ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Χατζηδάκης: Σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης για ηλεκτροκίνηση
Σημαντικά κίνητρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα ανακοινώθηκαν, στο πλαίσιο της εκδήλωσης της εταιρίας BLINK Charging Hellas, στο Ζάππειο, που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της πρεσβείας των ΗΠΑ στην Ελλάδα, παρουσία των υπουργών Υποδομών Κ. Καραμανλή, Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκου και ΥΠΕΝ, Κωστή Χατζηδάκη.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, περιγράφοντας τα κίνητρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ανέφερε: «Mέσω της δράσης "Κινούμαι Ηλεκτρικά" επιδοτούμε με 500 ευρώ την αγορά έξυπνων οικιακών φορτιστών από πολίτες». Και πρόσθεσε: «Δίνουμε επίσης σημαντικά φορολογικά κίνητρα για εταιρείες για την εγκατάσταση φορτιστών, μέσω παροχής έκπτωσης δαπάνης και θεωρούμε το κόστος φόρτισης για τους εταιρικούς στόλους ως έξοδο, μειώνοντας έτσι τον φόρο που καταβάλλει η εταιρεία». Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, «ενδιαφερόμαστε πρωτίστως για την παραγωγική και αναπτυξιακή διάσταση της ηλεκτροκίνησης, μέσω της παροχής σημαντικών αναπτυξιακών-φορολογικών κινήτρων δηλαδή εκπτώσεις φόρων, επιδοτήσεις, μείωση εργοδοτικών εισφορών στις λιγνιτικές περιοχές». «Στόχος μα είναι η παραγωγή φορτιστών, μπαταριών - ακόμα και ηλεκτροκίνητων οχημάτων κάποια στιγμή στο μέλλον, γιατί όχι; - στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Θέλουμε να προσελκύσουμε επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας στις περιοχές αυτές και να τις καταστήσουμε πόλους ανάπτυξης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
Όπως έκανε γνωστό ο ΥΠΕΝ, αναπτύσσεται ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς της ηλεκτροκίνησης, με σαφή τον ρόλο του ΔΕΔΔΗΕ και των υπόλοιπων φορέων. Προτεραιότητα δίνεται σε πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια, ενώ έως το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σημειώνεται, σύμφωνα πάντα με τον κ. Χατζηδάκη, ότι «οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων έχουν δεσμευθεί να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία φόρτισης, οι δε Δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν σημεία για τους φορτιστές μέχρι τον Μάρτιο του επόμενου έτους». Επιπλέον, ο υπουργός υπογράμμισε ότι για τα νέα κτίρια προβλέπεται υποχρέωση τοποθέτησης φορτιστών από το 2021 κι έπειτα, ενώ για τα παλιά θα ακολουθηθεί μοντέλο παρόμοιο με αυτό που ισχύει για το φυσικό αέριο, δεν θα χρειάζεται δηλαδή απόφαση της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας.
«Η πράσινη ανάπτυξη αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα», δήλωσε απ΄ την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση προχωρά με τόλμη και αποφασιστικότητα στην εφαρμογή ρηξικέλευθων πολιτικών». Έκανε ειδική αναφορά στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του υπουργείου Εσωτερικών, αναφέροντας ότι στόχος είναι ως το τέλος της δεκαετίας 1 στα 3 αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό, με ταυτόχρονη παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων και επεσήμανε τη συνεργασία του ΥΠΕΣ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του δικτύου ηλεκτροκίνησης.
«Η blink chargin Hellas έχει κάνει μία υποδειγματική δουλειά στην διαμόρφωση του δικτύου αστικής φόρτισης», τόνισε απ΄ την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής. «Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προσωπικό στοίχημα του ίδιου του πρωθυπουργού», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας, ότι «έχουμε καταφέρει να συνεργάζονται γραφειοκρατίες και υπουργεία για να ετοιμάζουν την Ελλάδα για την νέα εποχή». Ο κ. Καραμανλής, υπενθύμισε τους τρεις στόχους του υπουργείου, που έχουν να κάνουν με την ανανέωση του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων, τις υποδομές αστικής φόρτισης, αλλά και τη λεπτομερή παρακολούθηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνονται στο σχετικό νομοσχέδιο.
