ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κεραμέως στα Παραπολιτικά: Οι Πανελλαδικές μπορεί να γίνουν και τον Ιούλιο
Ακόμα και τον Ιούλιο μπορεί να γίνουν οι Πανελλαδικές, καθώς, όπως τονίζει στα «Π» η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, «καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ούτως ώστε οι πανελλαδικές εξετάσεις να διενεργηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους, τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο». Η κ. Κεραμέως δηλώνει πολύ ικανοποιημένη από την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης και τονίζει ότι πρόθεση της κυβέρνησης για τη Μεγάλη Εβδομάδα «είναι να παράσχουμε τη δυνατότητα τέλεσης Λειτουργιών κεκλεισμένων των θυρών, χωρίς την προσέλευση πιστών, μόνο με την παρουσία ιερέα και ψάλτη».
Προχωρά ικανοποιητικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Θα μπορούσε, αν το κλείσιμο των σχολείων παραταθεί, να αποκτήσει καθολικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα;
Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την εφαρμογή ενός πρωτοποριακού για τα δεδομένα της χώρας εγχειρήματος. Η εκπαιδευτική κοινότητα ανταποκρίθηκε άμεσα και καθολικά. Τα Λύκεια και τα Γυμνάσια έχουν ενταχθεί πλήρως σε σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και αυτήν την εβδομάδα ολοκληρώνουμε την εισαγωγή και των ∆ημοτικών στη σύγχρονη εκπαίδευση. Έως σήμερα, περισσότεροι από 55.000 εκπαιδευτικοί έχουν διενεργήσει πάνω από 72.000 ζωντανής μετάδοσης ψηφιακές τάξεις, με πάνω από 1.096.311 παρακολουθήσεις μαθητών, που αυξάνονται κατά μέσο όρο 70% την ημέρα. Πάνω από 850.000 μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί και χρησιμοποιούν το Πανελλήνιο Σχολικό ∆ίκτυο. Επιπλέον, τη ∆ευτέρα 30/3 ξεκίνησε η εκπαιδευτική τηλεόραση για τους μαθητές ∆ημοτικού, με πολύ υψηλή τηλεθέαση: την πρώτη ημέρα έφτασε το 51,2% στις ηλικίες 414, δηλαδή παρακολούθησαν περισσότερα από 125.000 παιδιά. Έστω και για λίγο, το πρόγραμμα παρακολούθησαν συνολικά 588.313 τηλεθεατές. Και στις υπόλοιπες βαθμίδες εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ∆ΙΕΚ και ΑΕΙ, η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε αισιόδοξη προσδοκία. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες όσο και δύσκολες στιγμές που διανύει η χώρα, επιδίωξή μας είναι να διατηρηθεί στενή η επαφή των μαθητών, των σπουδαστών και των φοιτητών με την εκπαιδευτική διαδικασία. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την ευρύτερη δυνατή επιτυχία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και προσαρμοζόμαστε ανάλογα με τις νέες προκλήσεις που συναντάμε.
Τι μέτρα λαμβάνετε ώστε δάσκαλοι, καθηγητές και μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή στο ∆ιαδίκτυο να μπορούν και εκείνοι να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προβλέπει όλα τα ενδεχόμενα, ώστε να μην υπάρχουν αποκλεισμοί από τις τεχνολογικές δυνατότητες που παρέχονται. Με βάση τα πλέον πρόσφατα δεδομένα που έχει συλλέξει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων από όλους τους παρόχους, η ευρυζωνική κάλυψη ανέρχεται στο 99,9% των νοικοκυριών. Επιπλέον η κάλυψη του δικτύου κινητής τηλεφωνίας μέσω τεχνολογίας 4G ανέρχεται στο 97% των νοικοκυριών. Η δε πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά έχει πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση Ιντερνέτ, συνήθως χωρίς περιορισμό δεδομένων. Σε κάθε περίπτωση, και με γνώμονα πάντοτε την εξασφάλιση της πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, φροντίσαμε επιπλέον για τη δυνατότητα σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις και μέσω τηλεφώνου (με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο).
Ποια είναι τα βασικά σενάρια που επεξεργάζεστε για τις προαγωγικές και τις πανελλαδικές εξετάσεις και από τι θα εξαρτηθεί η εφαρμογή τους;
Στόχος μας είναι να περιορίσουμε όσο πιο πολύ γίνεται την αναστάτωση των μαθητών που προκαλείται από τον κοροναϊό και ιδιαιτέρως όσον αφορά στους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ούτως ώστε οι πανελλαδικές εξετάσεις να διενεργηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους, τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο. Η τελική έκβαση αυτού του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί από την εξάπλωση και την αντιμετώπιση του ιού και ασφαλώς από τις οδηγίες των ειδικών του ΕΟ∆Υ.
Τι συμβουλεύετε τους μαθητές της Γ’ Λυκείου; Να μελετούν όσο βρίσκονται στο σπίτι το σύνολο της ύλης των Πανελλαδικών ή ένα τμήμα της;
Τα σχολεία μπορεί να έκλεισαν, αλλά χάρη στην τεχνολογία και στη μεγάλη προσπάθεια των εκπαιδευτικών μας, τους οποίους θα ήθελα και από αυτό το βήμα να ευχαριστήσω, παραμένουν ενεργά και χιλιάδες ψηφιακές τάξεις λειτουργούν καθημερινά. Συμβουλεύω λοιπόν τους μαθητές να μελετούν, να παρακολουθούν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις οδηγίες των εκπαιδευτικών τους και να αξιοποιούν γόνιμα τον χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους.
Έχετε πει ότι η ύλη στα ΑΕΙ μπορεί να καλυφθεί μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Συνεπώς, θα μπορούσαν οι φοιτητές, αν χρειαστεί τελικά, να μπουν στη θερινή εξεταστική περίοδο χωρίς να έχει γίνει άλλη παράδοση σε αμφιθέατρο μετά τις 10 Μαρτίου;
Η εκπαιδευτική διαδικασία των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα συνεχίζεται μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι γεγονός πως τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν να επιδείξουν υψηλό βαθμό εξοικείωσης με μεθόδους εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Το ποσοστό μαθημάτων ανά Τμήμα ΑΕΙ που υλοποιείται συνδυάζοντας την ήδη χρησιμοποιούμενη ασύγχρονη τηλεκπαίδευση καθώς και με μέσα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης είναι υψηλό. Ενδεικτικά, στο Χαροκόπειο το ποσοστό των εξ ολοκλήρου προσφερόμενων μαθημάτων εξ αποστάσεως ανέρχεται σε 94%, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης είναι 93%, ενώ στο Πανεπιστήμιο Πατρών το ποσοστό είναι περίπου 91%. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο Πανεπιστήμιο Πατρών για τις δύο πρώτες ημέρες εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης οργανώθηκαν 3.918 τηλεδιασκέψεις. Το εαρινό εξάμηνο δεν θα χαθεί. Έχουμε εμπιστοσύνη στο ελληνικό πανεπιστήμιο και στις δυνατότητές του. Η ακαδημαϊκή κοινότητα μπορεί να βγει μπροστά σε αυτή τη μεγάλη κρίση.
Οι γονείς πρέπει να καταβάλλουν κανονικά τα δίδακτρα σε σχολεία, φροντιστήρια, κολέγια και άλλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια όσο αυτά παραμένουν κλειστά και με ποια αιτιολογία;
Πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, που εμπίπτει στην αρμοδιότητα αρκετών υπουργείων. Στο μέτρο που μας αφορά, αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα οι ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές συνεχίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως.
Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας για την πρόσληψη μόνιμων δασκάλων και καθηγητών εντός του 2020; Προχωρούν κανονικά οι διαδικασίες αυτές;
Βεβαίως, οι διαδικασίες για τους μόνιμους διορισμούς προχωρούν μέσω ΑΣΕΠ. Όπως καταλαβαίνετε, όμως, δεδομένης της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης, προτεραιότητά μας αυτή την ώρα είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Κατά συνέπεια, οι δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν με μειωμένο δυναμικό, για την ασφάλεια των εργαζομένων, το οποίο ασφαλώς καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να περιορίσει την όποια καθυστέρηση στη διαδικασία λόγω της υγειονομικής κρίσης.
Πόσο συχνή είναι η επικοινωνία σας και πόσο γόνιμη η συνεργασία σας με τους εκπροσώπους των κομμάτων της αντιπολίτευσης αυτή την περίοδο;
Πρόσφατα επικοινώνησα τηλεφωνικά με τους υπευθύνους Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης για να τους ενημερώσω σχετικά με τη δέσμη των πρωτοβουλιών που ανέλαβε αμέσως το υπουργείο, ανταποκρινόμενο στα νέα δεδομένα που έχει προκαλέσει η εξάπλωση του κοροναϊού στη χώρα μας. Τους ανέπτυξα αναλυτικά όλο το πλέγμα των πρωτοβουλιών του υπουργείου Παιδείας για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, σχολεία, ∆ΙΕΚ, πανεπιστήμια, και ζήτησα τις προτάσεις τους, ενώ τους διαβεβαίωσα ότι είμαι στη διάθεσή τους για κάθε περαιτέρω επικοινωνία που αφορά στα συστήματα εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης και στις σχετικές δράσεις του υπουργείου. Οφείλουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να συνεργαστούμε εποικοδομητικά για το καλό των παιδιών μας.
