«Ο Πρωθυπουργός της χώρας, κατά τις επαφές του με τους Ευρωπαίους ομολόγους του αλλά και κατά τη σύνοδο του ΝΑΤΟ θα εκθέσει τα ζητήματα που μας απασχολούν ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, σε καμία όμως περίπτωση, δεν πρόκειται η Ελλάδα να παραιτηθεί των κυριαρχικών της δικαιωμάτων. Σε κάθε περίπτωση, όσον αφορά τη διαχείριση του προσφυγικού/μεταναστευτικού, η πραγματικότητα είναι ότι η κοινή δήλωση μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Τουρκίας δεν ισχύει. Όταν για παράδειγμα στις εκκλήσεις της Ελληνικής Ακτοφυλακής η Τουρκία δεν ανταποκρίνεται, η κοινή δήλωση πρακτικά δεν ισχύει» . Αυτά επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, μιλώντας στο Greek Economic Forum 2019.

Και πρόσθεσε: «Το προσφυγικό/μεταναστευτικό είναι ένα ζήτημα eθνικό, που υπερβαίνει και τη χώρα μας αλλά και τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και σε επίπεδο προσωπικού αλλά και επιχειρησιακών μέσων και βέβαια απαιτείται ευρωπαϊκή στήριξη και ευρωπαϊκή αλληλεγγύη.

Εμείς όσον αφορά την προστασία των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας είμαστε σε επιφυλακή 24 ώρες το 24ωρο. Οι άντρες και οι γυναίκες του Λιμενικού Σώματος υπερβάλουν εαυτόν, την ίδια ώρα που κάποιοι κυριολεκτικά θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα και το μόνο που κάνουν είναι να αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη επειδή δεν τηρούν τους βασικούς όρους της συμφωνίας»

Σημειώνεται πως, σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα από 07.00 της 03.12.2019 έως 07.00 της 04.12.2019 διεσώθησαν 63 πρόσφυγες - μετανάστες σε δύο περιστατικά έρευνας και διάσωσης στις θαλάσσιες περιοχές Λέσβου και Σύμης.

Τόνισε ακόμη κατά τη διάρκεια της ομιλίας του πως «η ναυτιλία θα αντιμετωπίσει πολλές και σημαντικές προκλήσεις. Από την 1/1/2020, έχουμε την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών δεδομένων, έχουμε νέους κανονισμούς, έχουμε την εξάπλωση του αυτοματισμού, digitalization, Cyber Security, είναι έννοιες οι οποίες θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια. Για μένα η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η αναβάθμιση της Ναυτικής εκπαίδευσης. η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό.

Τα επόμενα χρόνια θα χρειαστούμε ποιοτικό πλήρωμα, άτομα εξειδικευμένα να μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην παγκόσμια ναυτιλία.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου εξηγώντας ότι «για να ενισχύσεις το νηολόγιό σου και να κάνεις τη σημαία σου πιο ανταγωνιστική, πρέπει να κάνεις κάποια συγκεκριμένα βήματα. Όταν όμως το κάνεις αυτό, θα προκύψει το αίτημα περισσοτέρων αξιωματικών και περισσοτέρων κατώτερων πληρωμάτων, άρα πρέπει να βελτιώσεις την εκπαίδευσή σου. Στόχος μας είναι να εκσυγχρονίσουμε το νηολόγιό μας, να τα κάνουμε όλα ηλεκτρονικά. Στο ζήτημα του θεσμικού πλαισίου, ενδεχομένως να χρειαστεί να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις. Θα τις πάρουμε. Αυτή είναι η πρώτη μας προτεραιότητα και μία δεύτερη, είναι ένας νόμος πλαίσιο για τη Ναυτική Εκπαίδευση που θα αντιμετωπίζει τα ζητήματα από το Α μέχρι και το Ω, με παράλληλη λειτουργία της ιδιωτικής εκπαίδευσης»

Ακόμη πρότεινε τη δημιουργία ενός ναυτιλιακού τεχνολογικού πάρκου αλλά και την εκπαίδευση μέσω των ναυτικών ακαδημιών ειδικά καταρτισμένων καπετάνιων για το Υachting ή για την κρουαζιέρα, προσθέτοντας ότι «η Ελλάδα θα έπρεπε να είναι το κέντρο του παγκοσμίου Yachting, αλλά χρειάζεται και εκσυγχρονισμός στο θεσμικό πλαίσιο αλλά χρειάζονται και μαρίνες»