Οι μισθοί πέφτουν, οι αγορές εσωρούχων ανεβαίνουν
Στην Ελλάδα του 2017 λεφτά υπάρχουν μόνο για εσώρουχα και μαγιό
Την ώρα που οι μισθοί «κατακρημνίζονται», οι φόροι διαδέχονται ο ένας τον άλλον και οι θεσμοί ζητούν «κι άλλο αίμα», οι Έλληνες αγοράζουν… εσώρουχα και μαγιό!
Σύμφωνα με μελέτη της Icap Group, οι συνολικές πωλήσεις (σε αξία) των καταστημάτων εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών παρουσίασαν άνοδο κατά 1,4% το 2016 έναντι πτώσης 2,8% το 2015 σε σχέση με το 2014.
Αναλυτικότερα, η μελέτη της Icap εξετάζει την αγορά των καταστημάτων λιανικής πώλησης γυναικείων, αντρικών και παιδικών εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών (π.χ. πιτζάμες, κάλτσες κ.λπ.). Τα εξεταζόμενα προϊόντα διατίθενται στην ελληνική αγορά κυρίως μέσω εξειδικευμένων μεμονωμένων καταστημάτων, αλυσίδων καταστημάτων λιανικής πώλησης εσωρούχων κ.λπ., αλυσίδων εκμετάλλευσης καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης που ασχολούνται (συμπληρωματικά) και με το λιανικό εμπόριο των εξεταζόμενων ειδών καθώς και πολυκαταστημάτων.
Βασικό χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου κλάδου είναι ο μεγάλος αριθμός μεμονωμένων καταστημάτων εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών που λειτουργούν στη χώρα, ενώ περιορισμένος είναι ο αριθμός των αλυσίδων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο (καταστήματα που λειτουργούν κάτω από το ίδιο εμπορικό σήμα). Βεβαίως, υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των αλυσίδων ως προς το είδος και το μέγεθός τους, αλλά και τον τρόπο ανάπτυξης των δικτύων τους (εταιρικά καταστήματα, franchise, shop in shop).
Σύμφωνα με την Icap, η οικονομική ύφεση που έχει πλήξει τη χώρα είχε ως επακόλουθο τη συρρίκνωση του ισοδύναμου διαθέσιμου ατομικού εισοδήματος των Ελλήνων την περίοδο 2010-2015 (σωρευτική μείωση 2015/10: 38%), φτάνοντας το 2015 τα 8.682 ευρώ. Η μείωση αυτή επηρέασε ως ένα βαθμό και την εξεταζόμενη αγορά, στρέφοντας αρκετούς καταναλωτές σε οικονομικότερες λύσεις σε ορισμένες κυρίως κατηγορίες προϊόντων.
Περαιτέρω ώθηση γενικότερα στον κλάδο της λιανικής πώλησης εσωρούχων, μαγιό και συναφών ειδών έδωσε η ανάπτυξη των πολυκαταστημάτων, καθώς και των μεγάλων εμπορικών κέντρων (mall). Στα συγκεκριμένα πολυκαταστήματα βρίσκονται σημεία πώλησης διαφόρων εμπορικών σημάτων (shop-in-shop), τα οποία είτε ανήκουν στις εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα εν λόγω εμπορικά σήματα είτε ανήκουν στα πολυκαταστήματα. Από την επεξεργασία των σχετικών στοιχείων των καταστημάτων δεκαεννέα (19) αλυσίδων του κλάδου προκύπτει ότι το 42% αυτών βρίσκεται στην Αττική, με τον νομό Θεσσαλονίκης να ακολουθεί με 15%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 12,4% επί του συνόλου των καταστημάτων των εν λόγω αλυσίδων βρίσκονται εντός εμπορικών κέντρων.