ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κεφαλογιάννης: Μπαίνουμε σε μια τελική ευθεία προκειμένου να εξετάσουμε μια επάνοδο στην κανονικότητα
«Τα μέσα μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα επανέλθουν σταδιακά σε έναν κανονικό ρυθμό μετά την άρση των μέτρων περιορισμού» δήλωσε στα
Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή “Secret” με το δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Αναφορικά με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι «μπαίνουμε σε μια τελική ευθεία προκειμένου να εξετάσουμε μια επάνοδο στην κανονικότητα».
«Για παράδειγμα στην Αθήνα αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν λεωφορεία και τρόλεϊ περί τα 550 με 600 ανά ημέρα, σε μια κανονική ημέρα είναι 1.000, άρα ανάλογα με το χρονοδιάγραμμα που θα μας θέσει ο πρωθυπουργός και οι ειδικοί του ΕΟΔΥ θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι τις επόμενες ημέρες να επανέλθουμε σε ένα κανονικό πρόγραμμα όσον αφορά τις μετακινήσεις στα ΜΜΜ στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, και βεβαίως πέρα από την αύξηση και την επάνοδο σε ένα κανονικό αριθμό των οχημάτων και των συρμών θα συνεχίσουμε να έχουμε μια σειρά από μέτρα υγιεινής τόσο για τους εργαζόμενους αλλά κυρίως να ξέρουν οι πολίτες ότι επάνοδος στην κανονικότητα δεν σημαίνει απόλυτα αυτό το οποίο υπήρχε στην προηγούμενη την κατάσταση προ του κορονοϊού, θα ληφθούν και περαιτέρω μέτρα που θα αφορούν τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και κυρίως της υγείας των επιβατών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Αυτή τη στιγμή κάνουμε διάφορα σενάρια όσον αφορά τις αποστάσεις που μπορεί να χρειάζονται στις αναμονές, πρέπει να δούμε τις πληρότητες που πρέπει να είναι στα μέσα ή στους συρμούς. Προσπαθούμε η εξίσωση να έχει ως αποτέλεσμα τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και βεβαίως όσο το δυνατόν τη λιγότερη ταλαιπωρία των επιβατών», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Για τα αεροδρόμια, ο υφυπουργός δήλωσε ότι «όταν με το καλό ανοίξει η τουριστική σεζόν και στα αεροδρόμια πρέπει να ληφθούν αυστηρά μέτρα υγιεινής για να μην φτάσουμε σε ένα σημείο όπου κάποια εισερχόμενα κρούσματα από το εξωτερικό δημιουργήσουν καταστάσεις στη χώρα μας που αυτή τη στιγμή βαίνει στη μείωση ή ακόμα και στο μηδενισμό των περιστατικών». «Θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο», τόνισε.
Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι «όλο το προηγούμενο διάστημα σε διάφορα επίπεδα στην ΕΕ είτε αυτό αφορά τα άτυπα συμβούλια των υπουργών Μεταφορών, είτε αυτό αφορά κάποια τεχνικά κλιμάκια τα οποία επίσης συζητάνε έχει τεθεί το θέμα των αεροπορικών συνδέσεων όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα και αυτό που μπορώ να πω είναι ότι πράγματι σε ένα μεγάλο βαθμό θα ληφθούν κοινές αποφάσεις σε επίπεδο ΕΕ όσον αφορά κάποια μέτρα τα οποία πρέπει να ληφθούν προκειμένου να αποτραπούν κάποια δυσάρεστα ή αρνητικά από εκεί και πέρα η εξειδίκευση αυτών των μέτρων ή και τα περαιτέρω μέτρα τα οποία ίσως χρειαστούν είναι κάτι που εναπόκεινται στις κυβερνήσεις των κρατών μελών».
«Άρα και εμείς θα πρέπει να είμαστε από τώρα έτοιμοι στην περίπτωση για παράδειγμα που πάμε σε ένα σενάριο έναρξης της τουριστικής σεζόν τον Ιούλιο, να προετοιμάσουμε τα αεροδρόμιά μας και τις άλλες πύλες εισόδου», εξήγησε. «Αν κάτι πετύχαμε αυτή την περίοδο ως κοινωνία ως κυβέρνηση είναι ότι γίνανε συντονισμένες προσπάθειες», πρόσθεσε.
Ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι «κανένα υπουργείο δεν έκανε του κεφαλιού του κανένας δημόσιος λειτουργός δεν έκανε του κεφαλιού του, λειτούργησε σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή συνολικά η κρατική μηχανή και για αυτό η χώρα μας αυτή τη στιγμή αποτελεί φωτεινό παράδειγμα αντιμετώπισης τουλάχιστον του υγειονομικού σκέλους της κρίσης».
Αναφερόμενος στο μεγάλα κατασκευαστικά έργα που είχαν δρομολογηθεί, υπενθύμισε μια δήλωση του κ. Καραμανλή ότι «είναι κομβικός ο ρόλος για την επανεκκίνηση της οικονομία την επόμενη μέρα τα μεγάλα project των υποδομών και μάλιστα έχουμε αναφερθεί σε μεγάλες επενδύσεις ύψους 13 δις μέχρι το 2023».
Για παράδειγμα ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ο Ε65 και πολλά άλλα έργα που θα δώσουν μια πολλαπλασιαστική ισχύ στην οικονομία μας γιατί θα πρέπει να κάνουμε μια επανεκκίνηση, ένα θετικό σοκ στην οικονομία και νομίζω ότι ο τομέας των υποδομών θα είναι κομβικός σε αυτό το σημείο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Βεβαίως και εκεί θα ληφθούν όλα τα μέτρα υγιεινής και νομίζω ότι σε αυτόν τον τομέα μπορούμε να πετύχουμε πάρα πολλά ως χώρα γιατί ήδη έχουν αρχίσει και ωριμάζουν αυτά τα έργα και εφόσον υπάρξουν και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που αυτή τη στιγμή συζητούνται σε επίπεδο ΕΕ, και είναι μια μεγάλη μάχη που επίσης δίνει η χώρα μας, νομίζω ότι αυτά τα χρήματα θα πέσουν στην πραγματική αγορά, θα τονωθεί η οικονομία και πιστεύω ότι μπορεί να είναι από τις δυνάμεις εκείνες που θα βγάλουν πολύ γρήγορα την οικονομία μας από την ύφεση η οποία αναμένεται», υπογράμμισε.
Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή “Secret” με το δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Αναφορικά με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι «μπαίνουμε σε μια τελική ευθεία προκειμένου να εξετάσουμε μια επάνοδο στην κανονικότητα».
«Για παράδειγμα στην Αθήνα αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν λεωφορεία και τρόλεϊ περί τα 550 με 600 ανά ημέρα, σε μια κανονική ημέρα είναι 1.000, άρα ανάλογα με το χρονοδιάγραμμα που θα μας θέσει ο πρωθυπουργός και οι ειδικοί του ΕΟΔΥ θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι τις επόμενες ημέρες να επανέλθουμε σε ένα κανονικό πρόγραμμα όσον αφορά τις μετακινήσεις στα ΜΜΜ στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, και βεβαίως πέρα από την αύξηση και την επάνοδο σε ένα κανονικό αριθμό των οχημάτων και των συρμών θα συνεχίσουμε να έχουμε μια σειρά από μέτρα υγιεινής τόσο για τους εργαζόμενους αλλά κυρίως να ξέρουν οι πολίτες ότι επάνοδος στην κανονικότητα δεν σημαίνει απόλυτα αυτό το οποίο υπήρχε στην προηγούμενη την κατάσταση προ του κορονοϊού, θα ληφθούν και περαιτέρω μέτρα που θα αφορούν τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και κυρίως της υγείας των επιβατών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Αυτή τη στιγμή κάνουμε διάφορα σενάρια όσον αφορά τις αποστάσεις που μπορεί να χρειάζονται στις αναμονές, πρέπει να δούμε τις πληρότητες που πρέπει να είναι στα μέσα ή στους συρμούς. Προσπαθούμε η εξίσωση να έχει ως αποτέλεσμα τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και βεβαίως όσο το δυνατόν τη λιγότερη ταλαιπωρία των επιβατών», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Για τα αεροδρόμια, ο υφυπουργός δήλωσε ότι «όταν με το καλό ανοίξει η τουριστική σεζόν και στα αεροδρόμια πρέπει να ληφθούν αυστηρά μέτρα υγιεινής για να μην φτάσουμε σε ένα σημείο όπου κάποια εισερχόμενα κρούσματα από το εξωτερικό δημιουργήσουν καταστάσεις στη χώρα μας που αυτή τη στιγμή βαίνει στη μείωση ή ακόμα και στο μηδενισμό των περιστατικών». «Θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις και σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο», τόνισε.
Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι «όλο το προηγούμενο διάστημα σε διάφορα επίπεδα στην ΕΕ είτε αυτό αφορά τα άτυπα συμβούλια των υπουργών Μεταφορών, είτε αυτό αφορά κάποια τεχνικά κλιμάκια τα οποία επίσης συζητάνε έχει τεθεί το θέμα των αεροπορικών συνδέσεων όταν επανέλθουμε στην κανονικότητα και αυτό που μπορώ να πω είναι ότι πράγματι σε ένα μεγάλο βαθμό θα ληφθούν κοινές αποφάσεις σε επίπεδο ΕΕ όσον αφορά κάποια μέτρα τα οποία πρέπει να ληφθούν προκειμένου να αποτραπούν κάποια δυσάρεστα ή αρνητικά από εκεί και πέρα η εξειδίκευση αυτών των μέτρων ή και τα περαιτέρω μέτρα τα οποία ίσως χρειαστούν είναι κάτι που εναπόκεινται στις κυβερνήσεις των κρατών μελών».
«Άρα και εμείς θα πρέπει να είμαστε από τώρα έτοιμοι στην περίπτωση για παράδειγμα που πάμε σε ένα σενάριο έναρξης της τουριστικής σεζόν τον Ιούλιο, να προετοιμάσουμε τα αεροδρόμιά μας και τις άλλες πύλες εισόδου», εξήγησε. «Αν κάτι πετύχαμε αυτή την περίοδο ως κοινωνία ως κυβέρνηση είναι ότι γίνανε συντονισμένες προσπάθειες», πρόσθεσε.
Ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι «κανένα υπουργείο δεν έκανε του κεφαλιού του κανένας δημόσιος λειτουργός δεν έκανε του κεφαλιού του, λειτούργησε σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή συνολικά η κρατική μηχανή και για αυτό η χώρα μας αυτή τη στιγμή αποτελεί φωτεινό παράδειγμα αντιμετώπισης τουλάχιστον του υγειονομικού σκέλους της κρίσης».
Αναφερόμενος στο μεγάλα κατασκευαστικά έργα που είχαν δρομολογηθεί, υπενθύμισε μια δήλωση του κ. Καραμανλή ότι «είναι κομβικός ο ρόλος για την επανεκκίνηση της οικονομία την επόμενη μέρα τα μεγάλα project των υποδομών και μάλιστα έχουμε αναφερθεί σε μεγάλες επενδύσεις ύψους 13 δις μέχρι το 2023».
Για παράδειγμα ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ο Ε65 και πολλά άλλα έργα που θα δώσουν μια πολλαπλασιαστική ισχύ στην οικονομία μας γιατί θα πρέπει να κάνουμε μια επανεκκίνηση, ένα θετικό σοκ στην οικονομία και νομίζω ότι ο τομέας των υποδομών θα είναι κομβικός σε αυτό το σημείο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Βεβαίως και εκεί θα ληφθούν όλα τα μέτρα υγιεινής και νομίζω ότι σε αυτόν τον τομέα μπορούμε να πετύχουμε πάρα πολλά ως χώρα γιατί ήδη έχουν αρχίσει και ωριμάζουν αυτά τα έργα και εφόσον υπάρξουν και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που αυτή τη στιγμή συζητούνται σε επίπεδο ΕΕ, και είναι μια μεγάλη μάχη που επίσης δίνει η χώρα μας, νομίζω ότι αυτά τα χρήματα θα πέσουν στην πραγματική αγορά, θα τονωθεί η οικονομία και πιστεύω ότι μπορεί να είναι από τις δυνάμεις εκείνες που θα βγάλουν πολύ γρήγορα την οικονομία μας από την ύφεση η οποία αναμένεται», υπογράμμισε.