ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Έρευνα για Black Friday: Το 20% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι θα κάνει αγορές - Εκτιμήσεις για τζίρο 120 εκατ. ευρώ
Τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος
Έρευνα στην οποία, μεταξύ άλλων, καταγράφονται οι τάσεις των καταναλωτών για την Black Friday
υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η μελέτη έλαβε χώρα την περίοδο 14-16 Νοεμβρίου 2022 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 1.157 καταναλωτών.
Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα, από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο της Black Friday το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο της Black Friday.
Το 6% δηλώνει ότι η Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους, ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικά διαφορές. Παρ' όλα αυτά, η πλειοψηφία των καταναλωτών, σε ποσοστό 65%, δηλαδή 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις ένα 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια.
Τα βασικά σημεία
Τι δείχνει η έρευνα καταναλωτικών τάσεων του ΣΕΛΠΕ για την αγορά της Black Friday 2022:- 1 στους 5 καταναλωτές με μέση δαπάνη 146 ευρώ θα αγοράσουν την περίοδο της Black Friday.
- Στα 120 εκατ. ευρώ εκτιμάται φέτος η αγορά της Black Friday.
- 1 στους 3 που θα αγοράσει την περίοδο της Black Friday το κάνει εν όψει Χριστουγέννων.
- 2 στους 3 θα ήθελαν να είναι μεγαλύτερη η χρονική διάρκεια των εκπτώσεων.
- Οι αγοραστές της Black Friday είναι κυρίως νέοι με εμπειρία στις online αγορές.
Θα αγοράσουν
Το 20% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι θα αγοράσει προϊόντα την περίοδο του Black Friday, δηλαδή 1 στους 5 καταναλωτές. Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών, όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές ηλικίας 25-35 ετών θα αγοράσει την εκπτωτική αυτή περίοδο.Κάτω του 18%
Αντίθετα, τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%. Επίσης, είναι 2 φορές πιο πιθανό να αγοράσει κάποιο προϊόν την περίοδο της Βlack Friday ένας καταναλωτής που κάνει συστηματικά ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τους υπόλοιπους αγοραστές που επιλέγουν το δίκτυο φυσικών καταστημάτων, κάτι που δείχνει ότι οι online αγοραστές είναι αρκετά πιο ενεργοί τη συγκεκριμένη περίοδο, με τα ποσοστά να είναι 28% για όσους είναι online αγοραστές και 14% για όσους δεν είναι. Όσον αφορά το ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο της Βlack Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 146 ευρώ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ. Το 80% εκτιμάται ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν τις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα, από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο της Black Friday το 7%, δηλαδή περίπου 1 στους 3, θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο της Black Friday.
Οι απόψεις
Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο της Black Friday, το 53% θεωρεί ότι η περίοδος της Black Friday είναι ακόμα μία περίοδος εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί. Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου.Το 6% δηλώνει ότι η Black Friday έχει καλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους, ενώ το 61% διαφωνεί και θεωρεί ότι δεν υπάρχουν πρακτικά διαφορές. Παρ' όλα αυτά, η πλειοψηφία των καταναλωτών, σε ποσοστό 65%, δηλαδή 2 στους 3, θα ήθελε να είναι μεγαλύτερη η διάρκεια εκπτώσεων και μόλις ένα 10% είναι ικανοποιημένο με τη σημερινή διάρκεια.