ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κεραμέως: Έτοιμα μέχρι την άνοιξη του 2021 τα νέα προγράμματα σπουδών- Στα σκαριά «νέο μαθησιακό μοντέλο»
«Μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή που στοχεύει σε αλλαγή φιλοσοφίας στην εκπαίδευση, με έμφαση στη μετάδοση γνώσης αλλά και στην καλλιέργεια πολύτιμων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, επιστήμης και τεχνολογίας στα παιδιά μας», χαρακτήρισε η υπ.Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως
τα προγράμματα σπουδών που βρίσκονται προς αναμόρφωση.
Νέο μαθησιακό μοντέλο θα φέρουν οι αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών
Η κ. Κεραμέως, η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη και η γενική γραμματέας του υπουργείου, Σίσσυ Γκίκα, συμμετείχαν σήμερα σε τηλεδιάσκεψη εργασίας του ΙΕΠ και των εποπτών των νέων προγραμμάτων σπουδών. «Η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών σηματοδοτεί τη μετατόπιση του παραδείγματος σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος», ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Όπως ανέφερε το υπουργείο, η αναμόρφωση αφορά 453 αναλυτικά προγράμματα στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση, και είναι προϋπολογισμού ύψους 17,8 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι η επιμόρφωση επί αυτών θα ανέλθει στα 4,4 εκατ. ευρώ. Η υλοποίηση των παραπάνω γίνεται με την υποστήριξη ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, έως την άνοιξη του 2021, αναμένονται τα νέα προγράμματα, οι επιμορφωτικοί οδηγοί και η στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.
Όπως ανέφερε το υπουργείο, στόχος των νέων προγραμμάτων σπουδών είναι «η καλλιέργεια δεξιοτήτων ήπιων, επιστήμης και τεχνολογίας, ζωής, η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, και να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση και ενσυναίσθηση». Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της μετάβασης σε ένα «συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό μοντέλο, με έμφαση στα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, και όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο καθαυτό», καθώς επίσης και μέσω «της μετατόπισης από ένα βιβλιο-κεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται στην αποστήθιση, σε ένα μοντέλο πολλαπλών πηγών, αυτονομίας επιλογής ψηφιακού περιεχομένου και διαμορφωτικής αξιολόγησης, που προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε μαθητή».
Τα νέα προγράμματα σπουδών αποτελούν αφετηρία και θεμέλιο λίθο του ευρύτερου μεταρρυθμιστικού έργου του υπουργείου για την αναβάθμιση του σχολείου. Όπως αναφέρει, τα νέα εγχειρίδια, η βιβλιοθήκη ψηφιακού υλικού και οι εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των μαθητών, αποτελούν κομβικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την σημασία της θεμελιώδους αυτής μεταρρύθμισης.
Νέο μαθησιακό μοντέλο θα φέρουν οι αλλαγές των προγραμμάτων σπουδών
Η κ. Κεραμέως, η υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη και η γενική γραμματέας του υπουργείου, Σίσσυ Γκίκα, συμμετείχαν σήμερα σε τηλεδιάσκεψη εργασίας του ΙΕΠ και των εποπτών των νέων προγραμμάτων σπουδών. «Η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών σηματοδοτεί τη μετατόπιση του παραδείγματος σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος», ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Όπως ανέφερε το υπουργείο, η αναμόρφωση αφορά 453 αναλυτικά προγράμματα στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση, και είναι προϋπολογισμού ύψους 17,8 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι η επιμόρφωση επί αυτών θα ανέλθει στα 4,4 εκατ. ευρώ. Η υλοποίηση των παραπάνω γίνεται με την υποστήριξη ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, έως την άνοιξη του 2021, αναμένονται τα νέα προγράμματα, οι επιμορφωτικοί οδηγοί και η στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.
Όπως ανέφερε το υπουργείο, στόχος των νέων προγραμμάτων σπουδών είναι «η καλλιέργεια δεξιοτήτων ήπιων, επιστήμης και τεχνολογίας, ζωής, η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, και να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση και ενσυναίσθηση». Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της μετάβασης σε ένα «συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό μοντέλο, με έμφαση στα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, και όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο καθαυτό», καθώς επίσης και μέσω «της μετατόπισης από ένα βιβλιο-κεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται στην αποστήθιση, σε ένα μοντέλο πολλαπλών πηγών, αυτονομίας επιλογής ψηφιακού περιεχομένου και διαμορφωτικής αξιολόγησης, που προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε μαθητή».
Τα νέα προγράμματα σπουδών αποτελούν αφετηρία και θεμέλιο λίθο του ευρύτερου μεταρρυθμιστικού έργου του υπουργείου για την αναβάθμιση του σχολείου. Όπως αναφέρει, τα νέα εγχειρίδια, η βιβλιοθήκη ψηφιακού υλικού και οι εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των μαθητών, αποτελούν κομβικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την σημασία της θεμελιώδους αυτής μεταρρύθμισης.