδόν όλων των Ελλήνων, ας ελπίσουμε ότι θα συνεχιστεί η αποκλιμάκωση των τιμών γιατί είναι καλό για όλους μας», πρόσθεσε.
Πτώση 20% στις πωλήσεις καυσίμων
«Κι εμείς βιώνουμε έναν πόλεμο», τόνισε ο κ. Κιούσης, κάνοντας μια πρόχειρη εκτίμηση ότι υπάρχει πτώση 20% στις πωλήσεις, με ένα 35%-40% αύξηση του κεφαλαίου το οποίο δεν υπάρχει.«Από πού να αντληθεί όταν ένα βυτίο σήμερα κάνει 40.000 ευρώ, τις επόμενες δυο μέρες 48.000 και μετά από 2 ημέρες 57.000; Πού να βρεθούν αυτά τα χρήματα; Πρέπει τα αρμόδια υπουργεία να σκύψουν πάνω από αυτό το πρόβλημα», διερωτήθηκε ο κ. Κιούσης.
Σχετικά με την στήριξη των καταναλωτών που αναμένεται να ανακοινωθεί αύριο για την αγορά καυσίμων, ο πρόεδρος των βενζινοπωλών, εκτιμά ότι θα λειτουργήσει αντίστοιχα με την επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης, «δηλαδή παίρνοντας την απόδειξη ο καταναλωτής θα την βάζει σε μια πλατφόρμα και θα πιστώνονται τα χρήματα που δικαιούται, μόνο έτσι μπορεί να γίνει».
«Έπρεπε να γίνει οριζόντια μείωση των τιμών τουλάχιστον μόνο από τον ΦΠΑ»
Ωστόσο, ο κ. Κιούσης μίλησε για τα πολύ αυξημένα έσοδα του υπουργείου Οικονομικών από τον ΦΠΑ, που σημαίνει, όπως είπε πως έπρεπε να γίνει μια οριζόντια μείωση των τιμών τουλάχιστον μόνο από τον ΦΠΑ. «Αντί αυτού η κυβέρνηση αποφάσισε ότι θα δώσει στα πιο ευάλωτα νοικοκυριά αυτή την επιστροφή, περιμένουμε να δούμε πώς θα δοθεί» συμπλήρωσε.
Πετρέλαιο: Κάτω από 100 δολάρια το βαρέλι η τιμή του μπρεντ
«Τα ιστορικά υψηλά τα βιώνουμε τις τελευταίες 20 ημέρες από την έναρξη του πολέμου. Μας βρήκε σε πολύ υψηλά επίπεδα λόγω της ενεργειακής κρίσης αυτή η τιμή, τους τελευταίους 14 μήνες, από τον προηγούμενο Ιανουάριο έχουμε πολύ υψηλές τιμές. Βρήκε ο πόλεμος την Ελλάδα στο 1,89 μέση τιμή πανελλαδικά στην αμόλυβδη και είχαμε μια αύξηση τις τελευταίες 20 ημέρες, 26 λεπτά το λίτρο στην βενζίνη και 46-47 λεπτά το λίτρο στα πετρέλαια. Ποτέ δεν έχει γίνει αύξηση ή μείωση της τιμής από τα χρηματιστήρια που διαπραγματεύονται το αργό. Η τιμή εκκίνησης για όλη την ελληνική επικράτεια είναι από τα διυλιστήρια.
Οι τιμές καθημερινά από τα διυλιστήρια ανακοινώνονται μέσα από την ιστοσελίδα του Υπ. Ανάπτυξης. Χθες είδαμε στα διυλιστήρια μια μικρή πτώση στη βενζίνη που θα ξεκινήσει στις αγορές από σήμερα και μια μεγαλύτερη πτώση στα πετρέλαια η οποία επίσης θα περάσει σήμερα.
Αν ο καθένας βενζινοπώλης εκτός από την τιμή εκκίνησης αυξήσει μόνος του την τιμή, αυτομάτως θα βγει εκτός αγοράς. Μπορεί να πέφτει η τιμή και κάποιος συνάδελφος να κοστολογήσει ότι πρέπει να την ανεβάσει, δεν υπάρχει αγορανομικός έλεγχος, είναι ελεύθερη η αγορά των καυσίμων από το 1992. Η τιμή εκκίνησης είτε στην άνοδο είτε στην κάθοδο είτε στην σταθερότητα, είναι από τα διυλιστήρια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κιούσης.