Αισιόδοξος ότι η φετινή τουριστική περίοδος δεν θα είναι ολοκληρωτικά χαμένη λόγω της πανδημίας, όπως αρχικά φοβήθηκαν όλοι, δήλωσε ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης μιλώντας στο Radio North 98 και στην εκπομπή «Βόρειος Αντίκτυπος» με τον Βαγγέλη Μωυσή.
«Μεσοπρόθεσμα πιστεύω ότι ο Ελληνικός Τουρισμός θα βγει πιο δυνατός καθώς θα εξαργυρώσουμε τα διθυραμβικά σχόλια για το πόσο καλά αντιμετωπίσαμε ως χώρα την πανδημία, ενώ τόσο οι τουρίστες όσο και οι τουριστικοί οργανισμοί θα έχουν ως κύριο μέλημα την ασφάλεια των τουριστών», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Θεοχάρης.
«Φέτος θα έχουμε ισχυρή μείωση, είναι σίγουρο. Υπάρχουν σενάρια για πτώση του τζίρου πάνω από 70%. Αλλά αυτό θα εξαρτηθεί και από το πόσο έτοιμες θα είναι άλλες τουριστικές χώρες να υποδεχτούν κόσμο. Εκτιμούμε ως ευνοϊκό νούμερο για φέτος το 40% του τζίρου που είχαμε προηγούμενες χρονιές. Η χώρα μας έχει καλό brand και το ενίσχυσε το τελευταίο διάστημα. Χρειάζεται μια ενισχυμένη και συγκεντρωμένη διαφημιστική εκστρατεία από εμάς και από την άλλη μια καλή συνεργασία και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ώστε να υπάρχουν οι διαδικασίες που θα προσφέρουν ασφάλεια και στους τουρίστες που θα ταξιδέψουν και σε εκείνους που θα υποδεχτούν τους τουρίστες», πρόσθεσε.
Σε ότι αφορά τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων που δεν θα καταφέρουν να λειτουργήσουν, ή θα υπολειτουργήσουν, καθώς και των χιλιάδων εποχικών εργαζομένων που δεν θα απορροφηθούν φέτος από την τουριστική αγορά εργασίας, ο υπουργός Τουρισμού τόνισε πως η σχετική «ομάδα κρούσης» ήδη εξετάζει σειρά σεναρίων, τα οποία θα ανακοινωθούν εγκαίρως.
Ο κ. Θεοχάρης δήλωσε: «Ένας άξονα στήριξης είναι η λήψη αναπτυξιακών μέτρων που να ενισχύσουν την επιλογή της εργασίας αντί της ανεργίας. Δεύτερος άξονας είναι τα μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας (ΦΠΑ κλπ) που θα είναι οριζόντια. Τρίτος άξονας τα μέτρα στήριξης κυρίως των εργαζομένων που δεν θα απορροφηθούν και κάποιων επιχειρήσεων. Μοντέλα που εξετάζονται είναι και η επέκταση του επιδόματος ανεργίας, αλλά και η επέκταση -για κάποιες τουριστικές επιχειρήσεις- των όρων αναστολής λειτουργίας, που ίσχυσαν το προηγούμενο διάστημα της πανδημίας. Και βέβαια, μέσα στο πλέγμα στήριξης είναι και αυτά τα μέτρα που αφορούν τις επιχειρήσεις των μεταφορών. Προσπαθούμε να ανακτήσουμε ότι μπορούμε, αλλά και να χτίσουμε το brand για να έχουμε μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα το αποτέλεσμα που όλοι προσδοκούμε».