ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Ράπτη: Επέκταση της τηλεφωνικής γραμμής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306
Την επέκταση της τηλεφωνικής γραμμής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306
Ζωή Ράπτη κατά την ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας του κοροναϊού στην Ελλάδα. Οι πολίτες μπορούν να καλέσουν το 10306 για παροχή ψυχολογικής στήριξης καθημερινά και όλο το 24ωρο, τόνισε χαρακτηριστικά.
24ωρη λειτουργία της γραμμής - Να αποτελέσει διέξοδο στο αίσθημα απομόνωσης
Η γραμμή λειτουργεί σε 24ωρη βάση και έχει ήδη ολοκληρωθεί η απαραίτητη ενίσχυση του προσωπικού. «Λειτουργεί ως ένας δωρεάν δίαυλος επικοινωνίας που ενημερώνει ανώνυμα και εμπιστευτικά τους πολίτες που αναζητούν ψυχολογική και κοινωνική αλλά και συμβουλευτική υποστήριξη ενώ στελεχώνεται από καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες ψυχικής υγείας», ανέφερε η κ. Ράπτη.
Σημείωσε ότι η επικοινωνία με τους ειδικούς μπορεί να ενισχύσει την ελπίδα και το αίσθημα ασφάλειας, να μειώσει το φόβο και το άγχος και να αποτελέσει μια διέξοδο στη μοναξιά και στο αίσθημα απομόνωσης που τυχόν αισθάνονται κάποιοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ταυτόχρονα, όπως είπε, μπορεί να πραγματοποιούνται παραπομπές σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ψυχικής υγείας μετά την αρχική διαχείριση των σχετικών κλήσεων.
Οι πολίτες μπορούν να καλέσουν το 10306 για παροχή ψυχολογικής στήριξης καθημερινά και όλο το 24ωρο καθώς η υπηρεσία εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 50 ψυχολόγους σε 4 βάρδιες, οι οποίες βάσει των αναγκών θα αυξηθούν φτάνοντας κατά μέσο όρο τους 70 ψυχολόγους ημερησίως. Επίσης οι πολίτες μπορούν να καλούν για ψυχολογική στήριξη παιδιών και εφήβων καθημερινά. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής.
Στήριξη μπορούν να παίρνουν οι πολίτες καθημερινά και για κοινωνικά θέματα από τις 9 π.μ. έως τις 9μ.μ. καθώς τα ερωτήματα αυτά συνδέονται κυρίως με τις υπηρεσίες πρόνοιας που δεν έχουν επείγοντα χαρακτήρα. Στο αμέσως επόμενο διάστημα, είπε η κ. Ράπτη, με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος η γραμμή θα ενισχυθεί σημαντικά με την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων για την διευκόλυνση των πολιτών.
Την πρωτοβουλία για την λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής είχε το υπουργείο Υγείας και το ΕΚΠΑ με την πρώτη ψυχιατρική κλινική της ιατρικής σχολής του η οποία έχει και την επιστημονική ευθύνη της γραμμής.
ανακοίνωσε σήμερα η υφυπουργός Yγείας, αρμόδια για θέματα ψυχικής υγείας, 24ωρη λειτουργία της γραμμής - Να αποτελέσει διέξοδο στο αίσθημα απομόνωσης
Η γραμμή λειτουργεί σε 24ωρη βάση και έχει ήδη ολοκληρωθεί η απαραίτητη ενίσχυση του προσωπικού. «Λειτουργεί ως ένας δωρεάν δίαυλος επικοινωνίας που ενημερώνει ανώνυμα και εμπιστευτικά τους πολίτες που αναζητούν ψυχολογική και κοινωνική αλλά και συμβουλευτική υποστήριξη ενώ στελεχώνεται από καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες ψυχικής υγείας», ανέφερε η κ. Ράπτη.
Σημείωσε ότι η επικοινωνία με τους ειδικούς μπορεί να ενισχύσει την ελπίδα και το αίσθημα ασφάλειας, να μειώσει το φόβο και το άγχος και να αποτελέσει μια διέξοδο στη μοναξιά και στο αίσθημα απομόνωσης που τυχόν αισθάνονται κάποιοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ταυτόχρονα, όπως είπε, μπορεί να πραγματοποιούνται παραπομπές σε εξειδικευμένες υπηρεσίες ψυχικής υγείας μετά την αρχική διαχείριση των σχετικών κλήσεων.
Οι πολίτες μπορούν να καλέσουν το 10306 για παροχή ψυχολογικής στήριξης καθημερινά και όλο το 24ωρο καθώς η υπηρεσία εξυπηρετείται κατά μέσο όρο από 50 ψυχολόγους σε 4 βάρδιες, οι οποίες βάσει των αναγκών θα αυξηθούν φτάνοντας κατά μέσο όρο τους 70 ψυχολόγους ημερησίως. Επίσης οι πολίτες μπορούν να καλούν για ψυχολογική στήριξη παιδιών και εφήβων καθημερινά. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής.
Στήριξη μπορούν να παίρνουν οι πολίτες καθημερινά και για κοινωνικά θέματα από τις 9 π.μ. έως τις 9μ.μ. καθώς τα ερωτήματα αυτά συνδέονται κυρίως με τις υπηρεσίες πρόνοιας που δεν έχουν επείγοντα χαρακτήρα. Στο αμέσως επόμενο διάστημα, είπε η κ. Ράπτη, με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος η γραμμή θα ενισχυθεί σημαντικά με την ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων για την διευκόλυνση των πολιτών.
Την πρωτοβουλία για την λειτουργία της τηλεφωνικής γραμμής είχε το υπουργείο Υγείας και το ΕΚΠΑ με την πρώτη ψυχιατρική κλινική της ιατρικής σχολής του η οποία έχει και την επιστημονική ευθύνη της γραμμής.