ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Εμπαίζει τους πολίτες ο Σπίρτζης: Αγοράζει λεωφορεία χωρίς λεφτά
Νέο εμπαιγμό του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης επιχειρεί για άλλη μια φορά ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανακοινώνοντας ότι προχωρά τη διαδικασία του διαγωνισμού για την αγορά καινούργιων λεωφορείων, με τις σχετικές προσφορές να ανοίγουν στις 5 Ιουλίου, δύο μέρες πριν από τις εθνικές εκλογές.
Ο υπουργός, από τη μια ανακοίνωσε, την επομένη των ευρωεκλογών, ότι λόγω της προκήρυξης εθνικών εκλογών, «παγώνει» τις διαδικασίες συγκρότησης του διάδοχου σχήματος του ΟΑΣΘ (ΑΣΥΘ Α.Ε.), το οποίο θα έπρεπε βεβαίως να είναι έτοιμο εδώ και μήνες και την επόμενη μέρα, για λόγους καθαρά επικοινωνιακούς και μικροκομματικούς, ανακοίνωσε ότι προχωρά εσπευσμένα τις διαδικασίες αγοράς νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μόνον που, η όλη αυτή διαδικασία βρίσκεται ουσιαστικά στον αέρα, δεν θα έχει κανένα απολύτως αποτέλεσμα και φυσικά δεν πρόκειται να δεσμεύσει την οποιαδήποτε επόμενη κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του κ. Σπίρτζη ο υποτιθέμενος διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 70 λεωφορείων, διαφόρων τύπων, εκ των οποίων τα 350 προορίζονται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 461 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία, όμως, δεν υπάρχουν. Παρόλα αυτά ο υπουργός ζητά από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να καταθέσουν τις προσφορές τους έως την 1η Ιουλίου και στις 5 Ιουλίου, στις 10 το πρωί, θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών.
Σύμφωνα με αρμόδια πηγή του υπουργείου Μεταφορών «το πιθανότερο είναι ότι καμία εταιρεία δεν πρόκειται να καταθέσει προσφορά. Ενδέχεται, μάλιστα, να ζητηθεί παράταση της προθεσμίας καθώς στο σύντομο αυτό διάστημα δεν προλαβαίνουν οι εταιρείες να συντάξουν τους απαραίτητους φακέλους, αλλά ούτε και να γίνουν συμπράξεις και κοινοπραξίες καθώς το είδος του διαγωνισμού (πολλοί διαφορετικοί τύποι οχημάτων) καθιστά αναγκαίες τέτοιου είδους συμπράξεις».
Ωστόσο, ακόμη και να κατατεθούν προσφορές και να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος στις 5 Ιουλίου, λίγες ώρες δηλαδή πριν από τις εθνικές εκλογές, δεν πρόκειται να υπογραφεί καμία απολύτως σύμβαση διότι, απλούστατα, δεν υπάρχουν τα 461 εκατ. ευρώ που απαιτούνται. Ο κ. Σπίρτζης προσβλέπει στο ΕΣΠΑ η αναμόρφωση του οποίου όμως θα γίνει προς το τέλος του 2019 και τότε θα φανεί εάν μπορεί από αυτά τα κονδύλια να χρηματοδοτηθεί η αγορά των νέων λεωφορείων. Επιπλέον, εκκρεμεί η απάντηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για τη χορήγηση δανείου ώστε να καλυφθεί μέρος των 461 εκατ. ευρώ.
Συνεπώς, όλη αυτή η διαδικασία την οποίο ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί να εμφανίσει ως διαγωνισμό, τελεί υπό αίρεση και σε κάθε περίπτωση, ακόμη και εάν προχωρήσει, με όποιον τρόπο και αν προχωρήσει, την τελική διαχείριση θα την έχει η οποιαδήποτε επόμενη κυβέρνηση.
Πηγή άρθρου: Voria,gr
Ο υπουργός, από τη μια ανακοίνωσε, την επομένη των ευρωεκλογών, ότι λόγω της προκήρυξης εθνικών εκλογών, «παγώνει» τις διαδικασίες συγκρότησης του διάδοχου σχήματος του ΟΑΣΘ (ΑΣΥΘ Α.Ε.), το οποίο θα έπρεπε βεβαίως να είναι έτοιμο εδώ και μήνες και την επόμενη μέρα, για λόγους καθαρά επικοινωνιακούς και μικροκομματικούς, ανακοίνωσε ότι προχωρά εσπευσμένα τις διαδικασίες αγοράς νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μόνον που, η όλη αυτή διαδικασία βρίσκεται ουσιαστικά στον αέρα, δεν θα έχει κανένα απολύτως αποτέλεσμα και φυσικά δεν πρόκειται να δεσμεύσει την οποιαδήποτε επόμενη κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του κ. Σπίρτζη ο υποτιθέμενος διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 70 λεωφορείων, διαφόρων τύπων, εκ των οποίων τα 350 προορίζονται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 461 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία, όμως, δεν υπάρχουν. Παρόλα αυτά ο υπουργός ζητά από τις ενδιαφερόμενες εταιρείες να καταθέσουν τις προσφορές τους έως την 1η Ιουλίου και στις 5 Ιουλίου, στις 10 το πρωί, θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών.
Σύμφωνα με αρμόδια πηγή του υπουργείου Μεταφορών «το πιθανότερο είναι ότι καμία εταιρεία δεν πρόκειται να καταθέσει προσφορά. Ενδέχεται, μάλιστα, να ζητηθεί παράταση της προθεσμίας καθώς στο σύντομο αυτό διάστημα δεν προλαβαίνουν οι εταιρείες να συντάξουν τους απαραίτητους φακέλους, αλλά ούτε και να γίνουν συμπράξεις και κοινοπραξίες καθώς το είδος του διαγωνισμού (πολλοί διαφορετικοί τύποι οχημάτων) καθιστά αναγκαίες τέτοιου είδους συμπράξεις».
Ωστόσο, ακόμη και να κατατεθούν προσφορές και να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος στις 5 Ιουλίου, λίγες ώρες δηλαδή πριν από τις εθνικές εκλογές, δεν πρόκειται να υπογραφεί καμία απολύτως σύμβαση διότι, απλούστατα, δεν υπάρχουν τα 461 εκατ. ευρώ που απαιτούνται. Ο κ. Σπίρτζης προσβλέπει στο ΕΣΠΑ η αναμόρφωση του οποίου όμως θα γίνει προς το τέλος του 2019 και τότε θα φανεί εάν μπορεί από αυτά τα κονδύλια να χρηματοδοτηθεί η αγορά των νέων λεωφορείων. Επιπλέον, εκκρεμεί η απάντηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για τη χορήγηση δανείου ώστε να καλυφθεί μέρος των 461 εκατ. ευρώ.
Συνεπώς, όλη αυτή η διαδικασία την οποίο ο κ. Σπίρτζης επιχειρεί να εμφανίσει ως διαγωνισμό, τελεί υπό αίρεση και σε κάθε περίπτωση, ακόμη και εάν προχωρήσει, με όποιον τρόπο και αν προχωρήσει, την τελική διαχείριση θα την έχει η οποιαδήποτε επόμενη κυβέρνηση.
Πηγή άρθρου: Voria,gr