ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Βουλή: Εγκρίθηκε ο διορισμός της νέας ηγεσίας της ΥΠΑ
Εγκρίθηκαν, κατά πλειοψηφία, από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, οι προτεινόμενοι από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Καραμανλή, για τις θέσεις του διοικητή και των υποδιοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γιώργος Δριτσάκος, Ζαφείρης Ταμπακίδης και Βασίλης Βρεττός.
Υπέρ των τριών νέων διορισμών, τάχθηκαν ΝΔ και Ελληνική Λύση, ενώ καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά τους, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 δήλωσαν «παρών» διευκρινίζοντας ότι η ψήφος τους σχετίζεται με τις πολιτικές που καλούνται να εφαρμόσουν και όχι με τα πρόσωπα.
Στους στόχους και στις προτεραιότητες και των τριών, έτσι όπως τους ανέπτυξαν στα μέλη της Επιτροπής, είναι:
«Η αναβάθμιση της ασφάλειας πτήσεων αέρος και εδάφους, η περαιτέρω ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η βελτίωση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των υπαρχόντων μέσων της αεροναυτιλίας, η παροχή καλύτερων υπηρεσιών, η ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, η προστασία των δικαιωμάτων των πελατών και η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων».
Όπως τόνισαν, η πολιτική αεροπορία είναι σημαντικότατος οικονομικός πυλώνας της χώρας και καθώς τα επόμενα 15 χρόνια η ανάπτυξη των αερομεταφορών αναμένεται να διπλασιαστεί, θα πρέπει η Ελλάδα να διατηρήσει υψηλά πρότυπα σε θέματα ασφάλειας και παροχών για να μην μείνει ουραγός στις εξελίξεις.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, τόσο από τον υπουργό Υποδομών όσο και από τη νέα ηγεσία της Πολιτικής Αεροπορίας, στην αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και των υδατοδρομίων.
Ο νέος διοικητής της ΥΠΑ, Γιώργος Δριτσάκος, έκανε λόγο για τεράστιο επιχειρηματικό ενδιαφέρον που υπάρχει για τα υδροπλάνα και τα υδατοδρόμια, επισημαίνοντας ότι το νομοθετικό πλαίσιο που ετοιμάζεται και σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή θα είναι επαρκές και θα διασφαλίζει γρήγορες διαδικασίες ώστε να δοθεί η δυνατότητα για επενδύσεις.
Από την πλευρά του, ο κ. Καραμανλής έδωσε έμφαση στην αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν θα ιδιωτικοποιηθούν αεροδρόμια εθνικής σημασίας για τη χώρα.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε τα δεδομένα, ώστε είτε με μορφή ΣΔΙΤ είτε με παραχώρηση, εκεί που έχει συμφέρον το δημόσιο, να μπει και ο ιδιωτικός τομέας.
Τώρα έχουμε δύο ειδών αεροδρόμια: τα δυτικά σύγχρονα αεροδρόμια και τα τριτοκοσμικά. Συμφωνώ ότι ορισμένα είναι εθνική επιταγή, πρέπει να είναι κάτω από τον κρατικό έλεγχο, να τα κρατήσουμε ακόμα και αν δεν έχουμε εμπορικό ενδιαφέρον, όπως για παράδειγμα το Καστελόριζο. Δεν είμαι υπέρ της αλόγιστης ιδιωτικοποίησης», τόνισε και πρόσθεσε ότι έχει γίνει ήδη η καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν στα περιφερειακά αεροδρόμια που σε μερικές περιπτώσεις είναι απαράδεκτα, και γρήγορα θα προχωρήσει η διαδικασία αναβάθμισης τους.
Αναφερόμενος στα υδατοδρόμια, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι «υποχρέωση του κράτους δεν είναι να αποφασίσει ή να διατάξει που θα γίνουν, όπως έκανε το προηγούμενο νομοσχέδιο».
