Πρόθεση της κυβέρνησης να ανοίξουν τα σχολεία στις 8 Ιανουαρίου και αφού δοθεί το πράσινο φως από την επιτροπή των επιδημιολόγων, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στον δημοσιογράφο Παναγώτη Τζένο, η υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη.

Η κ. Ζαχαράκη είπε ότι σήμερα ή αύριο θα υπάρξει συνάντηση με την επιτροπή των επιδημιολόγων ενώ τόνισε πως στόχος είναι να ανοίξουν όλες οι εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Χαρακτήρισε την τηλεκπαίδευση τεράστιο άλμα ενώ είπε ακόμα πως ξεπεράστηκαν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν τις πρώτες ημέρες. Είπε πως η τηλεκπαίδευση θα μείνει.


Αναλυτικά όσα δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 η κ. Ζαχαράκη:

Αναφορικά με το άνοιγμα των σχολείων

Έχει σίγουρα την πρόθεση, αν μη τι άλλο η κυβέρνηση έχει δηλώσει με κάθε τόνο ότι θα θέλαμε τα σχολεία να ξανανοίξουν στις 8 Ιανουαρίου αυτό όμως θα γίνει αφού δοθεί το πράσινο φως από την επιτροπή επιδημιολόγων. Εμείς θα θέλαμε να ανοίξουν τα σχολεία γιατί τα παιδιά έχουν μείνει πάρα πολύ καιρό εκτός τάξης και αυτό επηρεάζει και τα πολύ μικρά παιδιά , ειδικά τα παιδιά στις πρώτες τάξεις του δημοτικού που είχαν ξεκινήσει ήδη να γράφουν κα να μαθαίνουν να διαβάζουν ή τα παιδιά τα οποία είναι την μεταβατική τάξης της Στ ή και στην Γ Λυκείου που τα παιδιά πρέπει να γυρίσουν στην τάξη για να λύσουν απορίες και να προχωρήσουν την ύλη είναι εξαιρετικά σημαντικό να επιστρέψουν. Κρίσιμη λοιπόν αυτή η εβδομάδα, θα γίνει η συζήτηση με την επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να μπορέσουν να γίνουν ανακοινώσεις. Αυτή η συνάντηση θα γίνει σήμερα ή αύριο.

 Θα θέλαμε να ξεκινήσουν όλες οι βαθμίδες αλλά αυτό θα γίνει εφικτό και ορατό με τη σύμφωνη γνώμη των λοιμωξιολόγων, των πνευμονολόγων, των παιδιάτρων όλων αυτών οι οποίοι τόσο καιρό μας καθοδηγούσαν για τη λήψη απόφαση αλλά είναι πολύ σημαντικό να επιστρέψουν τα παιδιά στην τάξη με φυσική παρουσία.

Για την τηλεκπαίδευση

 Μιλάμε για ένα τεράστιο άλμα. Προφανώς δεν θέλουμε να εξωραΐσουμε οποιαδήποτε κατάσταση, τις λίγες ημέρες που υπήρξε τεχνικό πρόβλημα έγιναν τεράστιες προσπάθειες έτσι ώστε αυτό να ξεπεραστεί και ξεπεράστηκε. Γιατί όταν μιλάμε γα πάνω από 1,5 εκατομμύριο παιδιά, για 180 χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε καθημερινή κανονική αποτύπωση προγράμματος δηλαδή πολύωρη ενασχόληση άρα αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο επίτευγμα. Θα μείνει στην εκπαίδευση, δεν μπορεί αυτή τη στιγμή προφανώς να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία και όλοι το έχουν αναδείξει και παιδαγωγικά και ψυχοκοινωνικά αλλά φανταστείτε τον πλούτο που μπορεί να προσδώσει στην τάξη το γεγονός ότι μπορείς να διανθίσεις τις πηγές σου, να διανθίσεις τον τρόπο που κάνεις το μάθημά σου και με την πρόσβαση σε μια τάξη ψηφιακή στο εξωτερικό.

Το να μπορέσουν τα παιδιά δηλαδή με τρόπο εξωστρεφή και τρόπο δημιουργικό να έχουν και τα ψηφιακά και τεχνολογικά μέσα. Αυτή η περίοδος εκτός ότι μας έμαθε το τι είναι η πλατφόρμα και πως λειτουργεί μας έμαθε επίσης εργαλεία που είχαν πληρώσει οι έλληνες εδώ και πάρα πολλά χρόνια και μιλάω για το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο και τις ψηφιακές τάξεις αυτά όλα ενισχύθηκαν , έχουν και σαν περιεχόμενο αλλά και σαν υποδομές πάρα πολύ ενδυναμωθεί και βέβαια έγινε και πολύ σημαντικό πράγμα που είναι πανευρωπαϊκής εμβέλειας ως προς το μέγεθος αυτό το κομμάτι της επιμόρφωσης.

Δεν είναι καθόλου αμελητέα ποσότητα οι 160 χιλιάδες και πάνω εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, οι οποίοι θα κάνουν το ταχύρρυθμό σεμινάριο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Άρα χτίζουμε πάνω στην τηλεκπαίδευση, την αξιοποιούμε και βέβαια μπορούμε αυτή τη στιγμή να πάρουμε τις βέλτιστες πρακτικές από το τι έγινε όλους αυτούς τους μήνες και να μπορέσουμε σε ένα ποιοτικό δημόσιο σχολείο, και στα ιδιωτικά σχολεία που την εφαρμόζουν με τις δικές τους πλατφόρμες, να κάνουμε ακόμη πιο πλούσιο και ποιοτικό το μάθημά μας.