ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Πλακιωτάκης: Να σταθεροποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο προσέλκυσης επενδύσεων στο ναυτιλιακό τομέα
Ναυτιλιακά θέματα που εξετάζονται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), εξετάστηκαν στη διάρκεια συνάντηση που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης στις Βρυξέλλες, με την Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Violeta Bulc.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε την αναγκαιότητα σταθερότητας του θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδύσεων στο ναυτιλιακό τομέα και τη διαφύλαξη της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας, στην οποία η χώρα μας πρωτοπορεί.
Ειδικότερα και σε συνάρτηση με την εφαρμογή της αρχικής στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, ο κ. Πλακιωτάκης ανέδειξε την αναγκαιότητα υιοθέτησης παγκόσμιων μέτρων που θα είναι ρεαλιστικά και πρακτικά εφαρμόσιμα και τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τον τρόπο δραστηριοποίησης των επιμέρους τομέων της ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ελεύθερης φορτηγού ναυτιλίας.
Παράλληλα, εξέφρασε τον προβληματισμό του για την εφαρμογή από 01.01.2020 του 0,5% ως ανώτατου ορίου ως προς στην περιεκτικότητα σε θείο στα καύσιμα των πλοίων, καθόσον ένα μήνα προ της έναρξης ισχύος του νέου ορίου, δεν έχουν παρασχεθεί οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις για την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών συμμορφούμενων καυσίμων.
Η Επίτροπος Bulc αναγνώρισε το σημαίνοντα ρόλο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή πολιτική θαλασσίων μεταφορών και στη βάση αυτή συμφωνήθηκε η συνέχιση του διαλόγου των δύο μερών, ενόψει και της ανάληψης καθηκόντων της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον επόμενο μήνα.
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε την αναγκαιότητα σταθερότητας του θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδύσεων στο ναυτιλιακό τομέα και τη διαφύλαξη της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας, στην οποία η χώρα μας πρωτοπορεί.
Ειδικότερα και σε συνάρτηση με την εφαρμογή της αρχικής στρατηγικής του ΙΜΟ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, ο κ. Πλακιωτάκης ανέδειξε την αναγκαιότητα υιοθέτησης παγκόσμιων μέτρων που θα είναι ρεαλιστικά και πρακτικά εφαρμόσιμα και τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τον τρόπο δραστηριοποίησης των επιμέρους τομέων της ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ελεύθερης φορτηγού ναυτιλίας.
Παράλληλα, εξέφρασε τον προβληματισμό του για την εφαρμογή από 01.01.2020 του 0,5% ως ανώτατου ορίου ως προς στην περιεκτικότητα σε θείο στα καύσιμα των πλοίων, καθόσον ένα μήνα προ της έναρξης ισχύος του νέου ορίου, δεν έχουν παρασχεθεί οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις για την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών συμμορφούμενων καυσίμων.
Η Επίτροπος Bulc αναγνώρισε το σημαίνοντα ρόλο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή πολιτική θαλασσίων μεταφορών και στη βάση αυτή συμφωνήθηκε η συνέχιση του διαλόγου των δύο μερών, ενόψει και της ανάληψης καθηκόντων της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον επόμενο μήνα.