ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Γεωργαντάς στα Παραπολιτικά 90,1: Πρόθεση μας η επέκταση της άυλης συνταγογράφησης παντού
«Πρόθεση μας είναι η επέκταση της άυλης συνταγογράφησης παντού» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Καινούργια μέρα» με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γεώργιος Γεωργαντάς.
Ο κ. Γεωργαντάς τόνισε ότι «η τελική απόφαση θα ληφθεί από κοινού με το υπουργείο Υγείας».
Σε ότι αφορά τις ατομικές δαπάνες προς τον ΕΟΠΥΥ για λογοθεραπεία και εργοθεραπεία, σημείωσε πως «θα γίνονται επιστροφές χρημάτων μέσω ψηφιακής πλατφόρμας».
Ακόμη ανέφερε πως «είναι σε διαβούλευση ο κώδικας ψηφιακής διακυβέρνησης όπου γίνεται η καταγραφή όλων των υπηρεσιών που προσφέρει το κράτος στους πολίτες».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γεώργιου Γεωργαντά στα Παραπολιτικά 90,1:
«Χθες θωρακίσαμε κάποιες από τις λειτουργίες τις οποίες είχαμε αποφασίσει μέσα στην περίοδο της κρίσης για παράδειγμα μονιμοποιήσαμε την άυλη συνταγογράφηση και επεκτείνεται η άυλη συνταγογράφηση και στα παραπεμπτικά για εξετάσεις. Είναι μια πλατφόρμα την οποία την έχει αγκαλιάσει ο κόσμος, έχουμε περίπου 455 χιλιάδες συμπολίτες μας που έχουν εγγραφεί και έχουμε πάνω από 2 εκατομμύρια άυλες συνταγογραφήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργαντάς.
Αναφορικά με την επέκταση της άυλης συνταγογράφησης όσον αφορά τα παραπέμπτικά για εξετάσεις, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σημείωσε: «Υπάρχει αυτή η πρόθεση και κατεύθυνση αλλά είναι κάτι το οποίο θα καθοριστεί από κοινού με το υπουργείο Υγείας οπότε δεν είναι ώριμο να πω κάτι άλλο. Αυτό που έγινε χθες είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα πλέον για τις ατομικές δαπάνες που γίνονται λογοθεραπεία και εργοθεραπεία πλέον μπορούν να υποβάλλονται τα σχετικά έγγραφα για να δοθούν οι αποζημιώσεις μέσα από μια ψηφιακή πλατφόρμα που δημιουργήσαμε. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό σε κάτι που έχει σχέση με τον ΕΟΠΥΥ και θέλουμε να το επεκτείνουμε».
Για το μητρώο επικοινωνίας των πολιτών, ανέφερε: «Θεσπίζοντας το μητρώο επικοινωνίας των πολιτών στο οποίο θα υπάρχει η δυνητική ευχέρεια του πολίτη να μπει και να καταγράψει το email του και το κινητό του τηλέφωνο θα μπορεί να γίνεται η σε δεύτερο βαθμό αυθεντικοποίηση η οποία απαιτείται και για την οποία απαιτούνται αυτή τη στιγμή οι κωδικοί του web banking. Δηλαδή όποιος μπει σε αυτό το μητρώο και αυθεντικοποιηθεί με τη Δημόσιο ως στοιχεία επικοινωνίας που επιλέγει ο ίδιος για να έχει το δημόσιο με αυτόν δεν χρειάζεται πλέον να βάζει τους κωδικούς τους τραπεζικούς. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγουμε το δισταγμό κάποιων να βάλουν τους κωδικούς τους. Αυτό θα είναι σε εφαρμογή σε λίγο καιρό από σήμερα».
