Ο Γιάνης Βαρουφάκης αν θέλει μπορεί να αναλάβει την ευθύνη και να δημοσιοποιήσει ο ίδιος τις συνεδριάσεις του Eurogroup που υποστηρίζει πως έχει ηχογραφήσει δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Secret» με το δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο, ο Πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας.
Πιο αναλυτικά ο κ. Τασούλας σχετικά με την κατάθεση των στοιχείων του κ. Βαρουφάκη στη Βουλή τόνισε ότι «Δεν το κατέθεσε, μου το εμπιστεύτηκε για να κάνω ότι νομίζω. Γιατί μίλησε για τη διακριτική ευχέρεια που έχω πως θα το αξιολογήσω και θα το αξιοποιήσω. Οι λόγοι που το επέστρεψα αμέσως είναι ότι δεν αντιλαμβάνομαι ούτε τη δική μου αποστολή ούτε της Βουλής ως μηχανισμού υλοποίησης κάποιων πρωτοβουλιών και κάποιων αποφάσεων που παίρνουν οι πολιτικοί αρχηγοί και αφορούν στο πρόσωπό τους. Ο κ. Βαρουφάκης ισχυρίζεται ότι έχει στην κατοχή του εδώ και 5 χρόνια κρυφές μαγνητοφωνήσεις του Eurogroup και έκτοτε έχουμε μείνει εκεί. Εάν αισθάνεται την ανάγκη αυτές να τις κοινολογήσει είναι προτιμότερο να αναλάβει ο ίδιος την ευθύνη αυτής της κοινολογήσεως, εγώ δεν μπορώ να μετέχω σε αυτή την πράξη. Εμένα και ο κ.Βαρουφάκης με ψήφισε να είμαι πρόεδρος της Βουλής και όχι κομπάρσος σε ένα μονόπρακτο στο οποίο επιλέγει ο ίδιος και το θέμα και τον τίτλο».
Και επεσήμανε πως «Δεν είναι νομικό για μένα το θέμα, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, νομικό μπορεί να προκύψει αν πράγματι αποκαλυφθεί ότι τα μαγνητοφωνούσε. Μέχρι στιγμής λέει ότι τα μαγνητοφωνούσε γιατί όπως ξέρετε και το σύνταγμα και οι νόμοι προστατεύουν το απόρρητο των επικοινωνιών από εκεί και πέρα είναι πολιτικό και αισθητικό, είναι μια διαφορά αντιλήψεως. Εγώ προσωπικά δεν θα το έκανα ποτέ αυτό».
«Πέντε χρόνια έχει στα χέρια του ένα τεράστιο μυστικό, εγώ δεν είμαι ο άνθρωπος ο οποίος θα βγάλω αυτό το μυστικό στην επιφάνεια, ας το κάνει ο ίδιος είναι προτιμότερο» σχολίασε ο Πρόεδρος της Βουλής.
Αναφορικά με το πρώτο εξάμηνο του 2015, ο κ. Τασούλας υπογράμμισε ότι «Είναι βέβαιο ότι έγινε μια μεγάλη οπισθοχώρηση το πρώτο εξάμηνο του ’15 διότι ακόμη και τα κείμενα που υπεγράφησαν την εποχή εκείνη μιλούν για την ανάγκη ανάκτηση της εμπιστοσύνης δηλαδή έσπασε η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ της Ελλάδος και των εταιρών μας και προκειμένου αυτός ο δεσμός εμπιστοσύνης να αποκατασταθεί έπρεπε να πάμε, δυστυχώς, σε ένα νέο μνημόνιο και νέα μέτρα, αυτό κόστισε. Η πολιτική διάσταση αυτής της ευθύνης κατά τη γνώμη μου έχει ξεκαθαρίσει και αυτό έχει να κάνει και με το αποτέλεσμα των τελευταίων εκλογών που τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα και όχι τόσο συγκεχυμένα όπως ήταν το Σεπτέμβριο του ’15. Άρα η χώρα και ο λαός πλήρωσε βαρύτατα ένα τίμημα διαρρήξεως της εμπιστοσύνης που υπήρχε. Αν τώρα η διάρρηξη της εμπιστοσύνης η αποκατάσταση της οποίας στοίχισε πανάκριβα στο λαό και στη χώρα διορθώνεται ή αποκαθίσταται με το να βγάζουμε στον αέρα κρυφές μαγνητοφωνήσεις ανωτάτων συλλογικών οργάνων της ΕΕ τα οποία δεν τηρούν και πρακτικά, τότε τι να πω. Δηλαδή αν παραδεχτούμε ότι μια από τις αιτίες βασική που μπήκαμε στο μνημόνιο της περιόδου ’15 με κόστος δισεκατομμυρίων για τη χώρα, για το λαό ,για τις τράπεζες, για την έλευση της ανάπτυξης, για την έξοδο από την κρίση ήταν το σπάσιμο της εμπιστοσύνης, το να δημοσιεύει κάποιος τώρα την επιτομή, τον ορισμό του σπασίματος που είναι να μαγνητοφωνώ κρυφά κάποιο συλλογικό όργανο που δεν συνεδριάζει δημόσια τότε καταθέτω τα όπλα της λογικής».
Αναφορικά με τη δήλωση του κ. Τσίπρα για «ευθύνη και έλεγχο των κρίσιμων αρμών της εξουσίας», ο Πρόεδρος της Βουλής σχολίασε πως «Αν εννοεί τις τρεις μορφές εξουσίας, που αυτό φάνηκε να εννοεί, τότε είναι μεγάλο λάθος. Η διάκριση των εξουσιών είναι στοιχειώδης πρόνοια των δημοκρατικών πολιτευμάτων, δεν μπορεί να ελέγχει η Δικαιοσύνη, η νομοθετική λειτουργία έτσι όπως προέκυψε να το αντιλαμβάνεται, όμως εν συνεχεία διευκρίνισε πως εννοούσε τους αρμούς της εκτελεστικής εξουσίας. Αντιλήφθη ποιος ήταν ο σάλος ο εύλογος που προκλήθηκε από αυτή τη δήλωση και προσπάθησε να το περιορίσει στους αρμούς της εκτελεστικής εξουσίας εννοώντας προφανώς τον έλεγχο της διοικητικής μηχανής. Και αυτό είναι παρεξηγήσουμε απόλυτα γιατί εδώ πάμε να αποκομματικοποιήσουμε το κράτος, να αφήσουμε πίσω μας το πελατειακό κράτος 2 αιώνων και το να ξαναμιλάμε έστω για έλεγχο των αρμών της εκτελεστικής εξουσίας είναι στην πιο αισιόδοξη ερμηνεία του αναχρονισμός».
Ερωτηθείς για το μεταναστευτικό ο κ. Τασούλας απάντησε πως βλέπει μια απόπειρα πολιτικής εκμετάλλευσης, υπερβολική κατά την γνώμη του. «Νομίζω όμως ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνονται οι χειρισμοί, και τα αποτελέσματα τα οποία θα επέλθουν σε λίγο καιρό, θα καλμάρουν την όποια άδικη πολιτική αντιδικία γίνεται γύρω από αυτό το θέμα. Το μεταναστευτικό προφανώς είναι ένα θέμα το οποίο ήρθε για να μείνει, από την άλλη πλευρά δεν υπάρχει κανένας λόγος να μείνει με ένα τρόπο άναρχο, άδικα κατανεμημένο, απάνθρωπο για κάποιους πολλούς από τους πρόσφυγες ή μετανάστες όλα αυτά μπορούν να τακτοποιηθούν και φαίνεται ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τα τακτοποιήσει» τόνισε ο Πρόεδρος της Βουλής.
Σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Βουλής σχολίασε ότι «Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα κυκλοφορούν γύρω στα 400 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στόχος είναι τα επόμενα 10 χρόνια να φτάσει στο 30% αυτό το ποσοστό. Θέλησα μέσω της Βουλής να δώσω ένα παράδειγμα σε όσους ήταν αμέριμνοι σαν και εμένα μέχρι πρότινος. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μια ένδειξη και μια προσπάθεια συμφιλίωσης με το περιβάλλον, η Βουλή κάνει και άλλες κινήσεις σύντομα εγκαθίσταται εργολάβος στη Βουλή ο οποίος θα μειώσει κατά 40%, με τις κατασκευές που θα κάνει και με τις αλλαγές στα κλιματιστικά, θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τις ανάγκες κατανάλωσης ενέργειας της Βουλής. Μετέχουμε και εμείς στο μέτρο του δυνατού σε αυτή την προσπάθεια να εξαλείψουμε την αμεριμνησία γύρω από τα θέματα του περιβάλλοντος και να κάνει ο καθένας το καθήκον του».
Τέλος, αναφορικά με τη ρύθμιση του ΕΦΚΑ και τη δυνατότητα να πάρουν αναδρομικά συνταξιούχοι βουλευτές ο κ. Τασούλας σημείωσε ότι «Αυτό είναι μια εγκύκλιος του ΕΦΚΑ η οποία λέει ότι κάποιες κρατήσεις στις συντάξεις και των βουλευτών έπρεπε να ισχύσουν από την ημερομηνία ίδρυσης του ΕΦΚΑ, δηλαδή από το ’17, και όχι από την ημερομηνία ψήφισης του νόμου Κατρούγκαλου το ’16 άρα αυτή η διαφορά κρατήσεων που έγιναν έκρινε η εγκύκλιος ότι έπρεπε να επιστραφεί. Ήταν κρατήσεις που έγιναν για ένα χρονικό διάστημα κάποιων μηνών και που δεν έπρεπε να γίνουν, δεν είναι αύξηση των βουλευτικών συντάξεων ή κάποια μόνιμη παροχή. Είναι μια εφάπαξ επιστροφή κρατήσεων που έγιναν από λάθος».