ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Αεροπλάνα προσγειώνονται πάνω σε παγωμένη λίμνη
Η λίμνη Ουίνιπεσοκι, στην πολιτεία Νιου Χαμσάιρ της Αμερικής μετατράπηκε σε διάδρομο προσγείωσης
Μια παγωμένη λίμνη μετατράπηκε σε διάδρομο προσγείωσης. Αυτό δεν είναι εφικτό κάθε χειμώνα, όμως φέτος, κάνει τόσο κρύο που τα αεροπλάνα μπορούν να προσγειωθούν στη λίμνη Ουίνιπεσοκι, στην πολιτεία Νιου Χαμσάιρ (βορειοανατολικές ΗΠΑ).
Μήκους 800 μέτρων, ο διάδρομος δεν λειτουργεί παρά μόνο όταν ο πάγος που τον έχει καλύψει έχει πάχος τουλάχιστον 30 εκατοστά, εξηγεί ο Πολ ΛαΡοσέλ, ο υπεύθυνος του αεροδρομίου αυτού, το μοναδικό από πάγο που έχει εγκρίνει η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).
«Δεν μεταφέρουμε τα φορτηγά μας εδώ, εάν δεν έχουμε 30 εκατοστά πάγου. Εάν έχουμε 22 εκατοστά εδώ, κάτω από τα 30 εκατοστά πιο πέρα ή 25 εκατοστά σε άλλο σημείο, δεν λειτουργούμε. Μόνο εάν υπάρχει το ίδιο πάχος πάγου παντού», εξηγεί ο ΛαΡοσέλ, ο οποίος βγαίνει κάθε ημέρα για να μετρήσει το πάχος του πάγου.
Αυτό το Σαββατοκύριακο, ο πάγος έφθασε τα 50 εκατοστά και στο αεροδρόμιο, που είχε ανοίξει πριν από μία εβδομάδα, προσγειώθηκαν κάποια αεροσκάφη.
Όχι χωρίς δυσκολίες.
«Ο πάγος γλιστράει. Πολλοί πιλότοι το λένε», λέει μία από τις υπεύθυνες της λειτουργίας του διαδρόμου, η Κάρολ Νιουόλα.
Μήκους 800 μέτρων, ο διάδρομος δεν λειτουργεί παρά μόνο όταν ο πάγος που τον έχει καλύψει έχει πάχος τουλάχιστον 30 εκατοστά, εξηγεί ο Πολ ΛαΡοσέλ, ο υπεύθυνος του αεροδρομίου αυτού, το μοναδικό από πάγο που έχει εγκρίνει η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA).
«Δεν μεταφέρουμε τα φορτηγά μας εδώ, εάν δεν έχουμε 30 εκατοστά πάγου. Εάν έχουμε 22 εκατοστά εδώ, κάτω από τα 30 εκατοστά πιο πέρα ή 25 εκατοστά σε άλλο σημείο, δεν λειτουργούμε. Μόνο εάν υπάρχει το ίδιο πάχος πάγου παντού», εξηγεί ο ΛαΡοσέλ, ο οποίος βγαίνει κάθε ημέρα για να μετρήσει το πάχος του πάγου.
Αυτό το Σαββατοκύριακο, ο πάγος έφθασε τα 50 εκατοστά και στο αεροδρόμιο, που είχε ανοίξει πριν από μία εβδομάδα, προσγειώθηκαν κάποια αεροσκάφη.
Όχι χωρίς δυσκολίες.
«Ο πάγος γλιστράει. Πολλοί πιλότοι το λένε», λέει μία από τις υπεύθυνες της λειτουργίας του διαδρόμου, η Κάρολ Νιουόλα.