ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Καραμανλής για απεργία Μετρό: Η κυβέρνηση δεν πρόκειται να εκβιαστεί από καμία συντεχνία
Η κυβέρνηση δεν πρόκειται να εκβιαστεί από καμία συντεχνία δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και τον Παναγιώτη Τζένο ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και δικτύων Κώστας Καραμανλής, με αφορμή την αιφνιδιαστική στάσης εργασίας στο ΜΕΤΡΟ.
Τόνισε ότι παράτυπα εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ μεταφέρθηκαν από τα εκδοτήρια σε γραφεία και σήμερα αφού πλέον υπάρχουν και πάλι ανάγκες προσωπικού στις θέσεις στις οποίες ανήκουν και ξεκίνησαν να εργάζονται, αρνούνται να επιστρέψουν στις φυσικές τους θέσεις.
Ακόμη ο υπουργός σημείωσε ότι οι συνδικαλιστές θα πρέπει να είχαν ενημερώσει εγκαίρως τους αρμόδιους φορείς σχολιάζοντας την απόφαση του σωματείου αργά το απόγευμα της Δευτέρας με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος του κοινού να μην έχει ενημερωθεί. Μάλιστα σχολίασε πως η ξαφνική συνέλευση ίσως και έγινε για να μην έχει απαρτία το σωματείο και έτσι για να το αποφασίσουν 10 άνθρωποι για τη σημερινή απεργία.
Χαρακτηριστικό ένα απόσπασμα των δηλώσεών του: «Στη διάρκεια των τελευταίων ετών με αποφάσεις οι οποίες κατά την άποψη του υπουργείου είναι παράτυπες, τα διοικητικά συμβούλια και οι διευθύνοντες μετέθεσαν 250 υπαλλήλους, που ανήκαν στο προσωπικό της ΣΤΑΣΥ ή ανήκαν στο προσωπικό του πεδίου δηλαδή εκδότες και σταθμάρχες, όλοι αυτοί μεταφερθήκανε σε θέσεις γραφείου. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ειδικά στους σταθμούς που δεν επαρκούν τα μηχανήματα να υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις για την πώληση των εισιτηρίων. Σαν υπουργείο δώσαμε την προφανή εντολή ότι σταδιακά θα πρέπει αυτές οι θέσεις να καλυφθούν και επίσης ότι μέσα στο επόμενο δίμηνο θα πρέπει να προμηθευτούμε και άλλα 100 με 150 μηχανήματα σε όλους τους σταθμούς του Μετρό για να εξυπηρετείται ο κόσμος.
Ζητήσαμε από τους υπαλλήλους να πάνε στις φυσικές τους θέσεις και χθες το βράδυ ενώ είχαμε τη διαβεβαίωση ότι δεν θα γίνει στάση εργασίας ξαφνικά ανακοινώθηκε η στάση εργασίας με αποτέλεσμα να ζούμε αυτό το φαινόμενο. Η κυβέρνηση δεν πρόκειται να εκβιαστεί από καμία συντεχνία, πόσο μάλλον η κυβέρνηση της ΝΔ η οποία στα αιτήματα τα σοβαρά των εργαζομένων είναι δίπλα. Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ επί τέσσερα χρόνια κορόιδευε τους εργαζομένους του Μετρό και των Λεωφορείων και δεν τους υπέγραφε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ή για να είμαι ξεκάθαρος τους τις υπέγραφε το ένα υπουργείο αλλά δεν τα ενέκρινε το υπουργείο των Οικονομικών, εμείς σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών αποφασίσαμε να υπογράψουμε τις μη μισθολογικές παροχές τους, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που η φιλοαριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν τις υπέγραφες και είναι ενεργές από τις 13/12/19. Εμείς στο δίκαιο αίτημά τους σταθήκαμε δίπλα τους εδώ όμως θα μας βρούνε σκληρά απέναντί τους διότι δεν είναι δυνατόν από τη μια αυτά που ζητάνε, και δικαιούνται, να τα παίρνουνε ενώ οι άλλοι τους κορόιδευαν και όταν λέμε το προφανές 'καν’ τε τώρα σωστά τη δουλειά σας και πηγαίνετε τα εκδοτήρια να εξυπηρετήσετε τον κόσμο', να μας λένε 'όχι'. Εμείς δεν πρόκειται να ανεχτούμε αυτό τον εκβιασμό και αυτή τη συμπεριφορά.
Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία επειδή παρέχουν μια δημόσια υπηρεσία να ενημερώνουν εγκαίρως τους συναρμόδιους φορείς. Δεν μπορείς να ανακοινώνεις στάση εργασίας στις 6 και στις 8 το βράδυ για την επόμενη ημέρα. Αλλά το κάνεις και για έναν άλλο λόγο για να μην έχεις απαρτία και να αποφασίσουν 10 ανθρωποι και αυτοί εκθέτουν και όλους τους εργαζομένους. Θα θέσουμε ζήτημα ελαχίστου προσωπικού ασφαλείας, δυστυχώς πρέπει να νομοθετήσουμε για αυτό, δηλαδή να υπάρχει ένα κατ΄ ελάχιστο προσωπικό στα πρωινά δρομολόγια και στα βραδινά δρομολόγια. Αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, αυτό συμβαίνει και στον ΟΣΕ έτσι ώστε να μην μπορούνε μια χούφτα ανθρωποι να κρατάνε σε ομηρία μια ολόκληρη πόλη. Αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη, εμείς δεν θα επιστρέψουμε πίσω στις πρακτικές των δεκαετιών ’80 και ’90 που γινόταν ένα παιχνιδάκι κυβέρνησης και συνδικάτων, εκεί που εχουνε δίκιο θα σταθούμε δίπλα εκεί όμως που έχουν άδικο θα μας βρουν απέναντι.»
Ερωτηθείς πότε θα εφαρμοστεί ο νόμος για τις απεργιακές κινητοποιήσεις: «Είναι προσωπική δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού και πρέπει να θυμίσω πόσες απεργιακές κινητοποιήσεις και πόσες διαδηλώσεις έχουν γίνει χωρίς καμία απολύτως σοβαρή δικαιολογία. Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ σε όλα τα συνδικάτα προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα γεγονότα και να δημιουργούν προβλήματα και στο κέντρο της πόλης. Εμείς αυτό δεν θα το επιτρέψουμε, έχουμε νομοθετήσει, ο πρωθυπουργός έχει πάρει την απόφαση, έχει εκλεγεί με αυτή την ατζέντα. Τον κ. Μητσοτάκη τον εξέλεξε το 40% του ελληνικού λαού να εφαρμόσει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και θα το εφαρμόσει είτε αυτό αρέσει σε συγκεκριμένες μειοψηφίες είτε δεν αρέσει γιατί έτσι λειτουργούν οι κοινοβουλευτικές δημοκρατίες.»
Για τα ελλείμματα των ΔΕΚΟ: «Αυτό που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν το εξής, όλες οι ΔΕΚΟ σήμερα έχουν μεταφερθεί στο υπερταμείο που σημαίνει ότι οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ αυτών διορίζονται από το υπερταμείο και οι διοικήσεις αυτών των ΔΕΚΟ αναφέρονται στο υπερταμείο. Την πολιτική εποπτεία την έχει η κυβέρνηση αλλά επί της ουσίας την καθημερινότητα της λειτουργίας την έχει το υπερταμείο. Για να καταλάβετε πώς η περήφανη κυβέρνηση του κ. Τσίπρα στην ουσία μετέφερε όλη την περιουσία του ελληνικού Δημοσίου για 99 χρόνια σε ένα ταμείο το οποίο στην ουσία είναι εγγυητής για τα δάνεια που πήραμε. Κάτι που δεν είχε δεχτεί να κάνει καμία προηγούμενη μνημονιακή κυβέρνηση το έκανε η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα. Το πρόβλημα των ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ το έχουμε πρώτα εμείς στο υπουργείο Μεταφορών, έχουμε εταιρείες που στην ουσία έχουν τα ΜΜΜ όπως είναι ο ΟΑΣΑ, όπως είναι ο ΟΑΣΘ όπου κάθε χρόνο το δημόσιο επιδοτεί σχεδόν 2 φορές πάνω τις ζημιές αυτών των εταιρειών, αυτό δεν μπορεί να συνεχίζεται να γίνεται. Το 2013-2014 επί ΝΔ οι εισπράξεις στον ΟΑΣΑ ήταν 220 εκατ. σήμερα είναι κάτω από 150 εκατομμύρια. Εμείς έχουμε στόχο να εξορθολογήσουμε τα οικονομικά αυτών των εταιρειών, να λειτουργούν αυτές οι εταιρείες αν και δημόσιες με ιδιωτικονομικά κριτήρια, και να καταλαβαίνουν επίσης 21 άνθρωποι ότι όταν τους λέμε να πάνε να δουλέψουνε και να κάνουν σωστά τη δουλειά τους αυτό πρέπει να γίνεται. Δεν μπορούμε να έχουμε παράλογες απαιτήσεις από το Δημόσιο.»
Τόνισε ότι παράτυπα εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ μεταφέρθηκαν από τα εκδοτήρια σε γραφεία και σήμερα αφού πλέον υπάρχουν και πάλι ανάγκες προσωπικού στις θέσεις στις οποίες ανήκουν και ξεκίνησαν να εργάζονται, αρνούνται να επιστρέψουν στις φυσικές τους θέσεις.
Ακόμη ο υπουργός σημείωσε ότι οι συνδικαλιστές θα πρέπει να είχαν ενημερώσει εγκαίρως τους αρμόδιους φορείς σχολιάζοντας την απόφαση του σωματείου αργά το απόγευμα της Δευτέρας με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος του κοινού να μην έχει ενημερωθεί. Μάλιστα σχολίασε πως η ξαφνική συνέλευση ίσως και έγινε για να μην έχει απαρτία το σωματείο και έτσι για να το αποφασίσουν 10 άνθρωποι για τη σημερινή απεργία.
Χαρακτηριστικό ένα απόσπασμα των δηλώσεών του: «Στη διάρκεια των τελευταίων ετών με αποφάσεις οι οποίες κατά την άποψη του υπουργείου είναι παράτυπες, τα διοικητικά συμβούλια και οι διευθύνοντες μετέθεσαν 250 υπαλλήλους, που ανήκαν στο προσωπικό της ΣΤΑΣΥ ή ανήκαν στο προσωπικό του πεδίου δηλαδή εκδότες και σταθμάρχες, όλοι αυτοί μεταφερθήκανε σε θέσεις γραφείου. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ειδικά στους σταθμούς που δεν επαρκούν τα μηχανήματα να υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις για την πώληση των εισιτηρίων. Σαν υπουργείο δώσαμε την προφανή εντολή ότι σταδιακά θα πρέπει αυτές οι θέσεις να καλυφθούν και επίσης ότι μέσα στο επόμενο δίμηνο θα πρέπει να προμηθευτούμε και άλλα 100 με 150 μηχανήματα σε όλους τους σταθμούς του Μετρό για να εξυπηρετείται ο κόσμος.
Ζητήσαμε από τους υπαλλήλους να πάνε στις φυσικές τους θέσεις και χθες το βράδυ ενώ είχαμε τη διαβεβαίωση ότι δεν θα γίνει στάση εργασίας ξαφνικά ανακοινώθηκε η στάση εργασίας με αποτέλεσμα να ζούμε αυτό το φαινόμενο. Η κυβέρνηση δεν πρόκειται να εκβιαστεί από καμία συντεχνία, πόσο μάλλον η κυβέρνηση της ΝΔ η οποία στα αιτήματα τα σοβαρά των εργαζομένων είναι δίπλα. Ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ επί τέσσερα χρόνια κορόιδευε τους εργαζομένους του Μετρό και των Λεωφορείων και δεν τους υπέγραφε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ή για να είμαι ξεκάθαρος τους τις υπέγραφε το ένα υπουργείο αλλά δεν τα ενέκρινε το υπουργείο των Οικονομικών, εμείς σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών αποφασίσαμε να υπογράψουμε τις μη μισθολογικές παροχές τους, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που η φιλοαριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ δεν τις υπέγραφες και είναι ενεργές από τις 13/12/19. Εμείς στο δίκαιο αίτημά τους σταθήκαμε δίπλα τους εδώ όμως θα μας βρούνε σκληρά απέναντί τους διότι δεν είναι δυνατόν από τη μια αυτά που ζητάνε, και δικαιούνται, να τα παίρνουνε ενώ οι άλλοι τους κορόιδευαν και όταν λέμε το προφανές 'καν’ τε τώρα σωστά τη δουλειά σας και πηγαίνετε τα εκδοτήρια να εξυπηρετήσετε τον κόσμο', να μας λένε 'όχι'. Εμείς δεν πρόκειται να ανεχτούμε αυτό τον εκβιασμό και αυτή τη συμπεριφορά.
Υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία επειδή παρέχουν μια δημόσια υπηρεσία να ενημερώνουν εγκαίρως τους συναρμόδιους φορείς. Δεν μπορείς να ανακοινώνεις στάση εργασίας στις 6 και στις 8 το βράδυ για την επόμενη ημέρα. Αλλά το κάνεις και για έναν άλλο λόγο για να μην έχεις απαρτία και να αποφασίσουν 10 ανθρωποι και αυτοί εκθέτουν και όλους τους εργαζομένους. Θα θέσουμε ζήτημα ελαχίστου προσωπικού ασφαλείας, δυστυχώς πρέπει να νομοθετήσουμε για αυτό, δηλαδή να υπάρχει ένα κατ΄ ελάχιστο προσωπικό στα πρωινά δρομολόγια και στα βραδινά δρομολόγια. Αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, αυτό συμβαίνει και στον ΟΣΕ έτσι ώστε να μην μπορούνε μια χούφτα ανθρωποι να κρατάνε σε ομηρία μια ολόκληρη πόλη. Αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη, εμείς δεν θα επιστρέψουμε πίσω στις πρακτικές των δεκαετιών ’80 και ’90 που γινόταν ένα παιχνιδάκι κυβέρνησης και συνδικάτων, εκεί που εχουνε δίκιο θα σταθούμε δίπλα εκεί όμως που έχουν άδικο θα μας βρουν απέναντι.»
Ερωτηθείς πότε θα εφαρμοστεί ο νόμος για τις απεργιακές κινητοποιήσεις: «Είναι προσωπική δέσμευση του ίδιου του πρωθυπουργού και πρέπει να θυμίσω πόσες απεργιακές κινητοποιήσεις και πόσες διαδηλώσεις έχουν γίνει χωρίς καμία απολύτως σοβαρή δικαιολογία. Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι φίλοι του ΣΥΡΙΖΑ σε όλα τα συνδικάτα προσπαθούν να δημιουργήσουν τετελεσμένα γεγονότα και να δημιουργούν προβλήματα και στο κέντρο της πόλης. Εμείς αυτό δεν θα το επιτρέψουμε, έχουμε νομοθετήσει, ο πρωθυπουργός έχει πάρει την απόφαση, έχει εκλεγεί με αυτή την ατζέντα. Τον κ. Μητσοτάκη τον εξέλεξε το 40% του ελληνικού λαού να εφαρμόσει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και θα το εφαρμόσει είτε αυτό αρέσει σε συγκεκριμένες μειοψηφίες είτε δεν αρέσει γιατί έτσι λειτουργούν οι κοινοβουλευτικές δημοκρατίες.»
Για τα ελλείμματα των ΔΕΚΟ: «Αυτό που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν το εξής, όλες οι ΔΕΚΟ σήμερα έχουν μεταφερθεί στο υπερταμείο που σημαίνει ότι οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ αυτών διορίζονται από το υπερταμείο και οι διοικήσεις αυτών των ΔΕΚΟ αναφέρονται στο υπερταμείο. Την πολιτική εποπτεία την έχει η κυβέρνηση αλλά επί της ουσίας την καθημερινότητα της λειτουργίας την έχει το υπερταμείο. Για να καταλάβετε πώς η περήφανη κυβέρνηση του κ. Τσίπρα στην ουσία μετέφερε όλη την περιουσία του ελληνικού Δημοσίου για 99 χρόνια σε ένα ταμείο το οποίο στην ουσία είναι εγγυητής για τα δάνεια που πήραμε. Κάτι που δεν είχε δεχτεί να κάνει καμία προηγούμενη μνημονιακή κυβέρνηση το έκανε η κυβέρνηση του κ. Τσίπρα. Το πρόβλημα των ελλειμμάτων των ΔΕΚΟ το έχουμε πρώτα εμείς στο υπουργείο Μεταφορών, έχουμε εταιρείες που στην ουσία έχουν τα ΜΜΜ όπως είναι ο ΟΑΣΑ, όπως είναι ο ΟΑΣΘ όπου κάθε χρόνο το δημόσιο επιδοτεί σχεδόν 2 φορές πάνω τις ζημιές αυτών των εταιρειών, αυτό δεν μπορεί να συνεχίζεται να γίνεται. Το 2013-2014 επί ΝΔ οι εισπράξεις στον ΟΑΣΑ ήταν 220 εκατ. σήμερα είναι κάτω από 150 εκατομμύρια. Εμείς έχουμε στόχο να εξορθολογήσουμε τα οικονομικά αυτών των εταιρειών, να λειτουργούν αυτές οι εταιρείες αν και δημόσιες με ιδιωτικονομικά κριτήρια, και να καταλαβαίνουν επίσης 21 άνθρωποι ότι όταν τους λέμε να πάνε να δουλέψουνε και να κάνουν σωστά τη δουλειά τους αυτό πρέπει να γίνεται. Δεν μπορούμε να έχουμε παράλογες απαιτήσεις από το Δημόσιο.»