Μετά την παγκόσμια επιτυχία της ταινίας «Barbie» της Greta Gerwig με τη Margot Robbie και τον Ryan Gosling, όλο και περισσότεροι θέλουν να μάθουν για το πραγματικό ταξίδι της αγαπημένης κούκλας και πώς ξεκίνησαν όλα.

Η πορεία της ήταν κάθε άλλο παρά εύκολη, όμως η δημιουργός της, Ρουθ Χάντλερ, πίστεψε αρχικά στην ιδέα και στη συνέχεια στο όραμά της και κατάφερε να δημιουργήσει ένα από τα πιο ιδιοφυή επιχειρηματικά πλάνα στο μάρκετινγκ ώστε σήμερα να κρατάμε στα χέρια μας τις αγαπημένες μας κούκλες.

Στα 19 της χρόνια η Ρουθ Χάντλερ πήγε στο Hollywood για να σπουδάσει βιομηχανικό σχέδιο. Εκεί γνώρισε και αργότερα παντρεύτηκε τον συμμαθητή της Έλιοτ Χάντλερ.

Ως ζευγάρι είχαν μετατρέψει το γκαράζ του σπιτιού τους σε ολόκληρο εργαστήριο παραγωγής ειδών δώρου. Ο γείτονάς τους όμως, με τον οποίο το μοιράζονταν, έπεισε τον ιδιοκτήτη να τους διώξει, αφού έκανε παράπονα για τον θόρυβο που προκαλούσαν.

Καθώς αναζητούσαν νέα στέγη για το εργοστάσιό τους, το ζευγάρι συναντήθηκε με έναν παλιό φίλο του Έλιοτ, τον Ματ Μάτσον, ο οποίος κατασκεύαζε κορνίζες στο δικό του γκαράζ. Το «κλικ» έγινε απευθείας.

Τρεις φίλοι πίσω από τη Mattel

Οι τρεις φίλοι ίδρυσαν το 1945 τη γνωστή σε όλους Mattel (από τα αρχικά των ονομάτων των δύο φίλων), μια βιοτεχνία που στην αρχή κατασκεύαζε κορνίζες και στη συνέχεια μινιατούρες, έπιπλα και παιχνίδια, όπως οι παιδικές κούκλες.

Δύο χρόνια αργότερα η Mattel κυκλοφορεί το πρώτο της παιχνίδι, μια χαβανέζικη κιθάρα και τότε οι δημιουργοί κάνουν το πρώτο τους λάθος. Την παρουσιάζουν στην αγορά δύο µήνες πριν από το µεγάλο φεστιβάλ παιχνιδιού στη Νέα Υόρκη κι έτσι αντιγράφεται με ευκολία από τους ανταγωνιστές.

Στα χρόνια που θα ακολουθήσουν, οι δημιουργοί πίσω από τη Mattel μαθαίνουν από τα λάθη τους και κυκλοφορούν τα παιχνίδια τους για πρώτη φορά στο φεστιβάλ, κατοχυρώνοντάς τα ταυτόχρονα ώστε να µην µπορούν να αντιγραφούν.

Η έμπνευση πίσω από την Barbie

Σε ένα ταξίδι της στην Ευρώπη το 1956, η Χάντλερ και η 15χρονη κόρη της, Μπάρμπαρα, εντυπωσιάστηκαν από μία κούκλα 30 εκατοστών, τη Λίλη, που είδαν σε μια βιτρίνα καταστήματος καθώς περπατούσαν. Η Λίλι ήταν ηρωίδα ενός δημοφιλούς για την εποχή γερμανικού κόμικ, είχε καμπύλες και φορούσε ψηλά τακούνια. Η Χάντλερ έβαλε, λοιπόν, τρεις «Λίλη» στις αποσκευές της και όταν γύρισε πίσω ξεκίνησε να σχεδιάζει μία ανάλογων διαστάσεων κούκλα.

Η ιδέα γεννήθηκε όταν είδε την κόρη της, Μπάρμπαρα, να παίζει με τις φίλες της κρατώντας μεγάλες χάρτινες κούκλες, που έκοβαν από περιοδικά, εφημερίδες και βιβλία, στις οποίες απέδιδαν ρόλους ενήλικων γυναικών.

Αποφάσισε, λοιπόν, να ονομάσει το νέο της εγχείρημα «Barbie» (από την κόρη της) και προσπάθησε να πείσει τον σύζυγό της (αφού ο Μάτσον είχε ήδη εγκαταλείψει, γιατί διαφωνούσε με την εστίαση της εταιρείας σε παιχνίδια) να κατασκευάσουν κούκλες Barbie.

Τα εμπόδια και οι ανατροπές

Ο ανδρικός πληθυσμός της Mattel δεν ενθουσιάστηκε από την ιδέα, καθώς πίστευε ότι τα μικρά κοριτσάκια ενθουσιάζονταν περισσότερο από τις κούκλες μωρά και όχι από την έφηβη Barbie, που ερχόταν ντυμένη με διάφορα αξεσουάρ μόδας.

Ένα ακόμα εμπόδιο συνάντησε η Χάντλερ με τη σχεδίαση και την παραγωγή των μικροσκοπικών ρούχων της κούκλας, τα οποία όμως επέμενε (και δικαίως όπως θα δούμε στη συνέχεια) να πωλούνται χωριστά. Τη λύση στο πρόβλημα έδωσε τελικά μια ιαπωνική εταιρεία, η οποία ανέλαβε την παραγωγή για 20 διαφορετικά συνολάκια.

Κι ενώ ήταν σίγουρη ότι η Barbie θα γινόταν ανάρπαστη μεταξύ των μικρών κοριτσιών, είχε κάποιες αμφιβολίες για τη στάση που θα κρατούσαν οι γονείς τους, που ήταν και οι επίσημοι «αγοραστές» του παιχνιδιού. Για να ξεπεράσει λοιπόν και αυτό το εμπόδιο, ανέθεσε σε μία ψυχολόγο να παρατηρήσει επί έξι μήνες 23 πατεράδες, 45 μαμάδες και 357 παιδιά.

Σύμφωνα με την ειδικό, οι μαμάδες θα ζήλευαν την κούκλα με τις θεϊκές αναλογίες και πιθανότατα θα την απέρριπταν. Γι' αυτόν τον λόγο πρότεινε η Barbie να διαφημιστεί μέσω της τηλεόρασης με σλόγκαν «κάποια μέρα θα γίνω ακριβώς σαν και σένα», προκειμένου να καθησυχαστούν.

Η τελική ευθεία

Η Χάντλερ συνέχισε με αμείωτο ρυθμό την προσπάθειά της και το 1959 εισήχθησαν από την Ιαπωνία ένα εκατομμύριο κούκλες Barbie. Κι ενώ στην αρχή οι πωλήσεις δεν ήταν αρκετές, μόλις η Barbie προβλήθηκε στην τηλεόραση προκάλεσε φρενίτιδα.

Η τιμή της ήταν προσιτή, καθώς κόστιζε μόλις τρία δολάρια, τα ρουχαλάκια της όμως (τα οποία πωλούνταν ξεχωριστά) ανέρχονταν στην τιμή των ενός έως και τριών δολαρίων και αποδείχθηκε ότι ήταν η καλύτερη επιχειρηματική στρατηγική, αφού η αλλαγή των ρούχων προσέδιδε τη μεγαλύτερη ικανοποίηση στα κορίτσια.

Εκείνη τη χρονιά πωλήθηκαν 350.000 κούκλες και την επόμενη η Mattel μπήκε δυναμικά στη Wall Street. Έκτοτε έχουν πωληθεί περισσότερες από ένα δισεκατοµµύριο Barbie, ενώ σήμερα πωλούνται σε 150 χώρες δύο κούκλες ανά δευτερόλεπτο.

Τώρα μπορείτε να βρείτε τη δική σας αγαπημένη Barbie, σε εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή, μέσα από την ατελείωτη ποικιλία του SHOPFLIX.GR σε παιχνίδιαενώ θα την παραλάβετε εύκολα στην πόρτα σας, στην ώρα της, χάρη στην έγκαιρη και εγγυημένη παράδοση της πλατφόρμας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Και μην ξεχνάτε ότι τώρα μπορείτε να επωφεληθείτε σε κάθε σας αγορά με απευθείας €10 επιστροφή, ολοκληρώνοντας τις αγορές σας με οποιαδήποτε κάρτα VISA.