ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
POS: Ξεκινά η απογραφή τους από την Εφορία - Μέχρι το τέλος του μήνα οι δηλώσεις όλων των εμπλεκομένων
Η Εφορία έχει ως στόχο να διαπιστώσει πόσα POS λειτουργούν στη χώρα, καθώς κι αν υπάρχουν παράνομα
Στο μικροσκόπιο των ελεγκτών της Εφορίας
μπαίνουν τα POS, για να διαπιστώσουν πόσα ακριβώς λειτουργούν στη χώρα, καθώς και αν υπάρχουν παράνομα, τα οποία δεν έχουν δηλωθεί.
Από σήμερα, ξεκινά η διαδικασία δήλωσης των POS, με πρώτους να υποχρεώνονται να υποβάλουν τη σχετική δήλωση στο Μητρώο οι Πάροχοι Ηλεκτρονικών Πληρωμών.
Θα ακολουθήσουν οι κατασκευαστές και οι συντηρητές POS και τελευταίοι θα κληθούν εντός του πρώτου 10ημέρου του Οκτωβρίου, οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες.
Έτσι, λοιπόν, όλες οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες θα υποχρεωθούν να δηλώσουν τα POS, που διαθέτουν στο Μητρώο που θα δημιουργηθεί. Εκτός από τα τερματικά που συνεργάζονται με ελληνικές τράπεζες, θα δηλωθούν και τα POS που έχουν έδρα το εξωτερικό.
Σημειώνεται ότι δεν είναι παράνομο κάποια επιχείρηση να διαθέτει POS εξωτερικού (που έχουν εγκατασταθεί από αλλοδαπό πάροχο υπηρεσιών πληρωμών), αρκεί αυτό να είναι δηλωμένο στην Εφορία. Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο των capital controls επιτήδειοι χρησιμοποιούσαν ξένα τερματικά για να βγάζουν τα χρήματα σε λογαριασμούς του εξωτερικού. Μάλιστα, είχαν εντοπιστεί πολλά POS από τη Βουλγαρία.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν τα POS μέχρι το τέλος του μήνα. Με τη διαδικασία αυτή, που είναι το πρώτο βήμα για τη διασύνδεση των ταμειακών με τα POS, υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ θα ξέρουν πόσα POS είναι ενεργά και φυσικά τον αριθμό τους. Συγκεκριμένα, πρώτοι θα αποστείλουν στοιχεία οι πάροχοι POS, δηλαδή, οι εκκαθαριστές πληρωμών και θα ακολουθήσουν οι κατασκευαστές και οι συντηρητές.
Τελευταίοι θα δηλώσουν οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες. Μάλιστα, θα κληθούν να δηλώσουν εάν τα στοιχεία που έχουν υποβληθεί από τους ανωτέρω δύο υπόχρεους είναι σωστά και να συμπληρώσουν εφόσον υπάρχουν ελλείψεις. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:
Από την 29η Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.
Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν.
Υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.
Η Δήλωση Μέσων Πληρωμών συναλλαγών μέσω τερματικών αποδοχής καρτών πληρωμών και ανάλογων μέσων, που πρέπει να υποβάλουν οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) περιέχει τουλάχιστον τα ακόλουθα πεδία:
- ΑΦΜ και Επωνυμία Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών.
- Αριθμός λογαριασμού πληρωμών που συνδέεται με κάθε Μέσο Πληρωμών.
- Κωδικός Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών (destination Merchant ID – MID), όπως αυτός τηρείται στα συστήματα του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer).
- Επωνυμία, ΑΦΜ και αριθμός BIC, εφόσον υφίσταται, Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) ημεδαπής.
- Επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής (TIN) ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης και αριθμός BIC, εφόσον υφίσταται, Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) αλλοδαπής.
- Επωνυμία και ΑΦΜ Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP) ημεδαπής.
- Επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής (TIN), ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP) αλλοδαπής.
- Αριθμός αναγνώρισης (destination Terminal ID – TID Acquirer) Μέσου Πληρωμών, όπως τηρείται στα συστήματα του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer).
- Ημερομηνία έναρξης ισχύος σύμβασης Μέσων Πληρωμών μεταξύ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer) και του Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών ή εναλλακτικά ημερομηνία δημιουργίας από τον Πάροχο προφίλ μέσου πληρωμών του Χρήστη.
- Ημερομηνία παύσης ισχύος σύμβασης Μέσων Πληρωμών μεταξύ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) και του Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών, εφόσον υφίσταται ή εναλλακτικά ημερομηνία απενεργοποίησης από τον Πάροχο προφίλ μέσου πληρωμών του Χρήστη.
- Ένδειξη Εγγραφής/Μεταβολής/Διακοπής.
