ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
COSCO, Μενδώνη και Κικίλιας «γυρίζουν» την Κίνα πίσω στην Ελλάδα
Οι λόγοι που οι Κινέζοι θα αποτελέσουν τη βασική αγορά στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια
Μηνύματα αύξησης εσόδων για την Ελλάδα φέρνει το Σαββατοκύριακο που μόλις πέρασε, η επίσκεψη του HU Heping του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού της Κίνας.
Τόσο οι συναντήσεις με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, όσο και με την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη επανατοποθετούν τη χώρα μας στο κάδρο των προτιμήσεων της κινεζικής αγοράς, με κορυφαία προϊόντα τον πολιτιστικό τουρισμό, το city break και τον τουρισμό πολυτελείας συμπεριλαμβανομένου του γαμήλιου τουρισμού.
Ειδικότερα, την Κυριακή 2 Απριλίου, ο Heping συνάντησε την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη με την οποία υπέγραψε τη διεύρυνση της Συμφωνίας-Συνεργασίας για την Ενάλια Πολιτιστική Κληρονομιά, σηματοδοτώντας την ενίσχυση της πολιτιστικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.
Στα άμεσα σχέδια είναι η επίσπευση της ίδρυσης του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά (Σιλό) σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ΥΠΠΟΑ και της COSCO και στο πλαίσιο του Ετους «Ελλάδα – Κίνα 2021-2023 στον Πολιτισμό και στον Τουρισμό».
Σύμφωνα με το ΥΠΟΑ το έργο βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής αναδόχου για την κατασκευή του, ενώ το Ταμείο Ανάκαμψης έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του προϋπολογισμού ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Το Σάββατο 1η Απριλίου, προηγήθηκε συνάντηση του Heping με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, ο οποίος πρότεινε την αύξηση των απευθείας πτήσεων, ακόμα και off season. Ο Κινέζος υπουργός ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα εκφράζοντας την επιθυμία για αναθέρμανση της ταξιδιωτικής κίνησης μετά την μακροχρόνια παύση που προκάλεσε η πανδημία.
Θυμίζουμε ότι εδώ και λίγους μήνες, η Air China ξεκίνησε να πραγματοποιεί δύο απευθείας πτήσεις από την Αθήνα, προς το Πεκίνο και τη Σανγκάη. Μάλιστα, ο Fan Heyun, γενικός διευθυντής της αεροπορικής εταιρείας έχει εκφράσει την πεποίθησή του ότι τα συγκεκριμένα δρομολόγια θα προωθήσουν την ταξιδιωτική ζήτηση του εμπορίου, των πολιτιστικών ανταλλαγών, των περιηγήσεων στα αξιοθέατα και της επίσκεψης σε φίλους και συγγενείς, μεταξύ των δύο χωρών, κάτι που θα φέρει μια νέα προοπτική πολιτιστικών και τουριστικών ανταλλαγών. «Χωρίς αμφιβολία, θα δούμε περισσότερους Κινέζους ταξιδιώτες στην Ελλάδα και περισσότερους Έλληνες ταξιδιώτες στην Κίνα», είχε πει χαρακτηριστικά, όταν ανακοινώθηκαν οι πτήσεις.
Από την πλευρά της, η διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), Ιωάννα Παπαδοπούλου, χαρακτήρισε το γεγονός ως μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις για το αεροδρόμιο, την Αθήνα και την Ελλάδα.
Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η πλειοψηφία των Κινέζων ταξιδιωτών είναι γυναίκες (68,4%), διαθέτουν ανώτερο και ανώτατο επίπεδο εκπαίδευσης και ανήκουν στην μεσαία, ανώτερη ή ανώτατη εισοδηματική κατηγορία. Ο βασικός λόγος πραγματοποίησης διεθνών ταξιδιών για τους Κινέζους καταναλωτές είναι η αναψυχή, τα ψώνια και ο πολιτιστικός τουρισμός με μέση διάρκεια διαμονής τουλάχιστον οκτώ ημέρες.
Τόσο οι συναντήσεις με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, όσο και με την υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη επανατοποθετούν τη χώρα μας στο κάδρο των προτιμήσεων της κινεζικής αγοράς, με κορυφαία προϊόντα τον πολιτιστικό τουρισμό, το city break και τον τουρισμό πολυτελείας συμπεριλαμβανομένου του γαμήλιου τουρισμού.
Ειδικότερα, την Κυριακή 2 Απριλίου, ο Heping συνάντησε την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη με την οποία υπέγραψε τη διεύρυνση της Συμφωνίας-Συνεργασίας για την Ενάλια Πολιτιστική Κληρονομιά, σηματοδοτώντας την ενίσχυση της πολιτιστικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.
Στα άμεσα σχέδια είναι η επίσπευση της ίδρυσης του Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στο λιμάνι του Πειραιά (Σιλό) σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ΥΠΠΟΑ και της COSCO και στο πλαίσιο του Ετους «Ελλάδα – Κίνα 2021-2023 στον Πολιτισμό και στον Τουρισμό».
Σύμφωνα με το ΥΠΟΑ το έργο βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής αναδόχου για την κατασκευή του, ενώ το Ταμείο Ανάκαμψης έχει εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του προϋπολογισμού ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Το Σάββατο 1η Απριλίου, προηγήθηκε συνάντηση του Heping με τον υπουργό Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, ο οποίος πρότεινε την αύξηση των απευθείας πτήσεων, ακόμα και off season. Ο Κινέζος υπουργός ανταποκρίθηκε θετικά στο αίτημα εκφράζοντας την επιθυμία για αναθέρμανση της ταξιδιωτικής κίνησης μετά την μακροχρόνια παύση που προκάλεσε η πανδημία.
Θυμίζουμε ότι εδώ και λίγους μήνες, η Air China ξεκίνησε να πραγματοποιεί δύο απευθείας πτήσεις από την Αθήνα, προς το Πεκίνο και τη Σανγκάη. Μάλιστα, ο Fan Heyun, γενικός διευθυντής της αεροπορικής εταιρείας έχει εκφράσει την πεποίθησή του ότι τα συγκεκριμένα δρομολόγια θα προωθήσουν την ταξιδιωτική ζήτηση του εμπορίου, των πολιτιστικών ανταλλαγών, των περιηγήσεων στα αξιοθέατα και της επίσκεψης σε φίλους και συγγενείς, μεταξύ των δύο χωρών, κάτι που θα φέρει μια νέα προοπτική πολιτιστικών και τουριστικών ανταλλαγών. «Χωρίς αμφιβολία, θα δούμε περισσότερους Κινέζους ταξιδιώτες στην Ελλάδα και περισσότερους Έλληνες ταξιδιώτες στην Κίνα», είχε πει χαρακτηριστικά, όταν ανακοινώθηκαν οι πτήσεις.
Από την πλευρά της, η διευθύντρια Επικοινωνίας & Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), Ιωάννα Παπαδοπούλου, χαρακτήρισε το γεγονός ως μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις για το αεροδρόμιο, την Αθήνα και την Ελλάδα.
Βασικός παίκτης
Οι Κινέζοι θα αποτελέσουν και πάλι βασική αγορά για τη χώρα μας. Το κινεζικό γουαν ισχυροποιείται ολοένα και περισσότερο και τεράστια ποσά εισέρχονται σε μαζικές επενδύσεις στην Ελλάδα. Οσον αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό, ανέκαθεν οι Κινέζοι, πραγματοποιούν μεγάλο όγκο ταξιδιών και πολλαπλάσιες καταναλωτικές δαπάνες σε σχέση με άλλους επισκέπτες.Σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) η πλειοψηφία των Κινέζων ταξιδιωτών είναι γυναίκες (68,4%), διαθέτουν ανώτερο και ανώτατο επίπεδο εκπαίδευσης και ανήκουν στην μεσαία, ανώτερη ή ανώτατη εισοδηματική κατηγορία. Ο βασικός λόγος πραγματοποίησης διεθνών ταξιδιών για τους Κινέζους καταναλωτές είναι η αναψυχή, τα ψώνια και ο πολιτιστικός τουρισμός με μέση διάρκεια διαμονής τουλάχιστον οκτώ ημέρες.