ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Νέα πρόκληση της Άγκυρας: Μετέτρεψε αεροδρόμιο στα Κατεχόμενα σε βάση υποστήριξης του «Γιαβούζ»
Η τεχνική αδυναμία της Τουρκίας να υποστηρίξει το γεωτρύπανο «Γιαβούζ» στην παράνομή του δραστηριότητα στο τεμάχιο 8 της κυπριακής ΑΟΖ, κυρίως λόγω της μεγάλης απόστασης από τη Σινίφκη, οδήγησε σε «έκτακτες» επίσης παράνομες λύσεις.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας «Φιλελεύθερος», η Τουρκία μετέτρεψε το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου, σε προσωρινή ενδιάμεση βάση υποστήριξης του «Γιαβούζ» για τις τακτικές πτήσεις ελικοπτέρων από και προς το γεωτρύπανο.
Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που για την υποστήριξη των παράνομων τουρκικών γεωτρήσεων, χρησιμοποιείται έδαφος των Κατεχομένων για υποστήριξη. Όπως είναι γνωστό, η Τουρκία δημιούργησε βάση υποστήριξης στο λιμάνι της Σινίφκης, με εργοστάσιο λάσπης, αποθήκες των υλικών κ.τ.λ. όπως και για εξυπηρέτηση των γεωτρύπανων στο ίδιο αγκυροβόλιο.
Το κοντινό αεροδρόμιο που βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα από τη λιμενική βάση, με ελικόπτερα της ίδιας εταιρείας, χρησιμοποιήθηκε και στις πέντε προηγούμενες παράνομες γεωτρήσεις.
Για τις δύο νότια της Καρπασίας η απόσταση ήταν μικρή και ευνοούσε τις πτήσεις υποστήριξης, ενώ για τις δύο γεωτρήσεις δυτικά της Πάφου και τη μία νότια του Πισσουρίου αξιοποιήθηκε και αεροπορική εγκατάσταση στην Αττάλεια.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας «Φιλελεύθερος», η Τουρκία μετέτρεψε το παράνομο αεροδρόμιο Τύμπου, σε προσωρινή ενδιάμεση βάση υποστήριξης του «Γιαβούζ» για τις τακτικές πτήσεις ελικοπτέρων από και προς το γεωτρύπανο.
Να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που για την υποστήριξη των παράνομων τουρκικών γεωτρήσεων, χρησιμοποιείται έδαφος των Κατεχομένων για υποστήριξη. Όπως είναι γνωστό, η Τουρκία δημιούργησε βάση υποστήριξης στο λιμάνι της Σινίφκης, με εργοστάσιο λάσπης, αποθήκες των υλικών κ.τ.λ. όπως και για εξυπηρέτηση των γεωτρύπανων στο ίδιο αγκυροβόλιο.
Το κοντινό αεροδρόμιο που βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα από τη λιμενική βάση, με ελικόπτερα της ίδιας εταιρείας, χρησιμοποιήθηκε και στις πέντε προηγούμενες παράνομες γεωτρήσεις.
Για τις δύο νότια της Καρπασίας η απόσταση ήταν μικρή και ευνοούσε τις πτήσεις υποστήριξης, ενώ για τις δύο γεωτρήσεις δυτικά της Πάφου και τη μία νότια του Πισσουρίου αξιοποιήθηκε και αεροπορική εγκατάσταση στην Αττάλεια.