«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά αυτοκίνητα και απλά φορτιστές. Είναι ένας σύγχρονος τρόπος ζωής που αποπνέει πολιτισμό, καθαρή ατμόσφαιρα, προσβάσιμες πόλεις και έτσι το αντιμετωπίζουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η γενική γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου. Επίσης, επεσήμανε ότι το εγχώριο δίκτυο της Blink αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για το πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί παραγωγική βάση στην Ελλάδα στον κλάδο της ηλεκτροκίνσης, με δεδομένο ότι οι φορτιστές κατασκευάζονται εξ΄ ολοκλήρου στην Ελλάδα για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας.
«Οι ΗΠΑ θα συνεχίζουν να συνεργάζονται με την Ελλάδα σε πρωτοβουλίες αειφόρου ανάπτυξης», δήλωσε ο αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ. Υπογράμμισε μάλιστα, τη δύναμη των εμπορικών και επενδυτικών σχέσεων των δύο χωρών στο παρόν αλλά και το μέλλον, ενώ καλωσόρισε τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την προώθηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και ειδικότερα της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, τόνισε ότι η Blink επιθυμεί να επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη μέσω της επένδυσης στην Ελλάδα, και αυτό αποτελεί «απόδειξη εμπιστοσύνης στο μέλλον της Ελλάδας και της κυβέρνησης», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Θέλουμε να είμαστε από αυτούς που διαμορφώνουν την αλλαγή», δήλωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Blink Hellas, Γιώργος Καλαβριζιώτης, και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Φορτίζουμε το μέλλον, ενώνουμε τον κόσμο». Όπως τόνισε, «το πρώτο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από την Blink είναι πραγματικότητα, διαρκώς πυκνώνει, ενισχύεται και εντάσσει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση».
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, περιγράφοντας τα κίνητρα για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ανέφερε: «Mέσω της δράσης "Κινούμαι Ηλεκτρικά" επιδοτούμε με 500 ευρώ την αγορά έξυπνων οικιακών φορτιστών από πολίτες». Και πρόσθεσε: «Δίνουμε επίσης σημαντικά φορολογικά κίνητρα για εταιρείες για την εγκατάσταση φορτιστών, μέσω παροχής έκπτωσης δαπάνης και θεωρούμε το κόστος φόρτισης για τους εταιρικούς στόλους ως έξοδο, μειώνοντας έτσι τον φόρο που καταβάλλει η εταιρεία». Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, «ενδιαφερόμαστε πρωτίστως για την παραγωγική και αναπτυξιακή διάσταση της ηλεκτροκίνησης, μέσω της παροχής σημαντικών αναπτυξιακών-φορολογικών κινήτρων δηλαδή εκπτώσεις φόρων, επιδοτήσεις, μείωση εργοδοτικών εισφορών στις λιγνιτικές περιοχές». «Στόχος μα είναι η παραγωγή φορτιστών, μπαταριών - ακόμα και ηλεκτροκίνητων οχημάτων κάποια στιγμή στο μέλλον, γιατί όχι; - στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Θέλουμε να προσελκύσουμε επενδύσεις υψηλής τεχνολογίας στις περιοχές αυτές και να τις καταστήσουμε πόλους ανάπτυξης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
Όπως έκανε γνωστό ο ΥΠΕΝ, αναπτύσσεται ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς της ηλεκτροκίνησης, με σαφή τον ρόλο του ΔΕΔΔΗΕ και των υπόλοιπων φορέων. Προτεραιότητα δίνεται σε πλατείες, λιμάνια, αεροδρόμια, ενώ έως το τέλος του 2021 οι εθνικές οδοί, οι βασικοί οδικοί άξονες της χώρας θα έχουν καλυφθεί πλήρως από φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Σημειώνεται, σύμφωνα πάντα με τον κ. Χατζηδάκη, ότι «οι εταιρίες εισαγωγής αυτοκίνητων έχουν δεσμευθεί να λειτουργήσουν άμεσα 1200 σημεία φόρτισης, οι δε Δήμοι υποχρεούνται να χωροθετήσουν σημεία για τους φορτιστές μέχρι τον Μάρτιο του επόμενου έτους». Επιπλέον, ο υπουργός υπογράμμισε ότι για τα νέα κτίρια προβλέπεται υποχρέωση τοποθέτησης φορτιστών από το 2021 κι έπειτα, ενώ για τα παλιά θα ακολουθηθεί μοντέλο παρόμοιο με αυτό που ισχύει για το φυσικό αέριο, δεν θα χρειάζεται δηλαδή απόφαση της γενικής συνέλευσης της πολυκατοικίας.