Από σήμερα, ξεκινά η διαδικασία δήλωσης των POS, με πρώτους να υποχρεώνονται να υποβάλουν τη σχετική δήλωση στο Μητρώο οι Πάροχοι Ηλεκτρονικών Πληρωμών.
Θα ακολουθήσουν οι κατασκευαστές και οι συντηρητές POS και τελευταίοι θα κληθούν εντός του πρώτου 10ημέρου του Οκτωβρίου, οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες.
Έτσι, λοιπόν, όλες οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες θα υποχρεωθούν να δηλώσουν τα POS, που διαθέτουν στο Μητρώο που θα δημιουργηθεί. Εκτός από τα τερματικά που συνεργάζονται με ελληνικές τράπεζες, θα δηλωθούν και τα POS που έχουν έδρα το εξωτερικό.
Σημειώνεται ότι δεν είναι παράνομο κάποια επιχείρηση να διαθέτει POS εξωτερικού (που έχουν εγκατασταθεί από αλλοδαπό πάροχο υπηρεσιών πληρωμών), αρκεί αυτό να είναι δηλωμένο στην Εφορία. Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο των capital controls επιτήδειοι χρησιμοποιούσαν ξένα τερματικά για να βγάζουν τα χρήματα σε λογαριασμούς του εξωτερικού. Μάλιστα, είχαν εντοπιστεί πολλά POS από τη Βουλγαρία.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, όλοι οι εμπλεκόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν τα POS μέχρι το τέλος του μήνα. Με τη διαδικασία αυτή, που είναι το πρώτο βήμα για τη διασύνδεση των ταμειακών με τα POS, υπουργείο Οικονομικών και ΑΑΔΕ θα ξέρουν πόσα POS είναι ενεργά και φυσικά τον αριθμό τους. Συγκεκριμένα, πρώτοι θα αποστείλουν στοιχεία οι πάροχοι POS, δηλαδή, οι εκκαθαριστές πληρωμών και θα ακολουθήσουν οι κατασκευαστές και οι συντηρητές.
Τελευταίοι θα δηλώσουν οι επιχειρήσεις και οι επιτηδευματίες. Μάλιστα, θα κληθούν να δηλώσουν εάν τα στοιχεία που έχουν υποβληθεί από τους ανωτέρω δύο υπόχρεους είναι σωστά και να συμπληρώσουν εφόσον υπάρχουν ελλείψεις. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS:
Από την 29η Σεπτεμβρίου 2023, λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, που έχουν δηλωθεί γι’ αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.
Υποχρεούνται, από τις 11 έως τις 30 Οκτωβρίου 2023 να υποβάλουν δήλωση για την τυχόν διόρθωση της εικόνας των ενεργών POS που διαθέτουν.
Υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.
POS: Τι πρέπει να δηλώσουν οι πάροχοι
Η Δήλωση Μέσων Πληρωμών συναλλαγών μέσω τερματικών αποδοχής καρτών πληρωμών και ανάλογων μέσων, που πρέπει να υποβάλουν οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) περιέχει τουλάχιστον τα ακόλουθα πεδία:- ΑΦΜ και Επωνυμία Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών.
- Αριθμός λογαριασμού πληρωμών που συνδέεται με κάθε Μέσο Πληρωμών.
- Κωδικός Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών (destination Merchant ID – MID), όπως αυτός τηρείται στα συστήματα του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer).
- Επωνυμία, ΑΦΜ και αριθμός BIC, εφόσον υφίσταται, Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) ημεδαπής.
- Επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής (TIN) ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης και αριθμός BIC, εφόσον υφίσταται, Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) αλλοδαπής.
- Επωνυμία και ΑΦΜ Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP) ημεδαπής.
- Επωνυμία, αριθμός φορολογικού μητρώου αλλοδαπής (TIN), ή άλλος λειτουργικά ισοδύναμος αριθμός ταυτοποίησης, χώρα καταστατικής έδρας ή μόνιμης εγκατάστασης Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP) αλλοδαπής.
- Αριθμός αναγνώρισης (destination Terminal ID – TID Acquirer) Μέσου Πληρωμών, όπως τηρείται στα συστήματα του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer).
- Ημερομηνία έναρξης ισχύος σύμβασης Μέσων Πληρωμών μεταξύ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer) και του Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών ή εναλλακτικά ημερομηνία δημιουργίας από τον Πάροχο προφίλ μέσου πληρωμών του Χρήστη.
- Ημερομηνία παύσης ισχύος σύμβασης Μέσων Πληρωμών μεταξύ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer) και του Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών, εφόσον υφίσταται ή εναλλακτικά ημερομηνία απενεργοποίησης από τον Πάροχο προφίλ μέσου πληρωμών του Χρήστη.
- Ένδειξη Εγγραφής/Μεταβολής/Διακοπής.