Στην ομιλία του κατά την έναρξη του 12ου Συνεδρίου της ΟΝΝΕΔ, πριν από περίπου δύο εβδομάδες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε διεξοδικά για τη σχέση του κόμματος με τη νεολαία του, αλλά και γενικότερα τους νέους ανθρώπους της χώρας. Στο πλαίσιο αυτό, ζήτησε από την ηγεσία, τους συνέδρους και τα απλά μέλη της ΟΝΝΕΔ να συνδράμουν στο εγχείρημα εκσυγχρονισμού του κόμματος, κομίζοντας νέες ιδέες και πρωτοποριακές πρακτικές. Ταυτόχρονα, έθεσε το πλαίσιο για μια πιο δυναμική και αποτελεσματική παρουσία του κομματικού οργανισμού, ιδιαίτερα σε σχέση με τη νέα γενιά. Το σχέδιο, άλλωστε, του Κυριάκου Μητσοτάκη αφορά ένα κόμμα ανοικτό στην κοινωνία και στα προβλήματα των πολιτών.

 

Το εν λόγω πλάνο, που αγγίζει εκτός των άλλων και τη στρατηγική των επόμενων εθνικών εκλογών, καλείται να υλοποιήσει ο νέος γραμματέας, Γιώργος Στεργίου, μαζί με την υπόλοιπη ηγετική ομάδα, και ορόσημο στην πορεία αυτή θα αποτελέσει το 13ο Συνέδριο του κόμματος, που θα διεξαχθεί είτε στα τέλη Νοεμβρίου είτε στις αρχές Δεκεμβρίου. Εκεί θα παρουσιαστούν οι άξονες του μετασχηματισμού της Ν.Δ. σε ένα κόμμα πιο σύγχρονο, όπως το απαιτούν οι ανάγκες της κοινωνίας και οι προκλήσεις της εποχής, με πολλές καινοτομίες στην οργάνωση, τη λειτουργία και την παραγωγή πολιτικής.

 

 

Κεντρικό στοιχείο των εν λόγω ανακατατάξεων, αλλά και μεγάλο «στοίχημα» για τη Ν.Δ. αποτελεί η οικοδόμηση στέρεων σχέσεων εμπιστοσύνης του κόμματος με τα λεγόμενα δυναμικά κομμάτια της ελληνικής κοινωνίας, τα οποία διαχρονικά στέκονται με διάθεση αμφισβήτησης έναντι του πολιτικού κόσμου. Η προσπάθεια να καταστεί ξανά η «γαλάζια» παράταξη ελκυστική για τα δυναμικά ηλικιακά και κοινωνικά στρώματα ήταν εξάλλου βασικός στόχος του πρωθυπουργού, από τη στιγμή που εξελέγη στη θέση του προέδρου του κυβερνώντος κόμματος.

 

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ

 

 Γι’ αυτό θεωρεί πως η Ν.Δ. μπορεί να γίνει και πάλι κυρίαρχη στις προτιμήσεις των νέων, όχι με θεωρητικές διακηρύξεις και επαναστατικά συνθήματα, αλλά με καθημερινή παρέμβαση στα σύγχρονα προβλήματα, με λόγο που συσπειρώνει και δίνει προοπτική, με δουλειά που παράγει αποτέλεσμα. Αυτό έρχονται να επιβεβαιώσουν και τα ποιοτικά στοιχεία των εκλογικών αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τα οποία, παρά το μικρό προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ στις ηλικίες 17-35, ο βαθμός ταύτισης των νέων με το πρώην κυβερνητικό κόμμα παραμένει εξαιρετικά χαμηλός, γεγονός που αποτελεί πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για τη Ν.Δ., παρά την προσήλωσή της στα μεγάλα προτάγματα της διακυβέρνησής της. Ετσι, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα και παράλληλα με τη διαδικασία αναδιοργάνωσης και αναδιάρθρωσής της, η Ν.Δ. θα διατυπώσει πολιτικό λόγο για ζητήματα όπως οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αλλά και οι ευκαιρίες της βιώσιμης ανάπτυξης, οι τεχνολογικές εξελίξεις, οι μεταβολές στην αγορά εργασίας, η διαχείριση του Μεταναστευτικού, οι σύγχρονες ανισότητες, η φυγή κυρίως των νέων προς το εξωτερικό κ.ά. Χρησιμοποιώντας καινοτόμες μεθόδους προσέγγισης και αμφίδρομης επικοινωνίας, χωρίς τα εύκολα λόγια και το από καθέδρας ύφος του παρελθόντος. Στην κατεύθυνση αυτή, η Ν.Δ. θα συνεργαστεί στενά και με την ΟΝΝΕΔ.

 

 Όπως λένε κορυφαίοι παράγοντες της Πειραιώς, «η ΟΝΝΕΔ θα αποκτήσει έναν πιο ενεργό ρόλο, ώστε να αποτελεί τη φωνή των νέων μέσα στο κόμμα και να συνδιαμορφώνει την ατζέντα και τις πολιτικές προτεραιότητές του. Το κόμμα με τη σειρά του, με τον δικό του, διακριτό ρόλο, θα μπορεί να πιέζει την κυβέρνηση για πολιτικές σε συγκεκριμένη κατεύθυνση». Ως εκ τούτου, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένονται νέες πρωτοβουλίες και παρεμβάσεις από το κυβερνών κόμμα, με στόχο να οριοθετήσει διακριτή παρουσία σε σχέση με την κυβέρνηση, να υιοθετήσει νέες προσεγγίσεις για την παραγωγή πολιτικής και την παρέμβαση στον δημόσιο διάλογο και βέβαια να προσεγγίσει νέα κοινωνικά στρώματα, με τις νέες και τους νέους -φοιτητές, μαθητές, εργαζόμενους και ανέργους- να αποτελούν προτεραιότητα. Εκτός των δράσεων που άπτονται της κατάθεσης προτάσεων στους κόλπους της κυβέρνησης, η Πειραιώς ετοιμάζει σειρά θεματικών εκδηλώσεων σε Αθήνα και περιφέρεια, ενώ εξετάζεται ήδη και μια σειρά από μηνύματα που θα «τρέξουν» πιθανότατα σε αντίστοιχες διαδικτυακές καμπάνιες.

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