«Εμείς έχουμε υποχρέωση να υλοποιήσουμε ένα απλό νομοθετικό πλαίσιο και οι συνθήκες στην αγορά και οι επιχειρηματίες που θα δραστηριοποιηθούν θα αποφασίσουν αν θα πετάξουν υδροπλάνα στα Δωδεκάνησα ή στο Ιόνιο», συμπλήρωσε.
Υπέρ των τριών νέων διορισμών, τάχθηκαν ΝΔ και Ελληνική Λύση, ενώ καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά τους, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 δήλωσαν «παρών» διευκρινίζοντας ότι η ψήφος τους σχετίζεται με τις πολιτικές που καλούνται να εφαρμόσουν και όχι με τα πρόσωπα.
Στους στόχους και στις προτεραιότητες και των τριών, έτσι όπως τους ανέπτυξαν στα μέλη της Επιτροπής, είναι:
«Η αναβάθμιση της ασφάλειας πτήσεων αέρος και εδάφους, η περαιτέρω ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, η βελτίωση της επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των υπαρχόντων μέσων της αεροναυτιλίας, η παροχή καλύτερων υπηρεσιών, η ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων, η προστασία των δικαιωμάτων των πελατών και η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων».
Όπως τόνισαν, η πολιτική αεροπορία είναι σημαντικότατος οικονομικός πυλώνας της χώρας και καθώς τα επόμενα 15 χρόνια η ανάπτυξη των αερομεταφορών αναμένεται να διπλασιαστεί, θα πρέπει η Ελλάδα να διατηρήσει υψηλά πρότυπα σε θέματα ασφάλειας και παροχών για να μην μείνει ουραγός στις εξελίξεις.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, τόσο από τον υπουργό Υποδομών όσο και από τη νέα ηγεσία της Πολιτικής Αεροπορίας, στην αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και των υδατοδρομίων.
Ο νέος διοικητής της ΥΠΑ, Γιώργος Δριτσάκος, έκανε λόγο για τεράστιο επιχειρηματικό ενδιαφέρον που υπάρχει για τα υδροπλάνα και τα υδατοδρόμια, επισημαίνοντας ότι το νομοθετικό πλαίσιο που ετοιμάζεται και σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή θα είναι επαρκές και θα διασφαλίζει γρήγορες διαδικασίες ώστε να δοθεί η δυνατότητα για επενδύσεις.
Από την πλευρά του, ο κ. Καραμανλής έδωσε έμφαση στην αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν θα ιδιωτικοποιηθούν αεροδρόμια εθνικής σημασίας για τη χώρα.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε τα δεδομένα, ώστε είτε με μορφή ΣΔΙΤ είτε με παραχώρηση, εκεί που έχει συμφέρον το δημόσιο, να μπει και ο ιδιωτικός τομέας.
Τώρα έχουμε δύο ειδών αεροδρόμια: τα δυτικά σύγχρονα αεροδρόμια και τα τριτοκοσμικά. Συμφωνώ ότι ορισμένα είναι εθνική επιταγή, πρέπει να είναι κάτω από τον κρατικό έλεγχο, να τα κρατήσουμε ακόμα και αν δεν έχουμε εμπορικό ενδιαφέρον, όπως για παράδειγμα το Καστελόριζο. Δεν είμαι υπέρ της αλόγιστης ιδιωτικοποίησης», τόνισε και πρόσθεσε ότι έχει γίνει ήδη η καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν στα περιφερειακά αεροδρόμια που σε μερικές περιπτώσεις είναι απαράδεκτα, και γρήγορα θα προχωρήσει η διαδικασία αναβάθμισης τους.
Αναφερόμενος στα υδατοδρόμια, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ότι «υποχρέωση του κράτους δεν είναι να αποφασίσει ή να διατάξει που θα γίνουν, όπως έκανε το προηγούμενο νομοσχέδιο».
«Εμείς έχουμε υποχρέωση να υλοποιήσουμε ένα απλό νομοθετικό πλαίσιο και οι συνθήκες στην αγορά και οι επιχειρηματίες που θα δραστηριοποιηθούν θα αποφασίσουν αν θα πετάξουν υδροπλάνα στα Δωδεκάνησα ή στο Ιόνιο», συμπλήρωσε.