«Η πράσινη ανάπτυξη αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα», δήλωσε απ΄ την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος, τονίζοντας ότι «η κυβέρνηση προχωρά με τόλμη και αποφασιστικότητα στην εφαρμογή ρηξικέλευθων πολιτικών». Έκανε ειδική αναφορά στο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του υπουργείου Εσωτερικών, αναφέροντας ότι στόχος είναι ως το τέλος της δεκαετίας 1 στα 3 αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικό, με ταυτόχρονη παροχή κινήτρων για την αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων και επεσήμανε τη συνεργασία του ΥΠΕΣ με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για πρωτοβουλίες για την ενίσχυση του δικτύου ηλεκτροκίνησης.
«Η blink chargin Hellas έχει κάνει μία υποδειγματική δουλειά στην διαμόρφωση του δικτύου αστικής φόρτισης», τόνισε απ΄ την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής. «Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προσωπικό στοίχημα του ίδιου του πρωθυπουργού», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας, ότι «έχουμε καταφέρει να συνεργάζονται γραφειοκρατίες και υπουργεία για να ετοιμάζουν την Ελλάδα για την νέα εποχή». Ο κ. Καραμανλής, υπενθύμισε τους τρεις στόχους του υπουργείου, που έχουν να κάνουν με την ανανέωση του γερασμένου στόλου αυτοκινήτων, τις υποδομές αστικής φόρτισης, αλλά και τη λεπτομερή παρακολούθηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης, που περιλαμβάνονται στο σχετικό νομοσχέδιο.
«Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλά αυτοκίνητα και απλά φορτιστές. Είναι ένας σύγχρονος τρόπος ζωής που αποπνέει πολιτισμό, καθαρή ατμόσφαιρα, προσβάσιμες πόλεις και έτσι το αντιμετωπίζουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η γενική γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου. Επίσης, επεσήμανε ότι το εγχώριο δίκτυο της Blink αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για το πώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί παραγωγική βάση στην Ελλάδα στον κλάδο της ηλεκτροκίνσης, με δεδομένο ότι οι φορτιστές κατασκευάζονται εξ΄ ολοκλήρου στην Ελλάδα για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας.
«Οι ΗΠΑ θα συνεχίζουν να συνεργάζονται με την Ελλάδα σε πρωτοβουλίες αειφόρου ανάπτυξης», δήλωσε ο αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ. Υπογράμμισε μάλιστα, τη δύναμη των εμπορικών και επενδυτικών σχέσεων των δύο χωρών στο παρόν αλλά και το μέλλον, ενώ καλωσόρισε τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την προώθηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και ειδικότερα της ηλεκτροκίνησης. Μάλιστα, τόνισε ότι η Blink επιθυμεί να επεκταθεί σε όλη την Ευρώπη μέσω της επένδυσης στην Ελλάδα, και αυτό αποτελεί «απόδειξη εμπιστοσύνης στο μέλλον της Ελλάδας και της κυβέρνησης», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Θέλουμε να είμαστε από αυτούς που διαμορφώνουν την αλλαγή», δήλωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Blink Hellas, Γιώργος Καλαβριζιώτης, και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Φορτίζουμε το μέλλον, ενώνουμε τον κόσμο». Όπως τόνισε, «το πρώτο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από την Blink είναι πραγματικότητα, διαρκώς πυκνώνει, ενισχύεται και εντάσσει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ηλεκτροκίνησης, σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση».