Τέσσερα σχήματα για τη «Γραμμή 4» του μετρό
Ποιοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό
Τέσσερα σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό κατασκευής του α’ τμήματος της «Γραμμής 4» του μετρό, το οποίο θα αφορά τη διαδρομή Άλσος Βεΐκου - Γουδή.
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό Α.Ε., επίσημο ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι εξής εταιρείες:
• Τέρνα ΑΕ – VINCI - SIEMENS AG «TVS»
• J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. - GHELLA SpA - ALSTOM TRANSPORT S.A.
• ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - ANSALDO STP S.p.A - HITACHI RAIL ITALY SP
• FCC - ARCHIRODON – Μυτιληναίος
Η ολοκλήρωση της α’ φάσης του σχετικού διαγωνισμού, σύμφωνα με την εταιρεία, σηματοδοτεί την εκκίνηση της υλοποίησης της «Γραμμής 4», προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Τα χαρακτηριστικά του έργου
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμκαι 14 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή. Εξετάζεται, όμως, η προσθήκη ενός σταθμού μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
• Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
• Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
• Δέκα (10) φρέατα.
• Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
• Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
• Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.