ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Μητσοτάκης: Τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα - Από αρχές του 2020 ξεκινά η λειτουργία του «112»
«Όπου υπάρχει βούληση, σχέδιο και σωστή ηγεσία, τα υπουργεία μπορούν να συνεργάζονται αποτελεσματικά» δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός
Στην τελική σύσκεψη ενόψει της λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης "112" παρέστη το Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε στο Ενιαίο Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος στο Χαλάνδρι από τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερακάκη, τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη αλλά και τον γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά για τις ενέργειες που έχουν γίνει, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι σύντομα το τριψήφιο αυτό νούμερο θα βρίσκεται σε λειτουργία.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως είχε δεσμευθεί προσωπικά πως θα καλυφθεί ο χαμένος χρόνος και θα είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες για να υπάρξει μια πύλη αμφίδρομης ενημέρωσης που αφορούν πρωτίστως την ασφάλεια των πολιτών. Επισημαίνοντας πως τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα και πως από 1/1/20 θα ξεκινήσει η λειτουργία του συστήματος, ο πρωθυπουργός είπε πως σύντομα θα ξεκινήσει και η σχετική καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αριθμού.
Εκφράζοντας τις ευχαριστίες του σε όσους συνεργάστηκαν το τελευταίο διάστημα ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε πως «όπου υπάρχει βούληση, σχέδιο και σωστή ηγεσία μπορούν τα υπουργεία να συνεργάζονται αποτελεσματικά για να μπορούμε να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα». Προσέθεσε μάλιστα πως «από εδώ και στο εξής εναπόκειται σε όλους μας να κάνουμε σωστή χρήση αυτού του νέου εργαλείου και το οποίο στην κυριολεξία θα σώσει ζωές».
Όπως είπε, η κυβέρνηση μέσα στους πρώτους δύο μήνες του 2020 θα έχει νομοθετήσει για το νέο θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας της Πολιτικής Προστασίας ώστε να μπορεί να κάνει πράξη αυτό για το οποίο είχε δεσμευτεί, να εκσυγχρονίσει ουσιαστικά το συνολικό πλαίσιο της πολιτικής προστασίας στη χώρα μας.
«Μια από τις άμεσες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα είναι τα ακραία καιρικά και φυσικά φαινόμενα τα οποία μας υποχρεώνουν να είμαστε σε αυξημένο επίπεδο ετοιμότητας. Πιστεύω πως δώσαμε τα πρώτα δείγματα γραφής το καλοκαίρι αλλά και με τις πλημμύρες», είπε επισημαίνοντας πως «είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι πρέπει να πάμε σε ένα διαφορετικό επίπεδο ετοιμότητας και οργάνωσης».
Πώς θα λειτουργεί το «112»
Στην ολοκληρωμένη μορφή του το «112» περιλαμβάνει εισερχόμενο σκέλος, όπου οι πολίτες μπορούν να καλούν για οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη από οπουδήποτε στην ΕΕ, και το νέο εξερχόμενο σκέλος, χάρη στο οποίο πολίτες που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές θα λαμβάνουν προειδοποιήσεις μέσω μηνυμάτων σε περιπτώσεις καταστροφών.
Τα μηνύματα δεν επιφέρουν οποιαδήποτε χρέωση. Θα είναι γραμμένα στα ελληνικά και τα αγγλικά, θα είναι προσαρμοσμένα στο είδος της εκάστοτε καταστροφής και θα παρέχουν οδηγίες και μέτρα αυτοπροστασίας.
Το εξερχόμενο σκέλος θα ενεργοποιείται μόνο σε περιπτώσεις που εκτιμάται πως υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών και όχι για κάθε συμβάν. Συνεπώς, οι πολίτες θα πρέπει να λαμβάνουν αμέσως υπόψη κάθε ειδοποίηση και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες που τους δίνονται. Αυτό δεν υποκαθιστά άλλες μεθόδους ειδοποίησης από την Αστυνομία και την Πυροσβεστική, ειδικά τις νυχτερινές ώρες κατά τις οποίες έχει διαπιστωθεί πως «κλασικές» λύσεις είναι αποτελεσματικότερες.
Η υπηρεσία προβλέπει την αποστολή μηνυμάτων διαφορετικών τύπων ώστε να ενημερωθούν όλοι οι δυνητικοί αποδέκτες, ανεξάρτητα από το είδος κινητού τηλεφώνου που διαθέτουν.
Οι πολίτες που διαθέτουν «έξυπνες» συσκευές (smartphones) δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια ώστε να λάβουν προειδοποιητικά μηνύματα, πέραν του να διατηρούν ενημερωμένο το λογισμικό του κινητού τηλεφώνου τους.
Όσοι διαθέτουν συσκευές παλαιότερης τεχνολογίας θα χρειαστεί να εγγραφούν στη βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Το ίδιο ισχύει για όσους επιθυμούν να ειδοποιούνται μέσω email ή φωνητικού συναγερμού.
Επισυνάπτεται ενημερωτικό σημείωμα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με ερωτήσεις και απαντήσεις για όλες τις χρήσεις του «112».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε πως είχε δεσμευθεί προσωπικά πως θα καλυφθεί ο χαμένος χρόνος και θα είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες για να υπάρξει μια πύλη αμφίδρομης ενημέρωσης που αφορούν πρωτίστως την ασφάλεια των πολιτών. Επισημαίνοντας πως τηρήθηκαν τα χρονοδιαγράμματα και πως από 1/1/20 θα ξεκινήσει η λειτουργία του συστήματος, ο πρωθυπουργός είπε πως σύντομα θα ξεκινήσει και η σχετική καμπάνια ενημέρωσης του κοινού για τις επιχειρησιακές δυνατότητες του αριθμού.
Εκφράζοντας τις ευχαριστίες του σε όσους συνεργάστηκαν το τελευταίο διάστημα ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε πως «όπου υπάρχει βούληση, σχέδιο και σωστή ηγεσία μπορούν τα υπουργεία να συνεργάζονται αποτελεσματικά για να μπορούμε να φτάσουμε στο σημείο που βρισκόμαστε σήμερα». Προσέθεσε μάλιστα πως «από εδώ και στο εξής εναπόκειται σε όλους μας να κάνουμε σωστή χρήση αυτού του νέου εργαλείου και το οποίο στην κυριολεξία θα σώσει ζωές».
Όπως είπε, η κυβέρνηση μέσα στους πρώτους δύο μήνες του 2020 θα έχει νομοθετήσει για το νέο θεσμικό πλαίσιο της λειτουργίας της Πολιτικής Προστασίας ώστε να μπορεί να κάνει πράξη αυτό για το οποίο είχε δεσμευτεί, να εκσυγχρονίσει ουσιαστικά το συνολικό πλαίσιο της πολιτικής προστασίας στη χώρα μας.
«Μια από τις άμεσες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα είναι τα ακραία καιρικά και φυσικά φαινόμενα τα οποία μας υποχρεώνουν να είμαστε σε αυξημένο επίπεδο ετοιμότητας. Πιστεύω πως δώσαμε τα πρώτα δείγματα γραφής το καλοκαίρι αλλά και με τις πλημμύρες», είπε επισημαίνοντας πως «είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι πρέπει να πάμε σε ένα διαφορετικό επίπεδο ετοιμότητας και οργάνωσης».
Πώς θα λειτουργεί το «112»
Στην ολοκληρωμένη μορφή του το «112» περιλαμβάνει εισερχόμενο σκέλος, όπου οι πολίτες μπορούν να καλούν για οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη από οπουδήποτε στην ΕΕ, και το νέο εξερχόμενο σκέλος, χάρη στο οποίο πολίτες που βρίσκονται σε συγκεκριμένες περιοχές θα λαμβάνουν προειδοποιήσεις μέσω μηνυμάτων σε περιπτώσεις καταστροφών.
Τα μηνύματα δεν επιφέρουν οποιαδήποτε χρέωση. Θα είναι γραμμένα στα ελληνικά και τα αγγλικά, θα είναι προσαρμοσμένα στο είδος της εκάστοτε καταστροφής και θα παρέχουν οδηγίες και μέτρα αυτοπροστασίας.
Το εξερχόμενο σκέλος θα ενεργοποιείται μόνο σε περιπτώσεις που εκτιμάται πως υπάρχει άμεσος κίνδυνος για τη ζωή των πολιτών και όχι για κάθε συμβάν. Συνεπώς, οι πολίτες θα πρέπει να λαμβάνουν αμέσως υπόψη κάθε ειδοποίηση και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες που τους δίνονται. Αυτό δεν υποκαθιστά άλλες μεθόδους ειδοποίησης από την Αστυνομία και την Πυροσβεστική, ειδικά τις νυχτερινές ώρες κατά τις οποίες έχει διαπιστωθεί πως «κλασικές» λύσεις είναι αποτελεσματικότερες.
Η υπηρεσία προβλέπει την αποστολή μηνυμάτων διαφορετικών τύπων ώστε να ενημερωθούν όλοι οι δυνητικοί αποδέκτες, ανεξάρτητα από το είδος κινητού τηλεφώνου που διαθέτουν.
Οι πολίτες που διαθέτουν «έξυπνες» συσκευές (smartphones) δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια ενέργεια ώστε να λάβουν προειδοποιητικά μηνύματα, πέραν του να διατηρούν ενημερωμένο το λογισμικό του κινητού τηλεφώνου τους.
Όσοι διαθέτουν συσκευές παλαιότερης τεχνολογίας θα χρειαστεί να εγγραφούν στη βάση δεδομένων της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Το ίδιο ισχύει για όσους επιθυμούν να ειδοποιούνται μέσω email ή φωνητικού συναγερμού.
Επισυνάπτεται ενημερωτικό σημείωμα της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με ερωτήσεις και απαντήσεις για όλες τις χρήσεις του «112».