ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Γερουλάνος στα Παραπολιτικά 90,1 για Μεγάλο Περίπατο: Χρειάζεται υπομονή και ψυχραιμία - Όλα τα έργα στην αρχή δημιουργούν προβλήματα
«Υπομονή και ψυχραιμία από τους πολίτες λόγω της ταλαιπωρίας που υφίστανται από τις εργασίες για τον Μεγάλο Περίπατο στο κέντρο της Αθήνας», ζήτησε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Καινούργια Μέρα» με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη, ο πρώην υπουργός Παύλος Γερουλάνος.
Ο κ. Γερουλάνος εκτίμησε πως «το σύστημα θα δοκιμαστεί όταν επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία».
Την ίδια στιγμή τόνισε πως «όλα τα έργα και τα μέτρα στο κέντρο στην αρχή της εφαρμογής τους δημιουργούν προβλήματα».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Παύλου Γερουλάνου στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με τον πρόγραμμα του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας, ο κ. Γερουλάνος ανέφερε: «Είναι τα «τελευταία μερεμέτια» ενός μεγάλου οράματος. Η ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων είναι ένα πολύ μεγάλο όραμα το οποίο άλλαξε την Αθήνα κι αυτά είναι οι τελευταίες πινελιές, πράγματα που δεν είχανε γίνει, είχανε καθυστερήσει για διάφορους λόγους και τα οποία εν πάση περιπτώσει τώρα γίνονται. Νομίζω το μόνο που προστέθηκε αυτή την ώρα είναι η πεζοδρόμηση της Ηρώδου του Αττικού η οποία ουσιαστικά έχει γίνει πεζοδρόμος από το γεγονός ότι κλείνει για το Μαξίμου και το προεδρικό μέγαρο».
«Η Πανεπιστημίου είναι μια πολύπαθης υπόθεση, κάποτε λέγανε να την κλείσουνε τελείως. Ένα έργο το οποίο εγώ προσωπικά δεν το κατάλαβα ποτέ αλλά σε κάθε περίπτωση αυτή την ώρα που γίνεται είναι μια διαπλάτυνση των πεζοδρομίων η οποία πιστεύω ότι μαζί με τις αλλαγές που θα γίνουν στις πεζοδρομήσεις θα είναι σημαντικές για την πόλη. Και λέω σημαντικές γιατί η πόλη είναι μια παλιά πόλη, σχεδιασμένη χωρίς να σκέφτεται κανείς το μεγάλο αριθμό αυτοκίνητων τα οποία κινούνται μέσα σε αυτή. Και ξέρουμε ότι όλες οι παλιές πόλεις που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα οδηγούνται αργά ή γρήγορα να ανοίγουν το κέντρο πιο πολύ για τον πεζό και λιγότερο για το αυτοκίνητο. Αυτό το είχαμε υποστηρίξει και ο κος Μπακογιάννη, και ο κος Ηλιόπουλος κι εγώ και εφόσον ο κος Μπακογιάννη επέλεξε εδώ να κάνει αυτές τις παρεμβάσεις και οι τρεις παρατάξεις το υποστηρίξαμε», σημείωσε επιπρόσθετα.
«Έγινε ένα πολύ μεγάλο λάθος στο χρόνο στον οποίο εφαρμόστηκε αυτό το σχέδιο. Από τη μια ο δήμος βιαζόταν να το κάνει όσο ήμασταν όλοι στην καραντίνα, όσο ήμασταν όλοι μέσα-πράγμα το οποίο είχε μια λογική γιατί κυκλοφορούν λιγότερα αυτοκίνητα, διότι σιγά-σιγά συνηθίζεις, γιατί διορθώνεις τα λάθη που έχεις κάνει και μπορείς να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό. Εν πάση περιπτώσει δεν πρόλαβαν να το κάνουν καλά και ενδεικτικό είναι και η πολύ κακογραμμένη ΚΥΑ η όποια γράφτηκε. Δεν τους βγήκε την ώρα που το θελαν και αντί να περιμείνουνε λίγο και το εφαρμόσουν αργότερα που θα πέσει πάλι η κίνηση, έπεσε πάνω στις εξετάσεις το οποίο εξόργισε πολύ κόσμο. Αυτός ήταν ένας λάθος χειρισμός. Επίσης υπήρχαν ελλείμματα τα οποία έχουμε υπογραμμίσει ξανά και ξανά σε ότι αφορά τη σύνδεση με τα ΜΜΜ. Δεν έχει νόημα να λες ότι ανοίγω το κέντρο στους πεζούς και την ιδία ώρα να τους δίνεις πρόσβαση να φτάσουν εκεί. Υπάρχουν ακόμα θέματα για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ που επιτρέπεται και που δεν επιτρέπεται και τι ειδικές εφαρμογές πρέπει να γίνουνε», ανέφερε ο ίδιος.
Ερωτηθείς αν πρέπει να συνεχιστεί το όλο εγχείρημα, ο κ. Γερουλάνος: «Χρειάζεται υπομονή και ψυχραιμία. Για μια φορά γίνεται ένα έργο στην Αθήνα το οποίο θα δοκιμαστεί. Η περίοδος από τώρα έως το τέλος του χρόνου είναι μια περίοδος όπου οι παρεμβάσεις που θα γίνουνε δεν θα είναι τελικές. Θα έχουμε δυο στιγμές εντάσεων, όταν πρωτοδοκιμαστεί κι όταν θα επιστρέψουν και θα αρχίσουν να λειτουργούν πάλι τα σχολεία. Εκεί θα δοκιμαστεί το σύστημα, θα δοκιμαστεί η ροη της κίνησης κτλ και εκεί θα δούμε αν αυτό το οποίο έχει γίνει πρέπει να μείνει όπως έχει ή πρέπει να γίνουν οποιεσδήποτε διορθώσεις».
«Ας δώσουμε λίγο παραπάνω χρόνο αλλά ας το κάνουμε με το τρόπο με τον οποίο καλύπτει όλα τα κενά έτσι ώστε να μπορούν να εξηγήσουν στον κόσμο γιατί έγινε την ώρα που έγινε. Να δούμε βασικά αν κάνει την Αθήνα καλύτερη ή την κάνει χειρότερη. Αν την κάνει καλύτερη είναι ένα έργο το οποίο πρέπει να το κρατήσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Γερουλάνος εκτίμησε πως «το σύστημα θα δοκιμαστεί όταν επιστρέψουν οι μαθητές στα σχολεία».
Την ίδια στιγμή τόνισε πως «όλα τα έργα και τα μέτρα στο κέντρο στην αρχή της εφαρμογής τους δημιουργούν προβλήματα».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Παύλου Γερουλάνου στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με τον πρόγραμμα του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας, ο κ. Γερουλάνος ανέφερε: «Είναι τα «τελευταία μερεμέτια» ενός μεγάλου οράματος. Η ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων είναι ένα πολύ μεγάλο όραμα το οποίο άλλαξε την Αθήνα κι αυτά είναι οι τελευταίες πινελιές, πράγματα που δεν είχανε γίνει, είχανε καθυστερήσει για διάφορους λόγους και τα οποία εν πάση περιπτώσει τώρα γίνονται. Νομίζω το μόνο που προστέθηκε αυτή την ώρα είναι η πεζοδρόμηση της Ηρώδου του Αττικού η οποία ουσιαστικά έχει γίνει πεζοδρόμος από το γεγονός ότι κλείνει για το Μαξίμου και το προεδρικό μέγαρο».
«Η Πανεπιστημίου είναι μια πολύπαθης υπόθεση, κάποτε λέγανε να την κλείσουνε τελείως. Ένα έργο το οποίο εγώ προσωπικά δεν το κατάλαβα ποτέ αλλά σε κάθε περίπτωση αυτή την ώρα που γίνεται είναι μια διαπλάτυνση των πεζοδρομίων η οποία πιστεύω ότι μαζί με τις αλλαγές που θα γίνουν στις πεζοδρομήσεις θα είναι σημαντικές για την πόλη. Και λέω σημαντικές γιατί η πόλη είναι μια παλιά πόλη, σχεδιασμένη χωρίς να σκέφτεται κανείς το μεγάλο αριθμό αυτοκίνητων τα οποία κινούνται μέσα σε αυτή. Και ξέρουμε ότι όλες οι παλιές πόλεις που αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα οδηγούνται αργά ή γρήγορα να ανοίγουν το κέντρο πιο πολύ για τον πεζό και λιγότερο για το αυτοκίνητο. Αυτό το είχαμε υποστηρίξει και ο κος Μπακογιάννη, και ο κος Ηλιόπουλος κι εγώ και εφόσον ο κος Μπακογιάννη επέλεξε εδώ να κάνει αυτές τις παρεμβάσεις και οι τρεις παρατάξεις το υποστηρίξαμε», σημείωσε επιπρόσθετα.
«Έγινε ένα πολύ μεγάλο λάθος στο χρόνο στον οποίο εφαρμόστηκε αυτό το σχέδιο. Από τη μια ο δήμος βιαζόταν να το κάνει όσο ήμασταν όλοι στην καραντίνα, όσο ήμασταν όλοι μέσα-πράγμα το οποίο είχε μια λογική γιατί κυκλοφορούν λιγότερα αυτοκίνητα, διότι σιγά-σιγά συνηθίζεις, γιατί διορθώνεις τα λάθη που έχεις κάνει και μπορείς να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό. Εν πάση περιπτώσει δεν πρόλαβαν να το κάνουν καλά και ενδεικτικό είναι και η πολύ κακογραμμένη ΚΥΑ η όποια γράφτηκε. Δεν τους βγήκε την ώρα που το θελαν και αντί να περιμείνουνε λίγο και το εφαρμόσουν αργότερα που θα πέσει πάλι η κίνηση, έπεσε πάνω στις εξετάσεις το οποίο εξόργισε πολύ κόσμο. Αυτός ήταν ένας λάθος χειρισμός. Επίσης υπήρχαν ελλείμματα τα οποία έχουμε υπογραμμίσει ξανά και ξανά σε ότι αφορά τη σύνδεση με τα ΜΜΜ. Δεν έχει νόημα να λες ότι ανοίγω το κέντρο στους πεζούς και την ιδία ώρα να τους δίνεις πρόσβαση να φτάσουν εκεί. Υπάρχουν ακόμα θέματα για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ που επιτρέπεται και που δεν επιτρέπεται και τι ειδικές εφαρμογές πρέπει να γίνουνε», ανέφερε ο ίδιος.
Ερωτηθείς αν πρέπει να συνεχιστεί το όλο εγχείρημα, ο κ. Γερουλάνος: «Χρειάζεται υπομονή και ψυχραιμία. Για μια φορά γίνεται ένα έργο στην Αθήνα το οποίο θα δοκιμαστεί. Η περίοδος από τώρα έως το τέλος του χρόνου είναι μια περίοδος όπου οι παρεμβάσεις που θα γίνουνε δεν θα είναι τελικές. Θα έχουμε δυο στιγμές εντάσεων, όταν πρωτοδοκιμαστεί κι όταν θα επιστρέψουν και θα αρχίσουν να λειτουργούν πάλι τα σχολεία. Εκεί θα δοκιμαστεί το σύστημα, θα δοκιμαστεί η ροη της κίνησης κτλ και εκεί θα δούμε αν αυτό το οποίο έχει γίνει πρέπει να μείνει όπως έχει ή πρέπει να γίνουν οποιεσδήποτε διορθώσεις».
«Ας δώσουμε λίγο παραπάνω χρόνο αλλά ας το κάνουμε με το τρόπο με τον οποίο καλύπτει όλα τα κενά έτσι ώστε να μπορούν να εξηγήσουν στον κόσμο γιατί έγινε την ώρα που έγινε. Να δούμε βασικά αν κάνει την Αθήνα καλύτερη ή την κάνει χειρότερη. Αν την κάνει καλύτερη είναι ένα έργο το οποίο πρέπει να το κρατήσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά.