«Είχαμε πολλά να διορθώσουμε μόλις αναλάβαμε αλλά όλα γίνονται με ταχύτητα και συνέπεια" δήλωσε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 και τον Δημήτρη Τάκη, η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, αναφερόμενη στην αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα του Υπουργείου.
Χτες ο πρωθυπουργός με παρρησία παραδέχτηκε το λάθος του όσων αφορά το Υπουργείο Μεταναστευτικής πολιτικής και μια τέτοια παραδοχή βρίσκει σύμφωνη και την Υφυπουργό που είναι πρόθυμη να διορθώσει όλα τα κακώς κείμενα και στον δικό της τομέα αν αυτά υπάρχουν.
«Όλοι μας σε οποιοδήποτε κομμάτι μπορούμε, έχουμε αυτή την κατεύθυνση. Το σημαντικότερο είναι να γίνεται διόρθωση έγκαιρα και βλέπετε ότι τους πρώτους έξι μήνες και ο ίδιος ο πρωθυπουργός αλλά και όλοι οι υπουργοί σε οποιοδήποτε κομμάτι μπορεί να έχει ούτως ή άλλως εντοπιστεί, θυμίζω την υπόθεση των διοικητών των νοσοκομείων, ότι θα μπορούσε να υπάρχει διαφορετική διαχείριση γίνεται έγκαιρα. Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από την αλήθεια αλλά έγκαιρα να θεραπεύουμε ζητήματα» τόνισε.
Στο ερώτημα αν είναι ικανοποιημένη με την μέχρι τώρα πορεία του Υπουργείο Παιδείας η Σοφία Ζαχαράκη είπε «Όποιος ξέρει το χώρο της εκπαίδευσης ξέρει ότι όταν ξεκινάς τον Ιούλιο έρχεσαι με πάρα πολλές παρακαταθήκες. Εμείς ήρθαμε με πάρα πολλές παρακαταθήκες από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία όπου έπρεπε με μεγάλη ταχύτητα, το αποδείξαμε ούτως ή άλλως στη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι 52 δήμοι στις 10 Ιουλίου δήλωσαν ότι δεν μπορούσαν να φέρουν τα παιδιά στη δίχρονη προσχολική τελικά με μεγάλη διαπραγμάτευση ο αριθμό έπεσε στους 13 άρα λειτουργήσαμε με ταχύτητα. Έχω εντοπίσει ότι ειδικά στα κομμάτια της διαχείρισης του μεταναστευτικού, έχω επιστήσει την προσοχή σε όλους, σε διοικητικούς υπαλλήλους αλλά και στους εκπαιδευτικούς μας ότι τους συνεχώς αυξανόμενους αριθμούς θα πρέπει να κάνουμε εμείς τον προγραμματισμό μας έτσι όλα τα παιδιά να πάνε στο σχολείο. Εντοπίζω λοιπόν ένα κομμάτι που θέλει εγρήγορση και επίσης πολύ καλή προετοιμασία για την επόμενη χρονιά έτσι ώστε οι τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν, τα κενά στα σχολεία σε όλη την Ελλάδα εγκαίρως να καλυφθούν. Φέτος καλύψαμε ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών, πάνω από 40 χιλιαδες εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Την επόμενη χρονιά και με τους διορισμούς που τρέχουν, και να θυμίσω στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να μπουν στο asep.gr και να κάνουν την αίτησή τους για διορισμό και επίσης από το Φεβρουάριο και μετά θα ξεκινήσουν για τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση έτσι ώστε να μπορέσουμε να εμπλουτίσουμε το ανθρώπινο δυναμικό στα σχολεία με πάνω από 15 χιλιάδες άτομα γενικής και ειδικής αγωγής στα επόμενα 2-3 χρόνια.»
Επίσης η Υφυπουργός τόνισε ότι «Ετοιμαζόμαστε ήδη για την επόμενη χρονιά ώστε να μην υπάρχουν κενά στα σχολεία σε όλη την Ελλάδα και αν υπάρχουν να καλυφθούν άμεσα. Φέτος είχαμε ρεκόρ προσλήψεων αναπληρωτών. Πάνω από 40.000 εκπαιδευτικοί διορίστηκαν στα σχολεία και έρχεται και συνέχεια. Αυτή την περίοδο μάλιστα ξεκινούν οι αιτήσεις για νέους διορισμούς καθηγητών ώστε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε το ανθρώπινο δυναμικό και να καλύψουμε κενά την επόμενη χρονιά»
Όσον αφορά την αξιολόγηση του Υπουργείο από τον Πρωθυπουργό η κ. Ζαχαράκη τόνισε ότι δεν θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη που ήταν προγραμματισμένη η συνάντηση και θα αναβληθεί λόγω των πολιτικών εξελίξεων και της επικαιρότητας αλλά είναι όλοι έτοιμοι και με χαρά θα δείξουν το έργο που έχουν κάνει μέχρι τώρα.
Αναφορικά με τη γιορτή των Τριών Ιεραρχών η κ. Ζαχαρακη τόνισε «Η νομοτεχνική βελτίωση που πέρασε πρόκειται για την εορτή των Τριών Ιεραρχών, οποιεσδήποτε σκέψεις θα γίνουν για συνολικό προγραμματισμό όλης της χρονιάς. Είναι λάθος να μιλάμε με όρους πυροτεχνημάτων στην εκπαίδευση, είναι σωστό όμως να μιλάμε για το τι έγινε για τη συγκεκριμένη εορτή. Αποκατάσταση πρόκειται του εορτασμού»
Ενώ ερωτηθείσα αν σκέφτονται να κάνουν έναν επαναπροσδιορισμό όλων των σχολικών αργιών είπε «Αυτή τη στιγμή προτεραιότητα έχει να κάνουμε το σωστό προγραμματισμό για τις ανάγκες του σχολείου για την επόμενη χρονιά έτσι ώστε να έχουμε νωρίτερα τους εκπαιδευτικούς μας στα σχολεία, να κάνουμε τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις, επιμόρφωση, αξιολόγηση και αναδιοργάνωση των δομών έτσι ώστε να είμαστε ακόμη πιο κοντά στη σχολική μονάδα και ποιο κοντά σε κάθε μαθητή ξεχωριστά»