Αναφορικά με τη νέα υπηρεσία ΚΕΠ live, ο κ. Γεωργαντάς δήλωσε: «Είναι μια νέα υπηρεσία που θα προσφέρουν τα ΚΕΠ ήδη εκπαιδεύονται υπάλληλοι από συγκεκριμένα ΚΕΠ της χώρας, από 56 ΚΕΠ, στα οποία θα δίνεται η δυνατότητα μετά από ραντεβού μέσα από συγκεκριμένη πλατφόρμα όταν είναι θα θέμα τοπικό, δηλαδή του δήμου σου, θα σε κατευθύνει αυτό το σύστημα του ραντεβού στο ΚΕΠ της περιοχής σου. Όταν πρόκειται όμως για ένα ερώτημα το οποίο είναι γενικότερο, γιατί θα υπάρχουν θεματικές ενότητες, θα σε κατευθύνει το σύστημα σε συγκεκριμένο ΚΕΠ όπου υπάλληλος θα συνδέεται μαζί σου και εκεί θα γίνεται μια βιντεοκλήση. Να σημειώσω ότι η δυνατότητα της εικόνας θα είναι στην ευχέρεια του υπαλλήλου των ΚΕΠ αν θέλει να παραμείνει ανοιχτή η εικόνα ή όχι. Στα πρώτα δευτερόλεπτα θα γίνεται η ταυτοποίηση του πολίτη ο οποίος θα επιδεικνύει την ταυτότητά του και στη συνέχεια θα υποβάλλει το ερώτημα και το αίτημα, και θα κατευθύνεται ανάλογα χωρίς να χρειάζεται να μετακινείται από το γραφείο του ή από το σπίτι του για να πάει στο ΚΕΠ. Από την άλλη ο υπάλληλος θα γνωρίζει από πριν περίπου τη θεματική ενότητα του ερωτήματος, θα υπάρχουν κόμβοι επικοινωνίας και πληροφόρησης ανοιχτοί εκείνη την ώρα για να μπορέσει να δοθεί άμεσα η απάντηση. Όλο αυτό θα είναι έτοιμο σε λίγες μέρες, αυτή τη στιγμή τελείωσε η νομοθετική παρέμβαση, θα βγουν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις. Σε λίγες μέρες θα είναι σε παραγωγική διαδικασία».
«Είναι σε διαβούλευση ο κώδικας ψηφιακής διακυβέρνησης, η διαβούλευση του τελειώνει την Παρασκευή. Εκεί ουσιαστικά έχουμε ένα συμμάζεμα όλων των νομοθετικών ή άλλων αναγκαίων παρεμβάσεων σε σχέση με τον ψηφιακό χάρτη της χώρας, σε σχέση με τον κώδικα ο οποίος πρέπει να διέπει αυτή τη συγκεκριμένη λειτουργία αλλά γίνονται και μεγάλες παρεμβάσεις οι οποίες δίνουν και το στίγμα της επόμενης ημέρας. Μία από αυτές είναι το μητρώο διαδικασιών του δημοσίου. Γίνεται μια καταγραφή όλων των διαδικασιών, όλων των υπηρεσιών ουσιαστικά που αυτή τη στιγμή προσφέρει το κράτος προς τους πολίτες, αυτό γίνεται για πρώτη φορά. Θα γίνει μια τακτοποίησή τους, θα περιγράφονται τα βήματα και ο οδικός χάρτης που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση της υπόθεσης, αλλά τα καινούργια σημεία είναι ότι η όποια αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου ή του κανονιστικού πλαισίου που θα διέπει αυτά τα βήματα πλέον θα επικαιροποιείται αυτόματα για όλες τις πλευρές», σημείωσε ο υφυπουργός.
«Δηλαδή την ίδια στιγμή θα το βλέπει και ο δημόσιος υπάλληλος θα το βλέπει και ο πολίτης και ταυτόχρονα θα αναγράφεται κάτω από κάθε μια από αυτές τις υπηρεσίες ότι πέραν των αναφερόμενων βημάτων και πέραν των αναφερόμενων δικαιολογητικών εγγράφων που πρέπει να προσκομίσει ο πολίτης, κανένα άλλο δεν δικαιούται ουδείς να του ζητήσει. Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι το θέμα της γραφειοκρατίας καταπολεμείται πάρα πολύ», διευκρίνισε ο ίδιος.
Ο κ. Γεωργαντάς τόνισε ότι «η τελική απόφαση θα ληφθεί από κοινού με το υπουργείο Υγείας».
Σε ότι αφορά τις ατομικές δαπάνες προς τον ΕΟΠΥΥ για λογοθεραπεία και εργοθεραπεία, σημείωσε πως «θα γίνονται επιστροφές χρημάτων μέσω ψηφιακής πλατφόρμας».
Ακόμη ανέφερε πως «είναι σε διαβούλευση ο κώδικας ψηφιακής διακυβέρνησης όπου γίνεται η καταγραφή όλων των υπηρεσιών που προσφέρει το κράτος στους πολίτες».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γεώργιου Γεωργαντά στα Παραπολιτικά 90,1:
«Χθες θωρακίσαμε κάποιες από τις λειτουργίες τις οποίες είχαμε αποφασίσει μέσα στην περίοδο της κρίσης για παράδειγμα μονιμοποιήσαμε την άυλη συνταγογράφηση και επεκτείνεται η άυλη συνταγογράφηση και στα παραπεμπτικά για εξετάσεις. Είναι μια πλατφόρμα την οποία την έχει αγκαλιάσει ο κόσμος, έχουμε περίπου 455 χιλιάδες συμπολίτες μας που έχουν εγγραφεί και έχουμε πάνω από 2 εκατομμύρια άυλες συνταγογραφήσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργαντάς.
Αναφορικά με την επέκταση της άυλης συνταγογράφησης όσον αφορά τα παραπέμπτικά για εξετάσεις, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σημείωσε: «Υπάρχει αυτή η πρόθεση και κατεύθυνση αλλά είναι κάτι το οποίο θα καθοριστεί από κοινού με το υπουργείο Υγείας οπότε δεν είναι ώριμο να πω κάτι άλλο. Αυτό που έγινε χθες είναι ότι υπάρχει η δυνατότητα πλέον για τις ατομικές δαπάνες που γίνονται λογοθεραπεία και εργοθεραπεία πλέον μπορούν να υποβάλλονται τα σχετικά έγγραφα για να δοθούν οι αποζημιώσεις μέσα από μια ψηφιακή πλατφόρμα που δημιουργήσαμε. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό σε κάτι που έχει σχέση με τον ΕΟΠΥΥ και θέλουμε να το επεκτείνουμε».
Για το μητρώο επικοινωνίας των πολιτών, ανέφερε: «Θεσπίζοντας το μητρώο επικοινωνίας των πολιτών στο οποίο θα υπάρχει η δυνητική ευχέρεια του πολίτη να μπει και να καταγράψει το email του και το κινητό του τηλέφωνο θα μπορεί να γίνεται η σε δεύτερο βαθμό αυθεντικοποίηση η οποία απαιτείται και για την οποία απαιτούνται αυτή τη στιγμή οι κωδικοί του web banking. Δηλαδή όποιος μπει σε αυτό το μητρώο και αυθεντικοποιηθεί με τη Δημόσιο ως στοιχεία επικοινωνίας που επιλέγει ο ίδιος για να έχει το δημόσιο με αυτόν δεν χρειάζεται πλέον να βάζει τους κωδικούς τους τραπεζικούς. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγουμε το δισταγμό κάποιων να βάλουν τους κωδικούς τους. Αυτό θα είναι σε εφαρμογή σε λίγο καιρό από σήμερα».
Αναφορικά με τη νέα υπηρεσία ΚΕΠ live, ο κ. Γεωργαντάς δήλωσε: «Είναι μια νέα υπηρεσία που θα προσφέρουν τα ΚΕΠ ήδη εκπαιδεύονται υπάλληλοι από συγκεκριμένα ΚΕΠ της χώρας, από 56 ΚΕΠ, στα οποία θα δίνεται η δυνατότητα μετά από ραντεβού μέσα από συγκεκριμένη πλατφόρμα όταν είναι θα θέμα τοπικό, δηλαδή του δήμου σου, θα σε κατευθύνει αυτό το σύστημα του ραντεβού στο ΚΕΠ της περιοχής σου. Όταν πρόκειται όμως για ένα ερώτημα το οποίο είναι γενικότερο, γιατί θα υπάρχουν θεματικές ενότητες, θα σε κατευθύνει το σύστημα σε συγκεκριμένο ΚΕΠ όπου υπάλληλος θα συνδέεται μαζί σου και εκεί θα γίνεται μια βιντεοκλήση. Να σημειώσω ότι η δυνατότητα της εικόνας θα είναι στην ευχέρεια του υπαλλήλου των ΚΕΠ αν θέλει να παραμείνει ανοιχτή η εικόνα ή όχι. Στα πρώτα δευτερόλεπτα θα γίνεται η ταυτοποίηση του πολίτη ο οποίος θα επιδεικνύει την ταυτότητά του και στη συνέχεια θα υποβάλλει το ερώτημα και το αίτημα, και θα κατευθύνεται ανάλογα χωρίς να χρειάζεται να μετακινείται από το γραφείο του ή από το σπίτι του για να πάει στο ΚΕΠ. Από την άλλη ο υπάλληλος θα γνωρίζει από πριν περίπου τη θεματική ενότητα του ερωτήματος, θα υπάρχουν κόμβοι επικοινωνίας και πληροφόρησης ανοιχτοί εκείνη την ώρα για να μπορέσει να δοθεί άμεσα η απάντηση. Όλο αυτό θα είναι έτοιμο σε λίγες μέρες, αυτή τη στιγμή τελείωσε η νομοθετική παρέμβαση, θα βγουν οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις. Σε λίγες μέρες θα είναι σε παραγωγική διαδικασία».
«Είναι σε διαβούλευση ο κώδικας ψηφιακής διακυβέρνησης, η διαβούλευση του τελειώνει την Παρασκευή. Εκεί ουσιαστικά έχουμε ένα συμμάζεμα όλων των νομοθετικών ή άλλων αναγκαίων παρεμβάσεων σε σχέση με τον ψηφιακό χάρτη της χώρας, σε σχέση με τον κώδικα ο οποίος πρέπει να διέπει αυτή τη συγκεκριμένη λειτουργία αλλά γίνονται και μεγάλες παρεμβάσεις οι οποίες δίνουν και το στίγμα της επόμενης ημέρας. Μία από αυτές είναι το μητρώο διαδικασιών του δημοσίου. Γίνεται μια καταγραφή όλων των διαδικασιών, όλων των υπηρεσιών ουσιαστικά που αυτή τη στιγμή προσφέρει το κράτος προς τους πολίτες, αυτό γίνεται για πρώτη φορά. Θα γίνει μια τακτοποίησή τους, θα περιγράφονται τα βήματα και ο οδικός χάρτης που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση της υπόθεσης, αλλά τα καινούργια σημεία είναι ότι η όποια αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου ή του κανονιστικού πλαισίου που θα διέπει αυτά τα βήματα πλέον θα επικαιροποιείται αυτόματα για όλες τις πλευρές», σημείωσε ο υφυπουργός.
«Δηλαδή την ίδια στιγμή θα το βλέπει και ο δημόσιος υπάλληλος θα το βλέπει και ο πολίτης και ταυτόχρονα θα αναγράφεται κάτω από κάθε μια από αυτές τις υπηρεσίες ότι πέραν των αναφερόμενων βημάτων και πέραν των αναφερόμενων δικαιολογητικών εγγράφων που πρέπει να προσκομίσει ο πολίτης, κανένα άλλο δεν δικαιούται ουδείς να του ζητήσει. Με αυτό τον τρόπο πιστεύουμε ότι το θέμα της γραφειοκρατίας καταπολεμείται πάρα πολύ», διευκρίνισε ο ίδιος.