ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Δικαστήριο δικαίωσε υπάλληλο που απολύθηκε για να αντικατασταθεί από ρομπότ
Η ταμίας αντικαταστάθηκε από ένα εργαλείο διαχείρισης απαιτήσεων
Η ισπανική δικαιοσύνη έκρινε χθες πως είναι «καταχρηστική» η απόλυση «για τεχνικούς λόγους» μιας ταμία σε ξενοδοχείο του αρχιπελάγους των Καναρίων, η οποία είχε αντικατασταθεί τον Μάρτιο από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα διαχείρισης.
Το δικαστήριο της Λας Πάλμας ντε Γκραν Κανάρια «απεφάνθη πως είναι καταχρηστική η λύση του συμβολαίου μιας υπαλλήλου πολυεθνικής του τουριστικού κλάδου (...) που απολύθηκε αφού εργάστηκε 13 χρόνια ως υπάλληλος γραφείου, για να αντικατασταθεί από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα ή bot διαχείρισης», σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το δικαστήριο.
«Η αυτοματοποίηση μέσω των bot ή ρομπότ, με τη μοναδική δικαιολογία της μείωσης του κόστους, καταλήγει να περιορίζει το δικαίωμα στην εργασία για να ενισχύσει την ελευθερία της επιχείρησης», τονίζει ο δικαστής στην απόφασή του.
Το ξενοδοχείο πρέπει να «επαναπροσλάβει την υπάλληλο εντός 5 ημερών μετά την έκδοση της απόφασης» ή να αυξήσει σε άνω των 28.000 ευρώ την αποζημίωσή της, αποφάσισε ο δικαστής.
Η απόφαση αυτή, κατά της οποίας μπορεί να ασκηθεί έφεση, αφορά μια μονάδα της εταιρείας Lopesa, με έδρα το Γκραν Κανάρια, όπου απασχολούνται «περισσότεροι από 4.000 υπάλληλοι», σύμφωνα με τον ιστότοπό του.
Η ταμίας αντικαταστάθηκε από ένα εργαλείο διαχείρισης απαιτήσεων ή RPA (ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών). Μια μηχανή που, σύμφωνα με την απόφαση, « κάνει όσα της ανατίθενται από τις 17.15 έως τις 06.00» τις εργάσιμες ημέρες και «εργάζεται 24 ώρες ασταμάτητα τις αργίες».
Η υπάλληλος έλαβε τον Μάρτιο μια επιστολή απόλυσης για «τεχνικούς λόγους», μια δικαιολογία που ο δικαστής απέρριψε.
Το δικαστήριο της Λας Πάλμας ντε Γκραν Κανάρια «απεφάνθη πως είναι καταχρηστική η λύση του συμβολαίου μιας υπαλλήλου πολυεθνικής του τουριστικού κλάδου (...) που απολύθηκε αφού εργάστηκε 13 χρόνια ως υπάλληλος γραφείου, για να αντικατασταθεί από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα ή bot διαχείρισης», σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το δικαστήριο.
«Η αυτοματοποίηση μέσω των bot ή ρομπότ, με τη μοναδική δικαιολογία της μείωσης του κόστους, καταλήγει να περιορίζει το δικαίωμα στην εργασία για να ενισχύσει την ελευθερία της επιχείρησης», τονίζει ο δικαστής στην απόφασή του.
Το ξενοδοχείο πρέπει να «επαναπροσλάβει την υπάλληλο εντός 5 ημερών μετά την έκδοση της απόφασης» ή να αυξήσει σε άνω των 28.000 ευρώ την αποζημίωσή της, αποφάσισε ο δικαστής.
Η απόφαση αυτή, κατά της οποίας μπορεί να ασκηθεί έφεση, αφορά μια μονάδα της εταιρείας Lopesa, με έδρα το Γκραν Κανάρια, όπου απασχολούνται «περισσότεροι από 4.000 υπάλληλοι», σύμφωνα με τον ιστότοπό του.
Η ταμίας αντικαταστάθηκε από ένα εργαλείο διαχείρισης απαιτήσεων ή RPA (ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών). Μια μηχανή που, σύμφωνα με την απόφαση, « κάνει όσα της ανατίθενται από τις 17.15 έως τις 06.00» τις εργάσιμες ημέρες και «εργάζεται 24 ώρες ασταμάτητα τις αργίες».
Η υπάλληλος έλαβε τον Μάρτιο μια επιστολή απόλυσης για «τεχνικούς λόγους», μια δικαιολογία που ο δικαστής απέρριψε.