Την Τετάρτη 31 Μαΐου το Συμπόσιο Ελληνικού Σήματος
Ανακοινώθηκε επισήμως η διεξαγωγή του
Την από κοινού διοργάνωση του συμποσίου με θέμα «Η Αξία και η Δυναμική του Ελληνικού Σήματος στην Ανάπτυξη της Οικονομίας» ανακοίνωσαν επίσημα, σε σχετική συνέντευξη Τύπου, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΒΕΑ), Παύλος Ραβάνης, και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ), Γεώργιος Αυλωνίτης.
Το επικείμενο συμπόσιο θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 31η Μαΐου 2017 και ώρα 09:30, στο αμφιθέατρο του Ιδρύματος Ευγενίδου (Λ. Συγγρού 387, Π. Φάληρο) και σκοπός του είναι η ανάδειξη της αναπτυξιακής διάστασης της εθνικής προέλευσης ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, η διάχυση του θεσμού του Σήματος Ελληνικού Προϊόντος και η προβολή της κλαδικότητας στην ανάπτυξη.
Στο πλαίσιο του συμποσίου, κορυφαία επιχειρηματικά στελέχη και πανεπιστημιακοί θα παρουσιάσουν και θα σχολιάσουν το θεσμικό πλαίσιο “Made in”, το θεσμό του Σήματος Ελληνικού Προϊόντος, καθώς και επιτυχημένες στρατηγικές Εξωστρέφειας, Καινοτομίας και Branding.
Στην αξία του ελληνικού σήματος για τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης, την κερδοφορία και την περαιτέρω ανάπτυξή της στη διεθνή αγορά αναφέρθηκαν οι ομιλητές κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου. Στην ομιλία του, ο πρόεδρος του ΒΕΑ, Παύλος Ραβάνης, τόνισε ότι η προώθηση της ελληνικότητας των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών είναι ένας μεγάλος εθνικός στόχος για το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «το Σήμα Ελληνικών Προϊόντων και Υπηρεσιών που ταυτοποιεί την ελληνική προστιθέμενη αξία αποτελεί για τον Έλληνα μικρομεσαίο επιχειρηματία το τελευταίο του ανάχωμα».
Ο κ. Ραβάνης πρόσθεσε ότι «σκοπός του σήματος είναι η εδραίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα προϊόντα που δηλώνονται ελληνικά, η αποφυγή φαινομένων παραπλάνησής τους, η προστασία των συμφερόντων των παραγωγών από απομιμήσεις και αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς και η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων». Υπενθύμισε δε πως το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο της Αθήνας, έχοντας ως στόχο την προάσπιση των συμφερόντων των επιχειρήσεων, έχει αναπτύξει από τον Μάιο του 2016 διάφορες πρωτοβουλίες για τη διεύρυνση των κανονισμών απονομής Ελληνικού Σήματος στους κλάδους ένδυσης, υπόδησης, επίπλου και παιχνιδιού.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Μάρκετινγκ, Γεώργιος Αυλωνίτης, υπογράμμισε την αξία της παραγωγής και διάθεσης επώνυμων προϊόντων και τόνισε ότι «χρειαζόμαστε άμεσα ένα νέο παραγωγικό κα αναπτυξιακό μοντέλο εξωστρέφειας που να απαντά στις σύγχρονες προκλήσεις παραγωγής προϊόντων και προσφοράς υπηρεσιών, βασισμένο στην ποιότητα, την καινοτομία, τη διαφοροποίηση, τις στοχευμένες αγορές, τα διεθνή δίκτυα διανομών και τα ισχυρά brand names, εκμεταλλευόμενοι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας».
Επίσης, σημείωσε πως «προτεραιότητά μας θα πρέπει να είναι η στροφή από μια οικονομία χαμηλού κόστους σε μια οικονομία ποιοτική και εξωστρεφή, συνυφασμένη με το περιβάλλον, τον πολιτισμό μας και τις παραδόσεις μας, που θα διαχειρίζεται αειφόρα τους φυσικούς μας πόρους». Επίσης, τόνισε πως «το έλλειμμα στρατηγικής εξωστρέφειας, που στερούσε τα ελληνικά προϊόντα και κυρίως τα προϊόντα με τα σήματα ΠΟΠ, ΠΓΕ, Βιολογικά κ.λπ. από τις διεθνείς αγορές, θα πρέπει να ανατραπεί και να κτιστεί μια μόνιμη σχέση εμπιστοσύνης με τις αγορές αυτές».
Στο συμπόσιο θα είναι προσκεκλημένοι εκπρόσωποι της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας, των κοινωνικών εταίρων, των επιχειρηματικών συνδέσμων και καταναλωτικών οργανώσεων, καθώς επίσης και μέλη του ΒΕΑ, άλλα επιμελητήρια, μέλη της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, η ακαδημαϊκή και επιχειρηματική κοινότητα κ.ά.
Το συμπόσιο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης, ενώ Υποστηρικτές είναι ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ), ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), ο Ελληνικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών Επώνυμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ), η Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, το «Κίνημα Πολιτών - Καταναλώνουμε ό,τι παράγουμε» και η Συμμαχία για την Ελλάδα. Χορηγός είναι η εταιρεία ΜΕΓΑ Προϊόντα Ατομικής Υγιεινής Α.Ε.
Λεζάντα για τη φωτογραφία:
(από αριστερά) Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, Γεώργιος Αυλωνίτης, ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΒΕΑ), Παύλος Ραβάνης, ο Β΄ αντιπρόεδρος του ΒΕΑ, Κωνσταντίνος Δαμίγος, και ο δημοσιογράφος Δημήτρης Τσουκαλάς, που συντόνισε τη συνέντευξη.