Πώς απαντήσατε στην επιστολή της Ιεράς Συνόδου που επιθυμεί να τελούνται η Θεία Λειτουργία και οι Ιερές Ακολουθίες κεκλεισμένων των θυρών;
Επιτρέψτε μου να επαναλάβω πως αποκλειστικό μέλημα και γνώμονας των αποφάσεων της κυβέρνησής μας είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και αυτό αφορά σε όλη τη σφαίρα της δημόσιας ζωής, περιλαμβανομένων και των τόπων λατρείας, που συνιστούν ταυτόχρονα σημεία μαζικών συναθροίσεων. Υπενθυμίζω ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Υγείας και Παιδείας αποφασίστηκε, για προληπτικούς λόγους, η αναστολή τέλεσης κάθε είδους Λειτουργίας και ιεροπραξίας σε όλους τους χώρους θρησκευτικής λατρείας, κάθε δόγματος και θρησκείας (με κάποιες εξαιρέσεις, π.χ. κηδείες) έως και τις 11 Απριλίου. Τις επόμενες ημέρες, θα εκδοθεί νέα ΚΥΑ, που θα αφορά και τη Μεγάλη Εβδομάδα. Πρόθεσή μας για τη Μ. Εβδομάδα είναι να παράσχουμε τη δυνατότητα τέλεσης Λειτουργιών κεκλεισμένων των θυρών, χωρίς την προσέλευση πιστών, μόνο με την παρουσία ιερέα και ψάλτη.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 04 Απριλίου
Προχωρά ικανοποιητικά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Θα μπορούσε, αν το κλείσιμο των σχολείων παραταθεί, να αποκτήσει καθολικό και υποχρεωτικό χαρακτήρα;
Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την εφαρμογή ενός πρωτοποριακού για τα δεδομένα της χώρας εγχειρήματος. Η εκπαιδευτική κοινότητα ανταποκρίθηκε άμεσα και καθολικά. Τα Λύκεια και τα Γυμνάσια έχουν ενταχθεί πλήρως σε σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και αυτήν την εβδομάδα ολοκληρώνουμε την εισαγωγή και των ∆ημοτικών στη σύγχρονη εκπαίδευση. Έως σήμερα, περισσότεροι από 55.000 εκπαιδευτικοί έχουν διενεργήσει πάνω από 72.000 ζωντανής μετάδοσης ψηφιακές τάξεις, με πάνω από 1.096.311 παρακολουθήσεις μαθητών, που αυξάνονται κατά μέσο όρο 70% την ημέρα. Πάνω από 850.000 μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί και χρησιμοποιούν το Πανελλήνιο Σχολικό ∆ίκτυο. Επιπλέον, τη ∆ευτέρα 30/3 ξεκίνησε η εκπαιδευτική τηλεόραση για τους μαθητές ∆ημοτικού, με πολύ υψηλή τηλεθέαση: την πρώτη ημέρα έφτασε το 51,2% στις ηλικίες 414, δηλαδή παρακολούθησαν περισσότερα από 125.000 παιδιά. Έστω και για λίγο, το πρόγραμμα παρακολούθησαν συνολικά 588.313 τηλεθεατές. Και στις υπόλοιπες βαθμίδες εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ∆ΙΕΚ και ΑΕΙ, η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε αισιόδοξη προσδοκία. Σε αυτές τις πρωτόγνωρες όσο και δύσκολες στιγμές που διανύει η χώρα, επιδίωξή μας είναι να διατηρηθεί στενή η επαφή των μαθητών, των σπουδαστών και των φοιτητών με την εκπαιδευτική διαδικασία. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την ευρύτερη δυνατή επιτυχία της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και προσαρμοζόμαστε ανάλογα με τις νέες προκλήσεις που συναντάμε.
«Κεκλεισμένων των θυρών, μόνο με την παρουσία ψάλτη και ιερέα, θα είναι οι Λειτουργίες τη Μεγάλη Εβδομάδα», δηλώνει στα «Π» η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως
Τι μέτρα λαμβάνετε ώστε δάσκαλοι, καθηγητές και μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή στο ∆ιαδίκτυο να μπορούν και εκείνοι να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προβλέπει όλα τα ενδεχόμενα, ώστε να μην υπάρχουν αποκλεισμοί από τις τεχνολογικές δυνατότητες που παρέχονται. Με βάση τα πλέον πρόσφατα δεδομένα που έχει συλλέξει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων από όλους τους παρόχους, η ευρυζωνική κάλυψη ανέρχεται στο 99,9% των νοικοκυριών. Επιπλέον η κάλυψη του δικτύου κινητής τηλεφωνίας μέσω τεχνολογίας 4G ανέρχεται στο 97% των νοικοκυριών. Η δε πλειονότητα των οικογενειών με παιδιά έχει πρόσβαση σε σταθερή σύνδεση Ιντερνέτ, συνήθως χωρίς περιορισμό δεδομένων. Σε κάθε περίπτωση, και με γνώμονα πάντοτε την εξασφάλιση της πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, φροντίσαμε επιπλέον για τη δυνατότητα σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις και μέσω τηλεφώνου (με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο).
Ποια είναι τα βασικά σενάρια που επεξεργάζεστε για τις προαγωγικές και τις πανελλαδικές εξετάσεις και από τι θα εξαρτηθεί η εφαρμογή τους;
Στόχος μας είναι να περιορίσουμε όσο πιο πολύ γίνεται την αναστάτωση των μαθητών που προκαλείται από τον κοροναϊό και ιδιαιτέρως όσον αφορά στους μαθητές της Γ’ Λυκείου. Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ούτως ώστε οι πανελλαδικές εξετάσεις να διενεργηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους, τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο. Η τελική έκβαση αυτού του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί από την εξάπλωση και την αντιμετώπιση του ιού και ασφαλώς από τις οδηγίες των ειδικών του ΕΟ∆Υ.
Με γνώμονα πάντοτε την εξασφάλιση της πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, φροντίσαμε επιπλέον για τη δυνατότητα σύνδεσης στις ψηφιακές τάξεις και μέσω τηλεφώνου (με αστική χρέωση από σταθερό τηλέφωνο)
Τι συμβουλεύετε τους μαθητές της Γ’ Λυκείου; Να μελετούν όσο βρίσκονται στο σπίτι το σύνολο της ύλης των Πανελλαδικών ή ένα τμήμα της;
Τα σχολεία μπορεί να έκλεισαν, αλλά χάρη στην τεχνολογία και στη μεγάλη προσπάθεια των εκπαιδευτικών μας, τους οποίους θα ήθελα και από αυτό το βήμα να ευχαριστήσω, παραμένουν ενεργά και χιλιάδες ψηφιακές τάξεις λειτουργούν καθημερινά. Συμβουλεύω λοιπόν τους μαθητές να μελετούν, να παρακολουθούν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις οδηγίες των εκπαιδευτικών τους και να αξιοποιούν γόνιμα τον χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους.
Έχετε πει ότι η ύλη στα ΑΕΙ μπορεί να καλυφθεί μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Συνεπώς, θα μπορούσαν οι φοιτητές, αν χρειαστεί τελικά, να μπουν στη θερινή εξεταστική περίοδο χωρίς να έχει γίνει άλλη παράδοση σε αμφιθέατρο μετά τις 10 Μαρτίου;
Η εκπαιδευτική διαδικασία των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα συνεχίζεται μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι γεγονός πως τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν να επιδείξουν υψηλό βαθμό εξοικείωσης με μεθόδους εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Το ποσοστό μαθημάτων ανά Τμήμα ΑΕΙ που υλοποιείται συνδυάζοντας την ήδη χρησιμοποιούμενη ασύγχρονη τηλεκπαίδευση καθώς και με μέσα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης είναι υψηλό. Ενδεικτικά, στο Χαροκόπειο το ποσοστό των εξ ολοκλήρου προσφερόμενων μαθημάτων εξ αποστάσεως ανέρχεται σε 94%, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης είναι 93%, ενώ στο Πανεπιστήμιο Πατρών το ποσοστό είναι περίπου 91%. Αξίζει να αναφερθεί ότι στο Πανεπιστήμιο Πατρών για τις δύο πρώτες ημέρες εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης οργανώθηκαν 3.918 τηλεδιασκέψεις. Το εαρινό εξάμηνο δεν θα χαθεί. Έχουμε εμπιστοσύνη στο ελληνικό πανεπιστήμιο και στις δυνατότητές του. Η ακαδημαϊκή κοινότητα μπορεί να βγει μπροστά σε αυτή τη μεγάλη κρίση.
Το εαρινό εξάμηνο δεν θα χαθεί. Έχουμε εμπιστοσύνη στο ελληνικό πανεπιστήμιο και στις δυνατότητές του. Η ακαδημαϊκή κοινότητα μπορεί να βγει μπροστά σε αυτή τη μεγάλη κρίση
Οι γονείς πρέπει να καταβάλλουν κανονικά τα δίδακτρα σε σχολεία, φροντιστήρια, κολέγια και άλλα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια όσο αυτά παραμένουν κλειστά και με ποια αιτιολογία;
Πρόκειται για ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, που εμπίπτει στην αρμοδιότητα αρκετών υπουργείων. Στο μέτρο που μας αφορά, αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι στη συντριπτική τους πλειονότητα οι ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές συνεχίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως.
Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας για την πρόσληψη μόνιμων δασκάλων και καθηγητών εντός του 2020; Προχωρούν κανονικά οι διαδικασίες αυτές;
Βεβαίως, οι διαδικασίες για τους μόνιμους διορισμούς προχωρούν μέσω ΑΣΕΠ. Όπως καταλαβαίνετε, όμως, δεδομένης της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης, προτεραιότητά μας αυτή την ώρα είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Κατά συνέπεια, οι δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν με μειωμένο δυναμικό, για την ασφάλεια των εργαζομένων, το οποίο ασφαλώς καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια να περιορίσει την όποια καθυστέρηση στη διαδικασία λόγω της υγειονομικής κρίσης.
Πόσο συχνή είναι η επικοινωνία σας και πόσο γόνιμη η συνεργασία σας με τους εκπροσώπους των κομμάτων της αντιπολίτευσης αυτή την περίοδο;
Πρόσφατα επικοινώνησα τηλεφωνικά με τους υπευθύνους Παιδείας των κομμάτων της αντιπολίτευσης για να τους ενημερώσω σχετικά με τη δέσμη των πρωτοβουλιών που ανέλαβε αμέσως το υπουργείο, ανταποκρινόμενο στα νέα δεδομένα που έχει προκαλέσει η εξάπλωση του κοροναϊού στη χώρα μας. Τους ανέπτυξα αναλυτικά όλο το πλέγμα των πρωτοβουλιών του υπουργείου Παιδείας για όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, σχολεία, ∆ΙΕΚ, πανεπιστήμια, και ζήτησα τις προτάσεις τους, ενώ τους διαβεβαίωσα ότι είμαι στη διάθεσή τους για κάθε περαιτέρω επικοινωνία που αφορά στα συστήματα εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης και στις σχετικές δράσεις του υπουργείου. Οφείλουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να συνεργαστούμε εποικοδομητικά για το καλό των παιδιών μας.
Πώς απαντήσατε στην επιστολή της Ιεράς Συνόδου που επιθυμεί να τελούνται η Θεία Λειτουργία και οι Ιερές Ακολουθίες κεκλεισμένων των θυρών;
Επιτρέψτε μου να επαναλάβω πως αποκλειστικό μέλημα και γνώμονας των αποφάσεων της κυβέρνησής μας είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και αυτό αφορά σε όλη τη σφαίρα της δημόσιας ζωής, περιλαμβανομένων και των τόπων λατρείας, που συνιστούν ταυτόχρονα σημεία μαζικών συναθροίσεων. Υπενθυμίζω ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Υγείας και Παιδείας αποφασίστηκε, για προληπτικούς λόγους, η αναστολή τέλεσης κάθε είδους Λειτουργίας και ιεροπραξίας σε όλους τους χώρους θρησκευτικής λατρείας, κάθε δόγματος και θρησκείας (με κάποιες εξαιρέσεις, π.χ. κηδείες) έως και τις 11 Απριλίου. Τις επόμενες ημέρες, θα εκδοθεί νέα ΚΥΑ, που θα αφορά και τη Μεγάλη Εβδομάδα. Πρόθεσή μας για τη Μ. Εβδομάδα είναι να παράσχουμε τη δυνατότητα τέλεσης Λειτουργιών κεκλεισμένων των θυρών, χωρίς την προσέλευση πιστών, μόνο με την παρουσία ιερέα και ψάλτη.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 04 Απριλίου