Οι «μνηστήρες» για την γραμμή 4 του μέτρο
Ποια τμήματα θα συνδέει
Με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τέσσερις κοινοπραξίες ξεκινά σήμερα – αν δεν υπάρξει παράταση - η «μητέρα των μαχών» για το πρώτο τμήμα (Αλσος Βείκου - Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός επρόκειτο να διεξαχθεί στις 30 Ιουνίου και μετατέθηκε τρεις φορές, για τις 17 Ιουλίου, για τις 31 Ιουλίου και η τρίτη για σήμερα.
Τα σχήματα έχουν συγκροτηθεί εδώ και εβδομάδες και αποτελούν συνεργασία ελληνικών ομίλων με ξένους "παίκτες". Ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ συνεργάζεται με τη γαλλική Alstom, ενώ η ΤΕΡΝ Ακατεβαίνει σε κοινοπραξία με τη γαλλική Vinci και τη γερμανική Siemens.
Η Μυτιληναίος (απορρόφησε την ΜΕΤΚΑ) διεκδικεί το έργο σε συνεργασία με την ισπανική FCC, ενώ η J&P ΑΒΑΞ σε συνεργασία με τις εταιρείες με τις οποίες κατασκευάζει αυτή την περίοδο της επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά όπως η ιταλική Ghella, κ.λπ.
Η Αττικό Μετρό προσδοκά πάντως υψηλή συμμετοχή που θα δώσει και μεγαλύτερη αίγλη στο μεγαλύτερο κατασκευαστικό project της χώρας και στόχος είναι η αξιολόγηση των ενδιαφερόμενων να τελειώσει μέχρι το τέλος του έτους και στις αρχές του 2018 να κατατεθούν οι τεχνικές και οικονομικές προσφορές.
Η γραμμή 4 του μετρό θα συνδέσει ένα από τα πιο πυκνοδομημένα σημεία της Αθήνας, ξεκινώντας από το Γαλάτσι και καταλήγοντας στο Γουδί και θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Ο βασικός κορμός του έργου μήκους 13 χλμ. περιλαμβάνει 14 νέους σταθμούς που αναμένεται να εξυπηρετεί πάνω από 220.000 επιβάτες ημερησίως.
Επόμενο στάδιο του διαγωνισμού θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών που υπολογίζεται να γίνει αρχές του 2018 ενώ εκκρεμεί η ένταξη της Γραμμής 4 στο ΕΣΠΑ η οποία σύμφωνα με την Αττικό μετρό αναμένεται να δρομολογηθεί τον προσεχή Νοέμβριο με την κατάθεση φακέλου μεγάλου έργου στην ΕΕ.