ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πατατάκια με γεύσεις πορνό στα περίπτερα - Έξαλλοι οι γονείς
Καταγγελία για στόχευση του προϊόντος σε ανήλικους
Σάλος έχει προκληθεί μεταξύ πολλών γονέων, που έχουν εντοπίσει να κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά πατατάκια
με γεύση (αν είναι δυνατόν) αιδοίου ή πέους. Το προϊόν διακινείται στη χώρα μας από ελληνική εταιρεία διαδικτυακής πώλησης με έδρα τα Χανιά της Κρήτης και υποθετικά απευθύνεται μόνο σε ενήλικους, αν και κάνει θραύση σε παρέες ανηλίκων.
Πρόκειται για προϊόντα λιθουανικής εταιρείας τσιπς, η οποία αρχικά, το 2022, κυκλοφόρησε τα πατατάκια με γεύση αιδοίου και στη συνέχεια και με γεύση πέους. Σύμφωνα με την εταιρεία, το προϊόν απευθύνεται σε «γενναίους» και «ελεύθερους ανθρώπους», δημιουργήθηκε με αφορμή μια έρευνα που καταδεικνύει πως «οι μιλένιαλς κάνουν τρεις φορές λιγότερο σεξ από τους γονείς τους στην ίδια ηλικία» και απευθύνεται σε ενηλίκους -όμως υπάρχει απρόσκοπτη πρόσβαση μικρών παιδιών σε αυτό, καθώς, σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα έχουν προμηθευτεί ακόμα και περίπτερα που τα πωλούν ανεξέλεγκτα.
Πάνω στη συσκευασία με τη γεύση αιδοίου φιγουράρει μια χυμώδης γυναίκα με κόκκινα εσώρουχα, καθισμένη σε ένα σωρό τσιπς, ενώ στη συσκευασία με γεύση πέους ένας άντρας, σαν τον Ταρζάν, με ένα φύλλο συκής καλύπτει το επίμαχο σημείο. Στη συσκευασία του προϊόντος, βέβαια, τονίζεται ότι απευθύνεται σε καταναλωτές 18+, αλλά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις επισημάνσεις τροφίμων δεν προβλέπεται ηλικιακή κατηγοριοποίηση των τροφίμων (πλην των βρεφικών). Αυτό σημαίνει ότι ουδείς περιπτεράς, αλλά και η διαδικτυακή εταιρεία, μπορεί να κατηγορηθεί εάν τα πουλήσει σε ανήλικους.
Συνεπώς η επισήμανση είναι παραπλανητική, παράνομη και σκοπό έχει να ενισχύσει την πρόκληση πώλησης σε ανήλικους. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα cimbus, «τα δημοφιλή στα Ελληνόπουλα σνακ αποτελούν, όπως λένε οι καταγγελίες, πρόκληση για τα παιδιά που κάνουν ό,τι μπορούν για να μάθουν τις ‘‘απαγορευμένες’’ γεύσεις. Σε αυτές τις ηλικίες (παιδική και προεφηβεία) ό,τι αφορά στο σεξ είναι μία ακαταμάχητη πρόκληση, λένε οι γονείς, οι οποίοι, όπως φαίνεται, δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο το διαδίκτυο, αλλά και τα τρόφιμα».
Δημοσιεύτηκε στην «Απογευματινή» στις 11 Αυγούστου
Πρόκειται για προϊόντα λιθουανικής εταιρείας τσιπς, η οποία αρχικά, το 2022, κυκλοφόρησε τα πατατάκια με γεύση αιδοίου και στη συνέχεια και με γεύση πέους. Σύμφωνα με την εταιρεία, το προϊόν απευθύνεται σε «γενναίους» και «ελεύθερους ανθρώπους», δημιουργήθηκε με αφορμή μια έρευνα που καταδεικνύει πως «οι μιλένιαλς κάνουν τρεις φορές λιγότερο σεξ από τους γονείς τους στην ίδια ηλικία» και απευθύνεται σε ενηλίκους -όμως υπάρχει απρόσκοπτη πρόσβαση μικρών παιδιών σε αυτό, καθώς, σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα έχουν προμηθευτεί ακόμα και περίπτερα που τα πωλούν ανεξέλεγκτα.
Πάνω στη συσκευασία με τη γεύση αιδοίου φιγουράρει μια χυμώδης γυναίκα με κόκκινα εσώρουχα, καθισμένη σε ένα σωρό τσιπς, ενώ στη συσκευασία με γεύση πέους ένας άντρας, σαν τον Ταρζάν, με ένα φύλλο συκής καλύπτει το επίμαχο σημείο. Στη συσκευασία του προϊόντος, βέβαια, τονίζεται ότι απευθύνεται σε καταναλωτές 18+, αλλά στην ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις επισημάνσεις τροφίμων δεν προβλέπεται ηλικιακή κατηγοριοποίηση των τροφίμων (πλην των βρεφικών). Αυτό σημαίνει ότι ουδείς περιπτεράς, αλλά και η διαδικτυακή εταιρεία, μπορεί να κατηγορηθεί εάν τα πουλήσει σε ανήλικους.
Συνεπώς η επισήμανση είναι παραπλανητική, παράνομη και σκοπό έχει να ενισχύσει την πρόκληση πώλησης σε ανήλικους. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα cimbus, «τα δημοφιλή στα Ελληνόπουλα σνακ αποτελούν, όπως λένε οι καταγγελίες, πρόκληση για τα παιδιά που κάνουν ό,τι μπορούν για να μάθουν τις ‘‘απαγορευμένες’’ γεύσεις. Σε αυτές τις ηλικίες (παιδική και προεφηβεία) ό,τι αφορά στο σεξ είναι μία ακαταμάχητη πρόκληση, λένε οι γονείς, οι οποίοι, όπως φαίνεται, δεν έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο το διαδίκτυο, αλλά και τα τρόφιμα».
Δημοσιεύτηκε στην «Απογευματινή» στις 11 Αυγούστου